Kakadu dwergcichlide met kroost.


Hans Maks

Well-known member
Lid geworden
13 december 2018
Berichten
230
Leeftijd
71
Locatie
Westerbork
Vanmorgen in eens kleine vissen. Ik ben bang dat ze gelijk worden opgegeten.
upload_2019-5-7_10-45-45.jpeg
 
Leuk die jongen maar ja vaak zie je dat een groot deel wordt opgegeten maar dat hangt ook af van de medebewoners en de inrichting.
 
Dat zie je wel vaker als ze nog niet zoveel ervaring hebben volgens mij maar ik heb ook al wel nestjes van deze vissen gehad en daar beschermden de ouders het kroost goed.
 
Goed idee maar ja niet iedereen heeft een bak voor zoiets klaarstaan denk ik.
 
Nee daar heb je zeker een punt. Maarja een bak die over is en daar een deel water van de eigen bak en wat op temperatuur kraanwater bij zou ook goed moeten lukken en dan heb je gelijk de wat grovere waterwissel gehad.
 
Ik heb maar 1 bak. Haha, enne vangen is ook een kunst.
 
Heb ik aan gedacht, maar ik heb geen extra bak waar ze in weken kunnen blijven. De ouders beschermen ze met hun leven. Ik zie er wel 50. Als iemand ze kwijt dan kan, mag dat.
 
Leuk, heb jongen met borelli's gehad en na een dag of 4, 5 waren ze weg. Misschien gaat het bij dit koppel wel goed, er werd mij verteld dat de vrouw ze meestal op eet, omdat de man weer zijn aandacht wil. Ik heb het niet zien gebeuren
 
Ik heb gekeken, ik dacht ook dat de vrouw haar eigen kroost opeet. Maar is zien dat ze de vissen die achterblijven of te ver gaan die zuig ze op en op andere plaats weer uit te spugen. Soms wel 5 tegelijk.
 
Haha, we zijn allemaal opgegeten denk ik. Ik kan ze niet meer vinden hoor. Volgende keer maar een klein bakje kopen ofzo.
 
Als je echt de bedoeling hebt om te kweken, kun je ze eventueel apart zetten.
Maar als het gewoon voor in de gezelschapsbak is, zou ik ook volgende keer de jongen laten zitten;
Er komt een moment dat ze de jongen niet meer opeten, en dan kunnen de sterkste uitgroeien tot volwassen dieren.
 

Terug
Bovenaan