Wat is er nieuw

kamertemperatuur

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive78
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive78

Guest
Welke garnalen kan je houden in een aquarium zonder verwarming en op kamer temperatuur dus?

Vuurgarnalen 🙂

Yup vuurgarnalen!

Dat ligt aan je kamertemperatuur maar in principe alle neo en caridina soorten volgens mij wel.

kamer overdag 20 en s nachts 17 a 18.
De garnaal van jou profielpagina kan dan ook? dat is toch de CR

Met vuurgarnalen kan het prima maar voor de cr is het niet zo geschikt.

zijn vuurgarnalen dan de enige?

Mini Japonica zou ook wel kunnen.
Maar van vuurgarnalen heb je enorm veel varianten hoor.

ja ik zag net al dat de red rili ook een variant daar van was

Vraagje: Is het niet zo dat als ze warmer zitten dat ze dan ook een stuk actiever zijn ?

Vuurgarnalen zijn nog actiever met voortplanten als het warmer is en de draagtijd van de eitjes is dan korter.

Vuurgarnalen zijn nog actiever met voortplanten als het warmer is en de draagtijd van de eitjes is dan korter.
Geld dat dan niet voor alle garnalen John ?

Nee want sommige soorten kweken zo goed als of zelfs helemaal niet met een lage temperatuur.

Als de tem echt rond de 17 graden kan worden dan zou ik geen cr/cb nemen maar gewoon de Vuurgarnaal of een kweekvariant hiervan. Deze zijn vaak ook het sterkste.

ik ben nu een beetje aan het orieteren naar de Red Rilli. Vind ik dan weer iets specialer als de vuurgarnaal.

ik ben nu een beetje aan het orieteren naar de Red Rilli. Vind ik dan weer iets specialer als de vuurgarnaal.
Die is inderdaad leuk, verder vind ik de bleu dream en de yellow Fire ook nog erg mooi. Een vuurgarnaal kan dan niet zo speciaal zijn, toch vind ik een echt goed rode vuurgarnaal nog steeds één van de mooiste garnalen vooral in een grote groep.

Die is inderdaad leuk, verder vind ik de bleu dream en de yellow Fire ook nog erg mooi. Een vuurgarnaal kan dan niet zo speciaal zijn, toch vind ik een echt goed rode vuurgarnaal nog steeds één van de mooiste garnalen vooral in een grote groep.
Wat ik raar vind is dat de vuurgarnaal zo massaal gekweekt word en aanwezig is en dat er toch zo'n grote vraag naar blijft want je zou haast denken dat je ze niet makkelijk kwijt kunt raken omdat er zoveel kwekers zijn.

De blue dream en de citroengarnalen vind ik dan wel bijzonder mooi en die oranje ook maar de CR 's zijn echt wel de max.

Wat ik raar vind is dat de vuurgarnaal zo massaal gekweekt word en aanwezig is en dat er toch zo'n grote vraag naar blijft want je zou haast denken dat je ze niet makkelijk kwijt kunt raken omdat er zoveel kwekers zijn.
Een mooie vuurgarnaal blijft bijzonder omdat veel mensen niet uitselecteren waardoor ze binnen de kortste keren veranderen in Cherry garnalen.

Dit geldt trouwens voor alle neocaridina garnalen.

Wel moet je er rekening mee houden dat je met Neocaridina s moet uitselecteren om de mooie kleur te behouden in de groep.

Wat is dan de reden dat er geen verwarming in het bakje komt als ik vragen mag?

Wat is dan de reden dat er geen verwarming in het bakje komt als ik vragen mag?
Goeie vraag zou ik ook wel eens willen weten ja.

is niet echt een reden voor, en ik denk dat er ook wel een nano verwarming in komt. maar was meer een orienterende vraag .

Eerlijk gezegd heb ik in geen enkel garnalen bakje een verwarming hangen.

Tot nog toe geen problemen gehad.

Overdag 20 graden, in de nacht 17 graden.

Maar het water in de bakjes is overdag al warmer door de warmte van de lampen.
En voordat het afgekoeld raakt is de nacht al voorbij en staat de cv al weer aan.

Water koelt voornamelijk snel af bij verdamping.
Heb je een open bak dan zal het water ook sneller afkoelen dan wanneer je een dicht bakje hebt.

cr/b'jes kan ook prima, veelal zijn die tegenwoordig (vraag na) ook op kamertemperatuur opgekweekt, mijn ervaring is dat die bij de hogere temperaturen sneller voortplanten maar uiteindelijk gaat het toch om balans, bij mij planten ze op kamertemperatuur met een tempo voort die de populatie in stand houd, niet teveel, niet te weinig, precies goed.
Met als gevolg dat ik in deze tijd (korte dagen, koude nachten) in zo'n garnalen-bakkie misschien 20/30 garnaaltjes heb, maar in het voorjaar (stijgende temp, langer licht) ik naar de 50/60/70 ga.

cr/b'jes kan ook prima, veelal zijn die tegenwoordig (vraag na) ook op kamertemperatuur opgekweekt, mijn ervaring is dat die bij de hogere temperaturen sneller voortplanten maar uiteindelijk gaat het toch om balans, bij mij planten ze op kamertemperatuur met een tempo voort die de populatie in stand houd, niet teveel, niet te weinig, precies goed.
Met als gevolg dat ik in deze tijd (korte dagen, koude nachten) in zo'n garnalen-bakkie misschien 20/30 garnaaltjes heb, maar in het voorjaar (stijgende temp, langer licht) ik naar de 50/60/70 ga.
Wat zou jij een mooie kweek temperatuur vinden Mark ?

Ik kweek niet, maar hou de populatie in stand, voor kweek denk ik dat ik de temp zou opkrikken naar zo'n 25 graden, als ik dat bij mij doe dan spuiten de baby-garnaaltjes er met grote regelmaat uit 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan