Wat is er nieuw

Kan aquarium in serre

• Onderwerp starter Onderwerp starter para89
  • Startdatum Startdatum
P

para89

Guest
Beste allemaal,

Ik weet niet of dit onderwerp hier thuis hoort maar wist even niet zo snel waar anders 😛
Ik heb boven op zolder nog een superfish home 60 staan.
Nu heb ik in de woonkamer geen plek meer om deze te plaatsen maar in de serre heb ik nog wel een muur die vrij is. We hebben hier een zithoekje gecreeerd en het zou mooi zijn als we dan vanuit daar naar het aquarium kunnen kijken. Nu is mijn vraag of je een aquarium überhaupt wel in een serre kan zetten en wat evntueel de nadelen hier van zijn. ik wil er dan een Zuid-Amerika inrichting van maken met de daarbij behorende vissen.
Hoor graag van jullie 🙂

Gr. Kevin

nadelen wat me zo te binnen schiet alg vorming door zon licht
temperatuur zowel te koud als te warm

groet
jaap

Bedankt voor je reactie.
Hier had ik zelf ook al aan gedacht en dan met name het zon licht. De muur waar hij tegenaan komt is de muur waar het minste zon op staat maar ontkomen doe ik er niet aan.
Zelf zat ik te denken om de ruit die naar de raamkant staat ook te voorzien van een zijwand of folie zodat lichtinval al een heel stuk minder word.
Eventueel zou ik dan een doek over de bovenkant kunnen leggen mocht de zon er vanaf boven op staan. Is niet het mooiste maar wel de goedkoopste oplossing.
Had ook gedacht het aquarium in een kast te zetten met deurtjes zodat ik deze dicht kan doen als de zon erop staat maar dit vind mn vriendin zonde van de kleine ruimte die we over hebben.
Wil het water ook zo donker en zuur mogelijk maken doormiddel van turf en elzenproppen. Scheelt dit ook niet m.b.t. alg? dacht altijd dat in zuurder water algen niet zo goed gedijen of heb ik dit mis?

Hoor het wel 🙂

klopt inderdaad dat hoe zuurder het water hoe moeilijker voor de alg
hoe het 1 en ander zich ontwikkeld met zonlicht geen idee idem met de bedoelde folie
iemand anders misschien
maar het tweede punt de temperatuur in de serre is deze beheersbaar
kan zowel behoorlijk warm dan wel koud worden is mijn ervaring

groet
jaap

Dacht ik ook dus vandaar mijn keuze voor zuid Amerika met behoorlijk zuur water.
Met kou valt het wel mee want we hebben een verwarming in de serre dus alleen snachts koelt het af aangezien we deze niet 24 uur laten draaien haha. Maar hoe warm het word of kan worden weet ik niet we wonen er nog niet zo lang.
Wel weet ik dat er een UV werende laag op het glas zit maar dit zegt niks of de warmte meer over de licht/UV doorlaatbaarheid.
Dus het word eerder te warm dan te koud want heb ook een goede verwarming voor in het aquarium dus dat zit wel snor.
Kan de serre wel openzetten dus afkoelen kan het ook mocht het nodig zijn want het aquarium komt ongeveer een meter van de schuifpui af te staan.

Ow wou er nog bij vermelden dat ik sowieso drijfplanten wil gaan gebruiken dus dat het dan met lichtinval vanaf bovenaf uiteindelijk ook wel heel erg mee zal vallen.
Dacht vermeld het maar even is ook wel belangrijk om te weten haha

Aan welke kant van het huis staat de serre?

Zuiden?

Die kou kan je wel opvangen met een heater namelijk. Maar serre kan ook erg warm worden.

Laatst bewerkt:
De serre staat aan de oost kant.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan