tharealmb
Well-known member
Naar aanleiding van de hulp bij het vinden van een geschikt aquarium, heb ik een aquarium op de kop getikt. Het is een echte Work in Progress bak. Het vissenbestand is niet optimaal (zat bij de bak), de inrichting is niet naar mijn smaak en er zit geen achterwand in. Nauwelijks plantjes etc etc.
[size]Over het aquarium:[/size]
Juwel Vision 260
Juwel BioFlow 6.0 intern filter
300w thermostaat
[size]Start[/size]
De bak heb ik overgenomen zoals die was, en langzaam maar zeker zal ik visjes wegdoen en toevoegen, omdat het bestand niet optimaal is, mede als het uiterlijk van de bak aanpassen. Het eerste doel was een Mbuna bak, maar eerst wil ik toch een tijdje wat visjes houden om te kijken waar onze voorkeur ligt, en om lekker rond te kijken. Zelf heb ik me al verdiept in de visjes, maar mijn vriendin heeft buiten de LFS nog geen winkel gezien, en de LFS is niet echt groot.... Maar de interesse groeit nu ook bij haar nu we het aquarium hebben
hier de eerste foto van hoe de bak was toen ik hem had verhuisd.
Nog geen onderkast, maar die is onderweg. hopelijk kan die het dragen! dus hij staat nog op de grond.
http://www.zen-lifestyle.nl/media/c...d27136e95/3/7/374832-02_vs_raval_dressoir.jpg
[size]Huidige visbestand:[/size]
Alle foto�s zijn aan te klikken voor de volledige grootte. Foto�s van mijn eigen vissen
1x Blauwe spat
1x Goud Goerami (familie van de blauwe spat)
4x Clown Botia (zodra deze te groot worden, gaan die naar een nieuw huis)
3x Hoogvinkarper (2x vrouw, 1x man)
4x Zwaarddrager
1x Corydoras Aeneus (eenzaam) (foto volgt)
1x Corydoras Aeneus Albino (eenzaam) (nog geen foto, erg klein en wit dus lastig op de foto zetten met wit grind)
2x Marmerbijlzalm (eenzaam) (foto volgt)
1x Black Molly Balloon
2x Pristella maxillaris (eenzaam) 2e van links
2x Keizertetra (eenzaam)
1x Roze Tetra (eenzaam)
2x Messingbarbeel (eenzaam)
1x Ancistrus cf. cirrhosus
Heel wat eenzame visjes dus... kijken wat er gaat verhuizen en wat in eerste instantie blijft! (na enkele dagen blijken de tetra-achtigen elkaar op te zoeken, dus al minder eenzaam maar niet ideaal)
[size]Planning:[/size]
Korte termijn
- Meer plantjes! (gehaald, al mag er nog meer in)
- Zwarte achterwandposter erachter.
- Repareren Tl balk. 1 TL balk is een aansluting half gebroken (plastic) dus ga kijken of ik deze kan lijmen/intapen zodat deze weer correct blijft functioneren. (1 secondelijm tot ik een nieuwe aansluiting kan halen)
- Piepschuim(?) op de bodem, zodat er niet "door" het zand tot op de bodem gegraven kan worden.
- Grind vervangen door zand. Zullen de bodembewoners op prijs stellen.
- Stenen plaatsen, schuilplekjes maken.
- Minst favoriete visjes verhuizen naar een andere liefhebber, en vervangen door nieuwe favorieten. Momenteel zit er veel verschillende soorten vis in.
- Vis-telling en uitvogelen wat er exact in zit.
Lange termijn:
- Goed bestand opzetten. nu veel scholenvissen eenzaam. en druk met soorten in het midden-gebied en rustig bovenin.
- Eigen achterwand maken
- plan nu: uiteindelijk een Mbuna bak, maar dit kan nog alle kanten op....
- Eigen "holensysteem" maken waar de vissen doorheen kunnen zwemmen.
Ik ga proberen om bij elke wijziging wel foto's te maken, en ook om veel te fotograferen. Hobby is fotografie, maar helaas geen macrolens.
[size]Over het aquarium:[/size]
Juwel Vision 260
Juwel BioFlow 6.0 intern filter
300w thermostaat
[size]Start[/size]
De bak heb ik overgenomen zoals die was, en langzaam maar zeker zal ik visjes wegdoen en toevoegen, omdat het bestand niet optimaal is, mede als het uiterlijk van de bak aanpassen. Het eerste doel was een Mbuna bak, maar eerst wil ik toch een tijdje wat visjes houden om te kijken waar onze voorkeur ligt, en om lekker rond te kijken. Zelf heb ik me al verdiept in de visjes, maar mijn vriendin heeft buiten de LFS nog geen winkel gezien, en de LFS is niet echt groot.... Maar de interesse groeit nu ook bij haar nu we het aquarium hebben
hier de eerste foto van hoe de bak was toen ik hem had verhuisd.
Nog geen onderkast, maar die is onderweg. hopelijk kan die het dragen! dus hij staat nog op de grond.
http://www.zen-lifestyle.nl/media/c...d27136e95/3/7/374832-02_vs_raval_dressoir.jpg
[size]Huidige visbestand:[/size]
Alle foto�s zijn aan te klikken voor de volledige grootte. Foto�s van mijn eigen vissen
1x Corydoras Aeneus (eenzaam) (foto volgt)
1x Corydoras Aeneus Albino (eenzaam) (nog geen foto, erg klein en wit dus lastig op de foto zetten met wit grind)
2x Marmerbijlzalm (eenzaam) (foto volgt)
Heel wat eenzame visjes dus... kijken wat er gaat verhuizen en wat in eerste instantie blijft! (na enkele dagen blijken de tetra-achtigen elkaar op te zoeken, dus al minder eenzaam maar niet ideaal)
[size]Planning:[/size]
Korte termijn
- Zwarte achterwandposter erachter.
- Piepschuim(?) op de bodem, zodat er niet "door" het zand tot op de bodem gegraven kan worden.
- Grind vervangen door zand. Zullen de bodembewoners op prijs stellen.
- Stenen plaatsen, schuilplekjes maken.
- Minst favoriete visjes verhuizen naar een andere liefhebber, en vervangen door nieuwe favorieten. Momenteel zit er veel verschillende soorten vis in.
Lange termijn:
- Goed bestand opzetten. nu veel scholenvissen eenzaam. en druk met soorten in het midden-gebied en rustig bovenin.
- Eigen achterwand maken
- plan nu: uiteindelijk een Mbuna bak, maar dit kan nog alle kanten op....
- Eigen "holensysteem" maken waar de vissen doorheen kunnen zwemmen.
Ik ga proberen om bij elke wijziging wel foto's te maken, en ook om veel te fotograferen. Hobby is fotografie, maar helaas geen macrolens.
. zal vanavond even opnieuw meten en een logboek opzetten. Filteren over turf zou een mogelijkheid zijn maar wil eigenlijk nog niet teveel met de waterwaarden prutsen nu. Maar voor de visjes lijkt het verlagen van de waarden me wel beter voor zowel de vissen als de bak. Vooral omdat ik ook al wat last krijg van groene alg op de ruit.
. Tijdens de vakantie toen ik weg was, was alles prima. Nadat ik thuis kwam ben ik weer zelf gaan voeren, en zijn er 2 clownbotia's bijgekomen. Ook plantamin toegevoegd. Maar achteraf kan dat alles samen wel eens verantwoordelijk zijn voor de algen en nitriet.