Wat is er nieuw

Kan deze plant ook als drijver gebruikt worden.

RednasNL

Well-known member
Lid geworden
16 oktober 2018
Gezien de lange wortels deze plant maakt bij ieder blad vroeg ik me af of deze perse met zijn pootje in de grond moet staan?
20190312_210154.jpg

Dit is maar een stukje wat per ongeluk los is gegaan met verversen. Ik durfde geen foto te maken van zijn woekerende moeder 😀 😀
Hier zijn de wortels ook nog niet zo lang en goed te zien.

Braziliaanse Klimop kan je als drijver gebruiken en zover ik het zie is dit er een.

Braziliaanse Klimop kan je als drijver gebruiken en zover ik het zie is dit er een.
Danku en volgens mij is dit inderdaad de braziliaanse klimop.

Als je ze laat groeien dan bedekken ze ook op den duur wel het oppervlak. In het verleden heb ik deze ook gehad en heb ook weleens wat als drijver gebruikt.

Ja dat doet de oorspronkelinke plant nu al, en niet zo zuinig. Maar vind met name het woekerende deel in de midde zone niet mooi.

Als hij nou mooi vanaf de bodem zou woekeren was het misschien een ander verhaal. Komt waarschijnlijk ook door mijn onervarenheid betreft het snoeien van planten.

Zou hem dan lekker ver terugsnoeien zodat je ook onderin mooie stengels met blad krijgt.

Mag ik deze terugsnoeien tot het eerste blad bij de bodem?

Ja je kan hem inkorten tot de lengte die jij wil. Ik korte ze vaak in tot zo n 20 cm.

Ik zou hem wel eens willen zien als hij zich vlak boven de bodem vertakt.

Ik zou hem wel eens willen zien als hij zich vlak boven de bodem vertakt.
In elk geval het gesnoeide deel terug planten, tenminste het mooie stuk. Gaat dan meteen als een tierelier en krijg je aan de bodem ook een mooi bos. Niet te dicht op elkaar.
Ik vind het een prachtige plant btw

Mag ik deze terugsnoeien tot het eerste blad bij de bodem
Je kan er beter iets meer bladeren aan laten zitten, als je geluk hebt maakt ie dan bij ieder blad een uitloper.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan