S
Schaive78
Guest
Welke garnalen kan je houden in een aquarium zonder verwarming en op kamer temperatuur dus?
Alle neocaridina's eigenlijk. Maar vuurgarnalen zijn makkelijk te krijgen en vrij goedkoop.zijn vuurgarnalen dan de enige?
Geld dat dan niet voor alle garnalen John ?Vuurgarnalen zijn nog actiever met voortplanten als het warmer is en de draagtijd van de eitjes is dan korter.
Ik leer graag bij over garnalen.Nee want sommige soorten kweken zo goed als of zelfs helemaal niet met een lage temperatuur.
Die is inderdaad leuk, verder vind ik de bleu dream en de yellow Fire ook nog erg mooi. Een vuurgarnaal kan dan niet zo speciaal zijn, toch vind ik een echt goed rode vuurgarnaal nog steeds één van de mooiste garnalen vooral in een grote groep.ik ben nu een beetje aan het orieteren naar de Red Rilli. Vind ik dan weer iets specialer als de vuurgarnaal.
Wat ik raar vind is dat de vuurgarnaal zo massaal gekweekt word en aanwezig is en dat er toch zo'n grote vraag naar blijft want je zou haast denken dat je ze niet makkelijk kwijt kunt raken omdat er zoveel kwekers zijn.Die is inderdaad leuk, verder vind ik de bleu dream en de yellow Fire ook nog erg mooi. Een vuurgarnaal kan dan niet zo speciaal zijn, toch vind ik een echt goed rode vuurgarnaal nog steeds één van de mooiste garnalen vooral in een grote groep.
Een mooie vuurgarnaal blijft bijzonder omdat veel mensen niet uitselecteren waardoor ze binnen de kortste keren veranderen in Cherry garnalen.Wat ik raar vind is dat de vuurgarnaal zo massaal gekweekt word en aanwezig is en dat er toch zo'n grote vraag naar blijft want je zou haast denken dat je ze niet makkelijk kwijt kunt raken omdat er zoveel kwekers zijn.
Goeie vraag zou ik ook wel eens willen weten ja.Wat is dan de reden dat er geen verwarming in het bakje komt als ik vragen mag?
Wat zou jij een mooie kweek temperatuur vinden Mark ?cr/b'jes kan ook prima, veelal zijn die tegenwoordig (vraag na) ook op kamertemperatuur opgekweekt, mijn ervaring is dat die bij de hogere temperaturen sneller voortplanten maar uiteindelijk gaat het toch om balans, bij mij planten ze op kamertemperatuur met een tempo voort die de populatie in stand houd, niet teveel, niet te weinig, precies goed.
Met als gevolg dat ik in deze tijd (korte dagen, koude nachten) in zo'n garnalen-bakkie misschien 20/30 garnaaltjes heb, maar in het voorjaar (stijgende temp, langer licht) ik naar de 50/60/70 ga.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.