Kaap lopez met betta spender


Cynthia.hofland

Active member
Lid geworden
5 januari 2022
Berichten
37
Leeftijd
21
Goededag allemaal,

Ik heb vanochtend 2 leuke kaap lopez's gekocht bij de bosrand omdat de verkoopster zei dat dit prima samen kon gaan met mijn betta, verder had ik haar ook alle afmetingen van me bak verteld en welke visjes er nog meer in zitten.

De kaap lopez zat in de bosrand in een verkoop aquarium met als huisgenoot een betta.

Helaas zie ik 's avonds dat mijn betta staart al helemaal naar de gadver is ( om het nog netjes te zeggen ).
Zelf zag ik later deze avond dat 1 van de kaap lopez in de staart van me betta zit te bijten en ook stevig zich er in vast bijt.

Ik heb voordat ik ze kocht ook op internet gekeken en daar stond dat het rustige vissen zijn.

Kan iemand mij meer informatie geven over deze visjes en waarom 1 van de 2 dit gedrag inene vertoont ?

Ik heb nu de vinnen bijter even in een groot genoege kom gedaan zodat ik de vis morgen terug kan brengen.

Foto van de kaap lopez en me betta met niet zo'n mooie staart.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
 

Bijlagen

  • 20230606_162121.jpg
    20230606_162121.jpg
    64.7 KB · Weergaven: 59
  • 20230606_225402.jpg
    20230606_225402.jpg
    34.5 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Kaap Lopez is absoluut geen rustige vis.
Wel een super mooie vis.
Wat zijn de afmetingen van je bak?
Denk dat het toch te klein is vandaar de agressie. Kan territorium drift zijn.

Ik heb ze zelf gehad in een Rio 125 maar niet met een betta dus die combie weet ik niet.
 

Kaap Lopez is absoluut geen rustige vis.
Wel een super mooie vis.
Wat zijn de afmetingen van je bak?
Denk dat het toch te klein is vandaar de agressie. Kan territorium drift zijn.

Ik heb ze zelf gehad in een Rio 125 maar niet met een betta dus die combie weet ik niet.
Heb een 40l bak, 47cm 25cm 42.5 cm
 
Voor de Kaap lopez en zeker voor twee stuks lijkt mij dat te klein ja zeker met nog een betta erbij.
Voor de betta zelf prima maatje denk ik maar ik ben verder geen betta kenner.
Ik zou ze terug brengen
 
Inderdaad kan zo n combi helemaal verkeerd lopen en zeker in een 40 cm bakje. Ik vindt het advies van de verkoper niet goed.
Probeer contact te leggen met de lfs en geef aan wat er speelt en vraag of je de vis kan terugbrengen.
 
Inderdaad kan zo n combi helemaal verkeerd lopen en zeker in een 40 cm bakje. Ik vindt het advies van de verkoper niet goed.
Probeer contact te leggen met de lfs en geef aan wat er speelt en vraag of je de vis kan terugbrengen.
Dankjewel voor de info!
 
Ik zou het bij de Betta houden. Sommigen doen er garnaaltjes bij maar ook dat gaat niet altijd goed.
 
Ja je moet wel rekening houden met waterwaarden maar dat is iets wat altijd belangrijk is.
 
hangt heel erg af van soort tot soort op vlak van ideale waardes van het water! En de grote garnalen is ook zeer belangrijk!
Het hangt meer af van het individu is mijn ervaring. Ik heb meerdere Betta's gehad met Vuurgarnalen. En dat ging prima.

En ik heb er 1 gehad die in 2 weken tijd, bijna de gehele populatie vuurgarnalen (circa 150 stuks) om zeep hielp.
 
Een Betta is soms onvoorspelbaar en de ervaring van Botia kan ik onderschrijven.
 

Terug
Bovenaan