Juwel voeder automaat


ZEN

Well-known member
Lid geworden
3 december 2020
Berichten
95
Leeftijd
72
Misschien hoort mijn vraag niet thuis in deze sectie, vond echter niets dat er dichterbij zat.
Toen ik het aquarium een tijd geleden ophaalde zat hier ook een Juwel voeder automaat bij. het gewone type met de 3 ledjes een on/off , een set en een M knopje. Nu pas uitgepakt en batterijen geplaatst . Ingesteld op 2 voeder beurten per dag en de desbetreffende gele led licht continu op, de on/off knop die knippert echt continu. Wijst dit op een fout/lage batterij stand?
Alvast bedankt
 
Voorlopig ga ik die ook niet gebruiken maar .................;vroeg of laat gaan we toch terug eens op vakantie mogen hoop ik en dan heb ik niet direct iemand die ze iedere dag te eten kan geven .Is dus bij wijze van test of het ding werkt.
 
Ik heb de mijne voor de gelegenheid maar eens afgestoft:



Een normale werking zou zijn: groen lampje aan = elke 24 h vanaf het aanzetten 1 voederbeurt. Geel lampje = elke 24 h + 6 h later een voederbeurt. De groene dan wel gele lamp blijft branden, en de rode aan/uitknop brandt niet.

Zijn je batterijen misschien niet leeg aan het raken? :)
 
Morgen eens frisse batterijen er in :) Had er oplaadbare ( volledig geladen ) in maar ken nog wel apparaten die het met oplaadbare vertikken :)
 
Waren toch de batterijen niet, nieuwe er in gestopt en resultaat was idem. Toen dacht ik, ding zal wel stuk zijn en de trommel met de hand een draai gaf en het nadien nogmaals probeerde. Wonderbaar ..........het werkte :)
 

Terug
Bovenaan