Wat is er nieuw

Kale planten en veel draadalg

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bertus23
  • Startdatum Startdatum
B

Bertus23

Guest
Beste mede-aquarianen,

al gedurende 3 jaar ben ik de trotse eigenaar van een simpele, doch fijne,Juwel Rekord 800, met eigenlijk altijd een mooi planten en vissenbestand. Sinds een tijdje ben ik het plezier in het houden van een aquarium echter langzaam aan het verliezen, voornamelijk door het feit dat het niet loopt zoals ik zou willen.

In mijn bak heb de volgende problemen:

- Erg veel draadalg. In grote proppen op de vloer en hangend vanaf de achterwand. Echter niet aan de planten zelf.
- Kale planten. Planten die ik heb zijn vaak ik no-time helemaal kaal, waarbij ze al hun bladgroen verliezen en er uiteindelijk alleen maar stengels overblijven.

Omdat ik een goedlopend aquarium nog altijd prachtig vind ben ik op zoek naar een oplossing. Alles wegdoen is dat volgens mij niet. Kan iemand mij helpen bij eerder genoemde problemen? Misschien belangrijk is het feit dat ik 3 algeneters in mijn bak heb zitten. Zelf denk ik dat dit te veel kan zijn.

Alvast bedankt,
Thijs

Dat is flink balen zeg. Heb je een foto van je bak en wat meer info zoals de waterwaarden en info over de verlichting en wat je zoal toevoegt??

Algen krijg je door een bepaald tekort aan voeding.Dat kan van alles zijn.

Goed dat je om advies vraagt..
Vaak blijken planten voedingsstof-tekorten te krijgen met de standaard verlichting die met moderne aquaria wordt meegeleverd, in combinatie met een vaak wat lange lichtduur krijgen je planten het moeilijk met vaak alg tot gevolg.
Wat heb je er voor verlichting boven?
Hoe lang heb je dat per dag aan?

Op zich zit er boven deze bak dacht ik niet zo heel veel licht standaard. Als ik mij niet vergis 2x18W.
Maar ja dat kan veranderd zijn dus dat moeten we even afwachten en daarnaast zijn de waterwaarden ook erg belangrijk om te weten.

Excuses voor het late reageren en dank voor jullie antwoorden, afstuderen is toch iets meer stress dan gedacht ;-)

Inmiddels heeft een collega van mij een kijkje genomen. De behandeling is begonnen en slaat naar het eruit ziet aan. Dank voor alle tips.

Thijs

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan