Wat is er nieuw

Kalk voor appelslakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter KennesE
  • Startdatum Startdatum
K

KennesE

Guest
Hoi, mijn appelslakken hun huisje lijkt gaatjes te krijgen, hoe krijg je kalk in je water zonder dat het schadelijk is voor je vissen ect.

Pas wel op met welk schoolboord krijt, dit is, ik dacht Seabite al eens noodlottig geworden.

Sepia! Dit wordt voor erg veel dieren gebruikt welke behoefte aan kalk hebben (Vissen, schildpadden, vogels ect). Het is een natuurlijk product wat je zo in je aquarium leggen en is niet schadelijk.

Ludger zei:
Sepia! Dit wordt voor erg veel dieren gebruikt welke behoefte aan kalk hebben (Vissen, schildpadden, vogels ect). Het is een natuurlijk product wat je zo in je aquarium leggen en is niet schadelijk.

Klopt, heb ik gemerkt dat het goed is voor de slakken maar denk wel dat het voor je appelslak te laat is.
Je hoeft overigens niet de hele Seppie in het aquarium te leggen maar een stukje op de bodem is voldoende.
Wel zorgen dat het niet naar de oppervlakte kan stijgen.

Er is wel een verschil tussen of de appelslak zelf nog een heel leven voor de boeg heeft, of dat zijn/haar schelpje mogelijk niet meer piekfijn wordt.

Het valt nu nog mee, maar wil te grote tekorten voor zijn. Is sepia niet schadelijk voor de vissen enz.

Ik heb white balls mineralenballen voor mijn garnalen, zit hier ook kalk in? heb nooit chemie gehad dus weet daar niet veel over. Kan ik dit dan ook niet geven

sepia kan geen kwaad dus ik zou daarvoor gaan
ik heb zelf kok gespeeld en oestertabletten aan gekookte groente toegevoegd waarbij ik agar agar heb gedaan als gelantine dit weer op een grote bakplaat uitgespreid en laten drogen

ik moet wel zeggen dat mijn appeltjes in een aparte bak zitten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan