Kaamlaag, skimmer & garnalen/nano visjes


Rastaman

Well-known member
Lid geworden
1 november 2020
Berichten
209
Leeftijd
79
Ik zat te kijken naar de gangbare basic skimmertjes die er zijn, maar ik krig de indruk dat garnaaltjes en kleine Brigittae ook wel opgezogen worden door zo een skimmer? Zie ik dat verkeerd ?
 
Zoveel power hebben die niet dat ze je vissen uit je bak zuigen hoor. Je hebt van die beschermstukjes voor de meeste skimmers, of je moet zelf iets fabriceren.
 
Als ik me goed herinner heb je daar met die van SF geen last van maar dat moet je even nakijken.
 
Je redenatie klopt, ter voorkoming daarvan kun je een propje filterwatten in de skimmer doen, wel zal je dan zeer regelmatig dat propje moeten vervangen ter voorkoming van dichtslibben
 
Nog beredeneerde voorkeuren of ervaringen voor merken naast SuperFish? Of maakt het niet uit?
 
Ik heb de Eheim 350 en die voldoet prima maar ja als je garnaaltjes hebt dan moet je iets aanpassen in de kop omdat ze er anders wel worden ingezogen denk ik als ze bij de aanzuiging komen.
 
Nog beredeneerde voorkeuren of ervaringen voor merken naast SuperFish? Of maakt het niet uit?
Die van Eheim van ik tamelijk krachtig. De maakte het oppervlak van mijn Fusion 120 in een paar minuten hartstikke schoon. Misschien 2 keerk per dag kort aan zetten en even erbij blijven, ongeacht welke skimmer je gaat gebruiken.
 
Deze is van het merk BEN. Eigen productie dus. Maar hij is gelukkig eigenlijk zelden nodig.
 

Bijlagen

  • IMG_20190124_132221.jpg
    IMG_20190124_132221.jpg
    354.3 KB · Weergaven: 58
  • IMG_20190124_132236.jpg
    IMG_20190124_132236.jpg
    358.8 KB · Weergaven: 49

Terug
Bovenaan