Topicstarter
Topicstarter
dangermind
Guest
Zo, hier de beloofde foto update! 🙂
deScape zei:Hc heeft inderdaad bijna altijd extra co2 voeding nodig.
En Hc verslijmt 9 van de 10 keer ook weg doordat er nog steenwol bij de wortels zit.
Verstandigst is om het meeste te verwijderen met behulp van een pincet.
Verder langzaam de voedingstoffen verhogen, en dat moet alles goed komen.
dangermind zei:De afbeelding is wat klein dus ik typ het even over.
pH 7 gH 15 kH 6 NH3/NH4 0 NO2 0 NO3 5 PO4 0.25 FE 0.25 CU 0
Wat vinden jullie van de waardes? Iets wat de algengroei kan veroorzaken?
MsFelix zei:Het ziet er allemaal erg leuk en gezellig uit..
Vind wel de stenen wat kaal ogen... Ik zou er wat plantjes bij zetten of mos erop laten groeien. Dan wordt het allemaal wat natuurlijker en wat meer aangekleed.
Daarnaast een opmerking over de keuze van je bestand.
Ik ben ook gek op appelslakken.. Ze hadden mij ooit verteld dat Anatome Helena's geen appelslakken eten en dat die best samen kunnen. De praktijk heeft uitgewezen dat dit niet waar was..
Mijn appelslakken zijn opgegeten door de anatome Helena's die ik in de bak had. Ze vallen gewoon met zijn twee�n zo'n appelslak aan en eten hem langzaam uit zijn huisje.
Geen leuke dood...
Ik geef als advies mee om te kiezen tussen de appelslak of de anatome helena.
Waarbij mijn persoonlijke keuze de appelslak zou zijn. Helena's zijn leuk en lijken nuttig, maar ook zij kunnen een ware plaag gaan worden in de bak. Ik heb er toen een heleboel weg gebracht naar de LFS om overbevolking te voorkomen. Vond het destijds wel erg jammer dat mijn appelslakje Eppo al was overleden...
deScape zei:Ziet er leuk uit, en leuke nieuwe bewoners.
Misschien het enige wat je nu kan verbeteren is je no3 en po4 iets te verhogen. Maar dit is alleen voor je planten.
Denk aan 25mg/l no3 en 1.0po4. Verder petje af 😀 .
'iets' verhogen en dan ineens naar 25 mg/L NO3? Als die huidige 5 mg/L te weinig blijkt te zijn zou ik eerst eens beginnen met naar 10 te gaan. Later naar 15 als het nodig is, etc.deScape zei:Misschien het enige wat je nu kan verbeteren is je no3 en po4 iets te verhogen. Maar dit is alleen voor je planten.
Denk aan 25mg/l no3 en 1.0po4. Verder petje af 😀 .
Dat zijn heel wat visjes erbij, dus zul je toch ook meer gaan voeren, wat weer kan resulteren in een hoger NO3 niveau 'van nature' (lees: zonder toevoegingen). Misschien is extra doseren wel overbodig.dangermind zei:Er komen nog een stuk of 20 Galaxy's bij. En ik wil nog een leuke eyecatcher die hier bij in kan.
Nee, in profito zit geen NO3 en PO4.dangermind zei:Ik was een dag vergeten profito toe tevoegen. Kan het daar aan liggen? :$
Al een idee wat je wilt?dangermind zei:En ik wil nog een leuke eyecatcher die hier bij in kan.
Mascha&Ivo zei:Al een idee wat je wilt?
~ Ivo
Seabait zei:Staat er goed bij maar zou wel een korfje op de inlaat van het filter doen anders heb je kans dat er een keer visjes verdwijnen.
Seabait zei:Ik zat naar dat pijpje rechts te kijken maar zie nu links idd een buis met korfje,sorry 😉
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.