Wat is er nieuw

Juwel Vio 40

• Onderwerp starter Onderwerp starter Susanne
  • Startdatum Startdatum
S

Susanne

Guest
Zijn er mensen die dit aquarium hebben of hebben gehad? Zo ja, hoe beviel deze?

Ik vind het het zelf een erg mooi aquarium, maar hij is toch wel flink aan de prijs. De goedkoopste die ik hem kunnen vinden is �114 bij beest.nl

Maar ik heb wel goede ervaringen met Juwel en volgens mij heeft deze geen (afge)ronde voorruit, dat is wel echt een voordeel.

Ik hoop hier wat ervaringen te gaan lezen zodat ik kan bepalen of het wel of niet een goede koop zal zijn.

De voorkant staat niet rond maar is wel afgerond aan de zijkanten hoor (nieuwe model).
Is een mooi bakje verder maar idd prijzig en met de inhoud aan liters heel beperkt aan geschikte vissen.

Dat van de afgeronde hoeken weet ik, maar het gaat mijn vooral om de voorkant.

Ik wil er crystal red garnalen in gaan houden, dus dan is het formaat prima. 😉

Voor garnalen is het een prima bakje idd!
Jammere is wel dat het originele binnenfilter niet helemaal zo geschikt is voor garnalen,kan je beter een andere voor nemen en dat wordt het natuurlijk allemaal weer duurder als je niks hebt liggen.

Ik heb zelf ook sinds een paar maanden de vio 40 die ik gelukkig voor een spotprijs van �40,- mocht kopen. Is een mooi bakje , zeker voor garnalen. Houd er zelf nu wat vuurgarnaaltjes en Japonica 's in. Ik heb goede ervaringen met dit bakje 🙂

Mvg
Rennie

Filters heb ik genoeg in allerlei formaten, dus dat is geen probleem. Maar is het zoals altijd met Juwel zo'n ingebouwd filter die je dan weer helemaal uit moet slopen? Dat is dan weer niet zo handig...

Had je al een pb gestuurd inderdaad Rennie. 😉 Fijn dat hij goed bevalt, heb jij geen last van het filter met de garnalen? En heb je ook wat foto's om te laten zien? Ben erg benieuwd!

Bij mij zat er geen standaard juwel filter bij dus ik heb er later een gekocht. Het filter dat ik nu gebruik is er een van Dennerle. Zal binnenkort wel foto's maken 🙂

Mvg
Rennie

renniehahahahaha zei:
Bij mij zat er geen standaard juwel filter bij dus ik heb er later een gekocht. Het filter dat ik nu gebruik is er een van Dennerle. Zal binnenkort wel foto's maken 🙂

Mvg
Rennie

Ok�,bedankt!

ik zit te twijfelen tussen de Juwel Vio 40 en de superfish expert 30 wit.
beide mooie bakken voor op het buro.
ik heb zelf al 3 bakken van Juwel en die bevallen mij goed.
maar de Vio is wel erg aan de dure kant ja.

De Superfish Expert is inderdaad ook een erg mooi aquarium, had ik nog helemaal niet aan gedacht! De Expert 70 is ook gaaf, maar die past niet op het meubel van de Superfish Aqua 60 en als ik er ook nog een ander meubel bij moet kopen dan wordt het wel heel duur...

de Juwel vio 40 is wel meer sjiek.
en de degelijkheid is beter bij Juwel.
Maar de prijs is wel aan de hoge kant.

ikbenFrits zei:
de Juwel vio 40 is wel meer sjiek.
en de degelijkheid is beter bij Juwel.
Maar de prijs is wel aan de hoge kant.

Ja, de Vio is 2 keer zo duur als de Expert...

Ik lees alleen wel dat de lichtopbrengst van de Expert tegenvalt en kan de link ook niet meer vinden met het filmpje om de Expert toch aan te kunnen sluiten op een tijdschakelklok. Moeilijk moeilijk moeilijk...

De Vio is hier tot nu toe het goedkoopste: http://special-pet.nl/producten/vio-40-op-een-sokkel

tja de expert 30 kost maar �67,95

expert 30 wit

Maar het is geen degelijkheid zoals die van Juwel.

Ik heb de Expert hier voor de garnalen en ik ben er erg tevreden over moet ik zeggen.
Is verder best degelijk en de lichtopbrengst viel me heel erg mee.

Heb de Expert zelfs voor �60 gezien. Dat is �40 minder dan de Vio.

Hoe doe jij het met de lichtschakelaar John of gebruik jij deze niet bij dit bakje? Fijn dat de lichtopbrengst toch meevalt. Zal eens kijken of ik er foto's van kan vinden in je album, zijn nogal wat bakken. 😉 Het lukt dan ook niet, kan je er anders hier een paar plaatsen?

Edit: dankje voor de foto's, je reageerde net voor mij. 😉

Ik heb er vorig jaar 57 euro voor betaald en ik gebruik een goedkope schakelklok van de Action om het licht te regelen.

Dit is de Expert 30:
789287_0_82_bakken_op_20_12_15_004.jpg

Er kan toch geen schakelklok op? Dat lees ik overal. Of heb jij het oude model? Daar schijnt het wel bij te kunnen. Ziet er qua licht prima uit en dan heb jij ook nog drijfplanten. Heb jij er crystal blacks en vuurgarnalen in? Gaat dat goed samen door het verschil in kweektempo?

Denk dat het bij mij dan toch deze wordt, scheelt toch wel veel geld. Alhoewel ik toch ergens blijf twijfelen, zo heel verschrikkelijk veel is �40 verschil nou ook weer niet. Aan de andere kant kan ik daar een mooie groep crystals van kopen. 😉

Ik heb de bak nu ongeveer een jaar dus dat zou kunnen. Volgens mij kan het ook bij de nieuwe maar dan moet je iets aanpassen.
Mij bevalt de bak erg goed dus ik zou met die wetenschap geen 40 euro extra uitgeven 😉.

Btw, wij hebben er cb met TB gen inzitten. Als je ze samen wil houden met Vuurtjes moet je oppassen dat de Vuurtjes de cb/cr niet onder de voet gaan lopen want de Vuurtjes kweken veel sneller en dus zal je daar snel veel meer van hebben.

jessicapilon zei:
Ik heb de bak nu ongeveer een jaar dus dat zou kunnen. Volgens mij kan het ook bij de nieuwe maar dan moet je iets aanpassen.
Mij bevalt de bak erg goed dus ik zou met die wetenschap geen 40 euro extra uitgeven 😉.

Dat klopt, kan alleen niet meer vinden hoe dat ook alweer heel simpel kan...

jessicapilon zei:
Btw, wij hebben er cb met TB gen inzitten. Als je ze samen wil houden met Vuurtjes moet je oppassen dat de Vuurtjes de cb/cr niet onder de voet gaan lopen want de Vuurtjes kweken veel sneller en dus zal je daar snel veel meer van hebben.

Ik dacht te zien dat jullie ze samen met vuurtjes hebben, maar is dus niet zo begrijp ik? Ik zou ze nooit samen houden, daarom wil ik ook een speciaal bakje maken voor de crystal reds...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan