Wat is er nieuw

Juwel Vision 180 van Dangermind

• Onderwerp starter Onderwerp starter dangermind
  • Startdatum Startdatum
amper, wil na mijn tentamenweek alles schoonmaken van mijn aqua zodat alle kroos overal uit is. Zit nu toch nog wel wat op kweekbakjes ofzo.. Groeit wel snel trouwens

Ja vooral als je vloeibare voeding en co2 geeft haha 😛

Zo, het is maar weer eens tijd voor een update dacht ik 🙂

Ik heb vandaag even 50% van het water vervangen omdat het hou toch nog iets te veel kleur af geeft en het water me te bruin werd.

DSC_0005_zps6kcmw4qi.jpg

Water er uit halen.

DSC_0006_zps3ps5pizp.jpg

En het water zit er weer in. Wat een verschil! In het echt merk je het verschil nog duidelijker 🙂

DSC_0009_zpselfgshyn.jpg

Profito/BioCo2/Voertijd! 😀

Duidelijk verschil hoor!
Mooie bak!

verschil kun je goed zien!

DSC_0013_zpsyusjymvf.jpg

DSC_0015_zps43l0vnbc.jpg

Prachtig hoor Jaap!!!

Danku 🙂

Hee mensen,
Ik heb een vraagje. Mijn aquariumwater is erg troebel. Er zweven allemaal mini kleine dingetjes rond. Weet niet of het alg, voer, of wat dan ook is maar ik krijg het niet weg!

Hier even een duidelijk fotootje:

DSC_0022_zpsgww8tds5.jpg

Hoe krijg ik dit weg?

Heb je fijne filterwatten in je filter?
Ik heb 2 pompen met onder ceramische staafjes en daarna opgebouwd met sponzen van grof naar fijn, en eindigend met fijne filterwatten, nooit geen last van zweefvuil gehad.

Heb deze:
jes_WDnpZpsPSN29bq4K1Yq-cIdmmvQM.jpeg

Probeer ook eens fijne filterwatten bovenin je filter te doen, echt, ik heb een hele heldere bak. 😉

astrid j zei:
Probeer ook eens fijne filterwatten bovenin je filter te doen, echt, ik heb een hele heldere bak. 😉

Ga ik doen. Heb nog wel wat liggen.

Laat even weten of het helpt, daar ben ik echt benieuwd naar 😉

astrid j zei:
Laat even weten of het helpt, daar ben ik echt benieuwd naar 😉

Ga ik doen!

Update:
De pomp filtert nu over 5cm watten en ik zie ongeveer 10% verbetering. Veel minder als gehoopt dus.
Ik geef het nog even tijd en verander de richting van de stroming in de bak een beetje. Kijken of dit wat helpt.

Dat is niet veel, vreemd hoor, Heb je een externe pomp?

dat moet zoals Astrid al zei gewoon op te lossen zijn met wat filterwatten.. ik heb niet gekeken, maar misschien is je filter niet sterk genoeg voor je bak?

Mijn filter is tot 200 liter en mijn bak is 180.
Het is een externe filter.

Zitten je slangen niet toevallig vol met prut?

~ Ivo

Mascha&Ivo zei:
Zitten je slangen niet toevallig vol met prut?

~ Ivo

Het uitstroom stukje was vies, maar die heb ik schoongemaakt. wat de slangen betreft. ze zijn nog steeds doorzichtig groen (eheim)

Als dit aanhoud, zou ik voor misschien een ander filter gaan.
Ik heb er ook 2 filterpompen opzitten en de bak is glashelder.
Ik heb pas foto's in mijn album geplaatst om de helderheid te laten zien.
Toen ik een 180 liter bak had zat er de eheim 2213 onder, die is tot 250 liter, altijd een heldere bak.Maar de 2217 zou ook kunnen als je er koppelingen aan maakt zodat je de uitstroom iets kan afknijpen.
Nu heb ik de juwel rio 300 en er staan 2 potfilters onder de 2217, die 600 liter p uur per stuk filteren, en in beide zit ceramische staafjes en daarna opgebouwd met sponzen en eindigend met filterwatten.
Op bede pompen zitten koppelingen zodat ik de stroming iets kan afknijpen bij de uitvoer.
Geweldige pompen vind ik het, en ook geruisloos.
Ik raad je de 2213 aan voor jou bak die tot 250 liter kan filteren en niet duur is.
http://www.wonderwaterwereld.nl/wonderw ... d=20000038
Hier de gewone potfilters die makkelijk in onderhoud zijn, en echt heel goed werken.
Misschien iets om te overwegen.

Ik heb de 2213 🙂 Met de eheim filter media set. zoals ik al eerder aangaf 🙂

p.s. ik heb hem toen voor 40 euro gekocht omdat er een scheur in de doos zat 😀

En dit heb je nooit eerder gehad, want de bak draait nu vanaf januari, dus nog nooit zweefvuil gehad?
Pomp al eens schoongemaakt?
Ik zit ook maar mee te denken hoor :stars:

Heb ik ook even gehad en heb ik bij mij ook gewoon op kunnen lossen door middel van filterwatten te gebruiken. Teven sinderdaad de veuiligheid die onderin het filter zat eruit gegooid en het ergst vuil van het overige filter materiaal afgehaald 🙂 Niet teveel schoonmaken want dat is ook weer niet goed.

Ik vind 200 liter per uur wel heel er weinig voor een bak van 180 liter. Je zou toch zeggen dat het minimaal het dubbele moet/mag zijn want je filter capaciteit word op den duur een stuk minder doordat je filter verzadigd gaat raken met afval enzo.
Ik zou daarom ook gaan voor nog een extra buiten filter erbij of een met een grotere capaciteit. Mocht je voor een 2de filter gaan dan kun je deze helemaal vol stoppen met ceramiek buisjes en bovenop een flinke laag filterwatten. ik durf te wedden dat je aquarium dan binnen mukm van tijd kraak helder word 🙂

Khoppie zei:
Ik vind 200 liter per uur (...)
Jaap zal bedoelen dat het filter geschikt is voor aquaria tot 200 liter en da's inderdaad ook wel een mooie inschatting met een Eheim 2213.

~ Ivo

Khoppie zei:
Heb ik ook even gehad en heb ik bij mij ook gewoon op kunnen lossen door middel van filterwatten te gebruiken. Teven sinderdaad de veuiligheid die onderin het filter zat eruit gegooid en het ergst vuil van het overige filter materiaal afgehaald 🙂 Niet teveel schoonmaken want dat is ook weer niet goed.

Precies wat ik gedaan heb. misschien komt het omdat mijn aanzuig buis te verstopt zit? nouja iik ga nog wat spelen met de uitstromingsbuis. kijken of dat iets helpt. Wil een extra filter als laatste optie gebruiken.

Als je dan toch bezig ben, raag die slangen dan ook voor de zekerheid door, je kan van die slangenragers kopen , komt dan echt wel prut uit, ook voor de buizen waar de slangen aan vast zitten. gewoon proberen 😉

Die slangen raken soms verstopt ja. En dan is de uitstroom (en ook instroom) vaak heel wat minder. Even er door heen gaan met een slangenborstel en alles loopt weer.

Heb de plug uit me sproeibuis gehaald. En extra filterwatten in de potfilter gedaan.
Het resutaat mag er zijn! Kristal helder water 😀

Pffffff, ik ben zo blij dat het goed gekomen is, anders was mijn advies toch maar waardeloos en had ik aan mezelf getwijfeld 😀

Nou een foto update-je dan 🙂

DSC_0052_zpsarjrovgc.jpg

Totaaltje

DSC_0048_zps33rx7gin.jpg

Kijk wat een prachtplant. Hij doet het super sinds de co2 diffusor er naast staat en ik profito toevoeg 🙂

DSC_0044_zps4cuosxcg.jpg

Hout 🙂

DSC_0049_zpsctryicrs.jpg

Javavaren begint ook weer op te knappen 😀

DSC_0050_zps5sgwxm3z.jpg

Heb wel vreemde alggroei aan mijn valisneria. Enig idee wat dit is?

Erg mooi weer hoor 😀
Misschien nog wat bodem bedekkende planten aan de voorkant maar dit is een kwestie van smaak 😛

lijkt wel op staghorn alg. heb ik ook wel eens gehad en ook bij de vallisneria. Komt zover ik toen begrepen heb door een slechte doorstroming in het aquarium.

Hoop dat je er iets aan hebt 🙂

Khoppie zei:
Erg mooi weer hoor 😀
Misschien nog wat bodem bedekkende planten aan de voorkant maar dit is een kwestie van smaak 😛

lijkt wel op staghorn alg. heb ik ook wel eens gehad en ook bij de vallisneria. Komt zover ik toen begrepen heb door een slechte doorstroming in het aquarium.

Hoop dat je er iets aan hebt 🙂

Meer stroming kan ik niet doen met me visjes. Dan zitten ze in een wervelkolk 😛

Ziet er weer goed uit :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan