Juwel vision 180 van Susamsterdam


Susamsterdam

Member
Lid geworden
20 oktober 2020
Berichten
19
Leeftijd
54
Hoera, ik heb een groter aquarium gevonden op marktplaats. Getest op lekken (niks!) En schoongemaakt staat hij er nu zo bij. Mijn budget is laag dus voorlopig ga ik het bijgeleverde binnenfilter gebruiken. Ik heb planten besteld en 16 liter Akadama. Dat komt hopelijk maandag binnen. Nu eerst nog de achterwand en het filter vastzetten. En nadenken over waar het aquarium het beste kan staan in mijn kleine kamertje.
Rechts zie je de toekomstige bewoners. Die heb ik gekregen van mijn buurman maar zitten nu veel te krap. Ik wil ze zo snel mogelijk overzetten. Mischien door de oude filters tijdelijk mee te laten draaien in de grote bak? Ik weet het nog niet. Mischien moet ik (en de vissen) meer geduld hebben en de grote bak eerst laten indraaien.
20201120_110839.jpg
 
Weet iemand mischien wat dat zwarte piepschuim houdertje is, links aan de bak geplakt? Handig voor netjes en pincetten maar volgens mij eerder bedoeld voor co2 of zo iets? Geen idee.
Ik denk erover die linkerwand zwart te maken daar er best veel daglicht naar binnen komt (de lampen zijn uit op de foto) maar ik heb nog niet besloten waar de bak precies zal komen te staan.
 
Leuke bak, tip van flip: leg piepschuim onder de stenen zodat je geen drukpunten krijgt waar de bodem op kan knappen.
En ik zou gewoon 4 weken indraaien, die vissen overleven die 4 weken ook nog wel in dat prutsbakje
 
Bedankt Flip euh Nicolientje, Ja die stenen... Bertus vind piepschuim niet ok, maar het ziet er best eng uit zo. Ik heb ook een aantal borstelneus Ancistrus dolichopterus die graag holen graven onder mijn hout, ook eng want die gaan dan kantelen (dat hout dan). Hopelijk lukt dat bij de stenen niet. Of ik kit ze vast? Maar dan is het weer gedoe met schoonmaak of herinrichten. Ik las ook dat als je een paar legholen erin doet/maakt, dat het graven dan ophoudt
 
Deze meneer (?) is de grootste graver
20201101_201503.jpg
 
Ja dat graven doen ze om een eigen plekje te zoeken, dus zou er inderdaad wat legholen in doen dat waarderen ze wel.
Ja dat piepschuim zou ik wel doen en je ziet er niks van want eroverheen komt je bodemsubstraat, vastkitten is al helemaal niet aan te raden want een inrichting veranderd gemiddeld 1x p/j en als wat vastzit is verrekte lastig los te krijgen. Buiten dat neemt het d ekans op breuk van je bodemplaat niet af als je ze vastkit, ze hebben nog steeds die drukpunten
 
Ik lees zojuist je bestand en zou alvast alles wegdoen wat niet meeverhuist, dat zorgt ook voor een lagere belasting van het bakje waar ze nu inzitten met daardoor een grotere overlevingskans
 

Terug
Bovenaan