Kan een aqua 40 zonder airflow?

  • Onderwerp starter Misssporty
  • Startdatum

M

Misssporty

Guest
Goededag,

Ik heb een Aqua40 overgenomen van iemand waar ik mijn pas geboren baby guppen in wil plaatsen zodat ze wat beter kunnen groeien en wat meer levens kans hebben dan in onze 54L bak waar papa en mama ook in zitten ;)

Nou vroeg ik mij af of ik in dat kleine bakkie ook een air flow zou moeten plaatsen of zouden ze met veel plantjes in de bak genoeg hebben qua zuurstof denken jullie?

Het bakje is dus puur om de beestjes op te laten groeien om daarna naar volgende eigenaren te gaan.
 
Daarom moet er wel een filtertje in, hoor.
De poep moet ook opgevangen worden.
en voor bacterie.

En een zuurstof steentje.

Of sponsfilter met motor.
 
Ja een filterpompje zit maar ik bedoel dat bubbel ding.

Dat is toch een air flow waar die bubbels uit komen?
 
Beste is om ze gewoon in de andere bak te laten met flink wat planten waar ze zich tussen kunnen verstoppen,zo blijven de sterkste en gezondste over.
 
Zet er gewoon een flinke bos hoornblad in, meer dan voldoende
 
Seabait zei:
Beste is om ze gewoon in de andere bak te laten met flink wat planten waar ze zich tussen kunnen verstoppen,zo blijven de sterkste en gezondste over.

Dat heb ik bij de vorige werping gedaan maar daar bleven er maar weinig van over en dat vind ik zonde.
 
Is beter dan dat je straks met een aqua40 vol kromme nakweek zit denk ik.
 
Seabait zei:
Is beter dan dat je straks met een aqua40 vol kromme nakweek zit denk ik.

We zien het wel wat er uit komt.

Geloof nooit niet dat ze alleen de zwakke op eten ;)
 
Dat denk ik ook niet maar zeker wel de zwakke exemplaren maar je hebt groot gelijk hoor.
Als je een filtertje hebt hoef je geen zuurstofpompje te gebruiken om op je vraag terug te komen ;)
 
Seabait zei:
Dat denk ik ook niet maar zeker wel de zwakke exemplaren maar je hebt groot gelijk hoor.
Als je een filtertje hebt hoef je geen zuurstofpompje te gebruiken om op je vraag terug te komen ;)

Bedankt voor je antwoord :)
 
Ja een filterpompje zit maar ik bedoel dat bubbel ding.

Dat is toch een air flow waar die bubbels uit komen?

Je filterpompje zal er voor zorgen dat het wateroppervlakte in beweging blijft, dan neemt de bak zuurstof op.

Je airflow pomp enkel LUCHTBELLEN in je bak en geen ZUURSTOF, dus niet nodig in een aquarium

tenzij je met een sponsfilter gaat werken, die worden gedreven door luchtbellen

JbMalawi
 
Jb Malawi zei:
Ja een filterpompje zit maar ik bedoel dat bubbel ding.

Dat is toch een air flow waar die bubbels uit komen?
Je airflow pomp enkel LUCHTBELLEN in je bak en geen ZUURSTOF, dus niet nodig in een aquarium
JbMalawi

Die begrijp ik niet helemaal, uit wat anders dan zuurstof bestaan die bellen dan?

Overigens is dat natuurlijk geen pure zuurstof, maar volgens mij gewoon dezelfde samenstelling als de lucht die we ademen :).

Maar is inderdaad allemaal niet nodig als je gewoon een filterpomp gebruikt die het wateroppervlak breekt. Zuurstof wordt dan als het ware het water in getrokken.
 
Jb Malawi zei:
Ja een filterpompje zit maar ik bedoel dat bubbel ding.

Dat is toch een air flow waar die bubbels uit komen?

Je filterpompje zal er voor zorgen dat het wateroppervlakte in beweging blijft, dan neemt de bak zuurstof op.

Je airflow pomp enkel LUCHTBELLEN in je bak en geen ZUURSTOF, dus niet nodig in een aquarium

tenzij je met een sponsfilter gaat werken, die worden gedreven door luchtbellen

JbMalawi

Wil niet bijdehand overkomen maar die belletjes is wel degelijk zuurstof. Zoals hierboven ook al word gezegd, het is net zoals de lucht die wij gewoon in ademen ;)
 
Wat ie mogelijk bedoelt is dat de vissen uiteindelijk natuurlijk niet de belletjes ademen, maar zuurstof die in het water wordt opgelost. Maar ook dat zal met belletjes gebeuren, de zuurstof wordt vanuit het oppervlak van die luchtbelletjes deels opgelost in het water.

Niettemin is een bruissteentje dus niet nodig als je een filterpomp gebruikt die het wateroppervlak breekt.
 
Weemism zei:
Wat ie mogelijk bedoelt is dat de vissen uiteindelijk natuurlijk niet de belletjes ademen, maar zuurstof die in het water wordt opgelost. Maar ook dat zal met belletjes gebeuren, de zuurstof wordt vanuit het oppervlak van die luchtbelletjes deels opgelost in het water.

Niettemin is een bruissteentje dus niet nodig als je een filterpomp gebruikt die het wateroppervlak breekt.

Denk inderdaad dat dat bedoeld wordt.

Maar bedankt in ieder geval voor het beantwoorden van mijn vraag :)
 
Misssporty zei:
Wil niet bijdehand overkomen maar die belletjes is wel degelijk zuurstof. Zoals hierboven ook al word gezegd, het is net zoals de lucht die wij gewoon in ademen ;)

Wat het pompje aanzuigt en weer afgeeft aan het water bevat meer stikstofgas 78% en 21% zuurstofgas ;)
 
Seabait zei:
Wat het pompje aanzuigt en weer afgeeft aan het water bevat meer stikstofgas 78% en 21% zuurstofgas ;)
Klopt, gewoon 'lucht' dus :). Ik vermoed dat het niet de intentie van de TS was om pure zuurstof aan het water toe te voegen.

Ik verwacht het dus niet, maar wordt dat soms wel gedaan dan? Vergelijkbaar met de toevoeging van pure CO2 aan water?
 
Ik was inderdaad niet van plan om pure zuurstof aan de bak toe te voegen hihi.

Maar goed, ik zie de Air flow als een zuurstof pompje.

Lucht staat voor mij gelijk aan zuurstof.

Maar goed, daar ging mijn vraag niet over ;)
 
Misssporty zei:
Lucht staat voor mij gelijk aan zuurstof.

Wist je dan dat lucht maar voor 20 procent uit zuurstof bestaat ?? Bijna 80 procent is stikstof. Als je dus geen verwarring wil schoppen moet je dat dus zeker niet zeggen

zie deze link
 
Was al bekend AquaVisie! ;)
 
Beste,

Wat ik wil bedoelen is dat de contacttijd van de luchtbellen te kort is om de zuurstof in die belletje te laten uitwisselen met het water.
Je hebt dus enkel luchtbelletjes maar die geven geen zuurstof af naar het water.

Het is een systeem van vroeger toen er nog geen elektrische pompen bestonden en de aquarianen het enkel met luchtpompen konden doen.
Die luchtbellen brengen natuurlijk ook het wateroppervlakte in beweging wat resulteert in zuurstofopname.
Maar omdat iedereen ondertussen wel een filterpomp heeft is het gebruik van luchtstenen uit de mode, en storend.

Dat wilde ik bedoelen met dat het geen zuurstof in het water brengt maar enkel lucht

JbMalawi
 
Ik heb diverse bakjes van 30 en 40 liter maar gebruik in niet ��n een zuurstofpompje hoor.
Gewoon de uitlaat van de filter ongeveer gelijk aan het wateroppervlak zetten en dan heb je voldoende uitwisseling.

Malawi heeft gelijk met zn uitleg in de vorige post.
 
Heb ik gelukkig nooit last van.... :juggle:
 
En als iemand en luchtsteentje in zijn bakje wilt,moet hij/zij dat zelf weten.
Inplaats van dat gezeur van,, weet je waaat??

Moet je niet doen.
.
 
Bam! opa B heeft gesproken! :deal:
 
Tja volgens mij vraagt de TS zelf wat hij nu moet doen ;) .
 
Jaja, jij MISS nogal wat , beter dan MIST,er.
 
Hahaha ik ben inderdaad geen man maar een vrouw ;-) De rollen hier thuis zijn een beetje omgedraaid. Daar waar normaal papa met zijn kids gaat vissen of een aquarium aanschaft staat nu mama met dr hengel in de sloot ;-)

Maar een ieder bedankt voor de antwoorden.
 
Niet erg toch?! als papa dan met de stofzuiger en wasgoed aan de slag gaat! ;)
 
Zie je nu wel dat ik niet voor niks hij heb gezegd :D .
Dat soort dingen voel ik aan John ;).
 
Misssporty zei:
Hahaha ik ben inderdaad geen man maar een vrouw ;-) De rollen hier thuis zijn een beetje omgedraaid. Daar waar normaal papa met zijn kids gaat vissen of een aquarium aanschaft staat nu mama met dr hengel in de sloot ;-)

Maar een ieder bedankt voor de antwoorden.

O, geinig. Kom Ma, we gaan vissen. :thumbs: ;)
WEl met vergunning,he.

Boete,s zijn duur,hoor.
 

Terug
Bovenaan