kalium klontert


alexger

Well-known member
Lid geworden
11 januari 2020
Berichten
95
Leeftijd
52
Locatie
Susteren Midden limburg
Hallo

Ik heb kalium poeder opgelost in gedistilleerd water, dit mengsel is na een paar weken gaan klonteren.
er zitten allemaal grijs/zwarte stukjes in.
weten jullie waarvan dat komt?
 
welke kaliumbron (kaliumnitraat, kaliumfosfaat, kaliumsulfaat, kaliumchloride, kaliumcarbonaat (pottasium) en hoeveel gram in hoeveel water?
 
Zou in de praktijk moeten kunnen. Oplosbaarheid van Kalium sulfaat = 11.1g per 100ml
Zou toch even mailtje sturen naar Gilles (y)
 
Misschien heeft er iets in de fles gezeten wat de klontering of schimmel veroorzaakt?
 
Dit vond ik op hun website, wie is Gilles?
Hoe lang zijn jullie producten houdbaar?
De houdbaarheid van onze producten is het langst wanneer deze koel en droog bewaard worden. Zoals met alle vloeibare producten dient u ze buiten bereik van kinderen te bewaren. U kunt onze producten (in poedervorm) met gemak enkele jaren bewaren. Zelf aangemaakte producten kunnen na verloop van tijd wat last krijgen van neerslag, maar dit is met enkele malen krachtig schudden opgelost. Onze vloeibare producten zijn voorzien van diverse stabilisatoren om neerslag tegen te gaan en de houdbaarheid en werking te garanderen.

Ik zie wat neerslag na verloop van tijd, is dat erg?
Nee dat is niet erg, afhankelijk van het type neerslag kunt u een aantal dingen doen:

Onoplosbare zouten
Dit is geheel onschadelijk voor uw aquarium. Onze producten zijn zodanig samengesteld dat het niet oplossen van een deel van het product geen nadelige gevolgen heeft voor de werking van het product. Wilt u de oplosbaarheid verhogen? Maak dan gebruik van lauw tot warm water en schud hevig.

Een soort waas / schimmels
Na verloop van tijd kunnen er wat schimmels groeien in de oplossing. U kunt ervoor kiezen om AquaCarbo aan de oplossing toe te voegen (25ml op 500ml plantenvoeding) maar u kunt er ook voor kiezen om 15ml witte natuurazijn (geen schoonmaakazijn) toe te voegen (15ml op 500ml plantenvoeding). De azijn zuurt het water aan waardoor de bacterien zullen sterven. De schimmels zullen mogelijk niet geheel verdwijnen, in dat geval raden wij u aan om de oplossing door een
 
Hoe groot is jouw aquarium want ik doe niet een paar weken met mijn makro oplossing met een 450L aquarium.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200323-071950_Chrome.jpg
    Screenshot_20200323-071950_Chrome.jpg
    203.8 KB · Weergaven: 82
Een soort waas / schimmels
Na verloop van tijd kunnen er wat schimmels groeien in de oplossing. U kunt ervoor kiezen om AquaCarbo aan de oplossing toe te voegen (25ml op 500ml plantenvoeding) maar u kunt er ook voor kiezen om 15ml witte natuurazijn (geen schoonmaakazijn) toe te voegen (15ml op 500ml plantenvoeding). De azijn zuurt het water aan waardoor de bacterien zullen sterven. De schimmels zullen mogelijk niet geheel verdwijnen, in dat geval raden wij u aan om de oplossing door een

Ik heb dat een keer gehad maar goed dat was met kraanwater en het duurde vrij lang voordat ik dit zag verschijnen.
 

Terug
Bovenaan