Kan 75 watt Sera in 100 l bakje (niet al te tropisch)


Scalari

Well-known member
Lid geworden
14 februari 2009
Berichten
1,153
Leeftijd
65
Locatie
Gorredijk
De grote is verkocht en aangezien ze nu in de aanbieding zijn wordt ik wel gretig van de kleinste lido 120
Ca. 100 liter effectief, mahjah aangezien ik die sera 75 Watt heb die is eigenlijk tot max 60 liter
Bakje hoeft niet zo heel warm, ik gok 22,5 / 23 ofzo, dat trekken die kuhli's nog wel
De rest kan dat wel lijen

Verwarminkje vodoende ???

Bestandje, wordt zo ongeveer wat er nu in het kleine home ding zit
Betta koppeltje, 7 tijger gupjes en toch een paar babies lol, 1 mini ancistrus baby, wat oto's en wat kuhli's en mn dikke appelslak
Veel gekker gaat het niet meer worden
 
Vaak adviseerd men 1W per liter maar ik denk dat het wel zal lukken met die temp en het hangt ook af van de omgevingstemperatuur. Ik zou het gewoon proberen.
 
Je kunt het proberen, maar wanneer de temperatuur in huis daalt zal de heater een groot deel van de tijd aanblijven om het bij te houden. Ik had een 100 watt in 150 liter, dat was al krap aan om de bak op 25 te houden.
 
Je kunt het proberen, maar wanneer de temperatuur in huis daalt zal de heater een groot deel van de tijd aanblijven om het bij te houden. Ik had een 100 watt in 150 liter, dat was al krap aan om de bak op 25 te houden.

Staat in het verhaaltje dat het geen hele warme bak wordt met max 23 graad en de woonkamer hier koelt ook niet bijzonder hard af, tenzij een paar hele strenge super vorst nachten, soit dan ligt er ook nog wel een 250 watt in de kast op reserve..
 
Hier 1200L 26c met een 600watt heater..

Zijn zoveel factoren die meespelen, gewoon proberen en je merkt het vanzelf.
 
Heb 300w inline verwarming op mijn lido 120, ik geef toe dat het overkill is. maar wel zeer tevreden..

Mtv Mtc GIF by MTV’s Lindsay Lohan’s Beach Club
 
Heb 300w inline verwarming op mijn lido 120, ik geef toe dat het overkill is. maar wel zeer tevreden..

Mtv Mtc GIF by MTV’s Lindsay Lohan’s Beach Club

Hey Joff

lol

Inline is het mooiste, volgens mij zijn die er niet eens in lichtere vermogens, en 300 is denk wel echt over de top whaha
 
hehe, en dan heb ik m ook nog eens op 23 graden staan, wel een voordeel; heb één keer stip gehad en de verwarming zet de bak in de kortste tijd naar 30graden :D
een andere bak heeft een 200w inline, dat is de laagst verkrijgbare volgens mij..
 
staafverwarmingen zijn vrijwel 100% efficient alle warmte gaat naar het water. het maakt daarom niet uit dat je element overkill is, het zal korter aanstaan en dus evenveel energie verbruiken. Externe verwarmers zijn iets minder effectief doordat het water niet rondom het element kan stromen, een klein deel van de warmte verdwijnt via de behuizing.

hoe zwaar je element moet zijn is afhankelijk van het gewenste temperatuurverschil met de omgeving en de verdamping. ik verwarm 70 liter met 25 watt maar het grootste deel van het jaar slaat ie niet aan.
 

Terug
Bovenaan