Juwel Vision 180 van Leon L.


Erg netjes!
Techniek heb je ook zeer strak aangelegd en weggewerkt.
Ik zit altijd met trossen kabels waar ik geen idee heb waar ik het moet laten :ROFLMAO:
 
Erg netjes!
Techniek heb je ook zeer strak aangelegd en weggewerkt.
Ik zit altijd met trossen kabels waar ik geen idee heb waar ik het moet laten :ROFLMAO:
Bedankt!
En als tip, een paar stukken bedradingskoker doet wonderen.

AB373CBB-CB34-4D81-BAE6-947684DB85E5.jpeg
 
Wauw, de manier waarop de techniek geplaatst is in jouw onderkast, geweldig. Je zou bijna de kastdeuren open moeten laten staan.
Nu krijg ik 'onderkast shame' van mijn eigen setup... daar blijven de deurtjes maar van dicht
 
We zijn inmiddels weer een paar maanden verder na mijn laatste update.
Begin dit jaar begon ik mijn scape een beetje zat te worden.
kreeg de planten niet meer in het gewenste model gesnoeid en alles zakte in beetje in.
Tijd voor een grote opruiming.

Ik ben overgestapt van zwart grind naar zand en dit keer geen bodembedekker erop.
En in plaats van stenen en spiderwood twee grote stukken hout.
Ook de planten heb ik allemaal vervangen en voor de eerste keer mos in de bak.
Het was wel even wennen maar nu alles lekker begint te groeien vind ik het ook wel mooi.

Wat betreft de techniek is er niks veranderd.
Al heb ik wel een bodemzuiger van Eheim gekocht om het zand schoon te houden.


C0FBC90A-BE5C-4820-BEFE-9B34CF6A4CF2.jpeg
 
We zijn inmiddels weer een maandje verder.
Planten doen het goed, alles komt steeds verder in balans.
Alleen blijft het een lastig aquarium om in te richten door de ronde voorruit.
Afgelopen week de knoop doorgehakt en een nieuw aquarium besteld :DD
Mijn zelfgemaakte onderkast wilde ik graag behouden en daar is lastig een standaard bak voor te vinden.
Daarom gegaan voor een maatwerk aquarium: rimless, optic white en poly geslepen.
Nu is het grote wachten begonnen, gaat nog wel een aantal weken duren.
Kan ik alvast gaan bedenken wat ik allemaal nog extra nodig heb.

FE20FB04-17D1-49EE-B2BA-2FF8B6E0E82D.jpeg
 
Wat worden de afmetingen?
Hij word L=98 B=42 H=52, ik snap ook niet waarom ze deze maat niet standaard verkopen :p
De glasdikte word 12mm en er komen (net als mijn huid aquarium) 2 doorvoeren in de bodem voor het filter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Ik heb inderdaad 2 gaten in mijn aquarium geboord, alles in het aquarium is PVC.
Onder het aquarium zitten 2 kogelafsluiters, vanaf hier ga ik verder met slang naar het filter en CO2 reactor.
Hierdoor kon het aquarium nog wat dichter tegen de muur aan staan en kan het deksel op het aquarium ook gewoon dicht.
Ook wilde ik de aanzuig voor in het aquarium hebben, dat ging een stuk makkelijker zo.

Bekijk bijlage 307146

Je hebt door de onderkant van je aquarium geboord om al de buizen weg te werken? Zeer impressive hoor. Heb je het waterdicht gekregen met een soort van afsluiting of?
 
Je hebt door de onderkant van je aquarium geboord om al de buizen weg te werken? Zeer impressive hoor. Heb je het waterdicht gekregen met een soort van afsluiting of?
Ik wilde inderdaad geen slangen achter mijn aquarium langs hebben.
Ook wilde ik de aanzuig van het filter meer aan de voorkant hebben. Dus vandaar door de bodem.
Op marktplaats een oude Vision 180 gekocht om te kijken hoe het boren ging en wat te oefenen.
Daarna de boor in het aquarium gezet.
Ik heb gebruik gemaakt van standaard tankdoorvoeren van “van de Lande”.


26032E57-A023-4390-84B2-C68798F98AC0.jpeg

4389E2F8-F398-4C9D-84BE-040522254255.jpeg
 

Terug
Bovenaan