Wat is er nieuw

Kan een Kempvis bij garnalen,guppies,black molly,neon tetra

ldr12

Well-known member
Lid geworden
12 maart 2016
Leeftijd
21
Hallo ik heb net een bak gekocht met erin garnalen,guppies,black molly,neon tetra,zwarte tetra,zwaarddrager,platy
daar wil ik graag nog een kempvis bij doen kan die bij die vissen? Mvg.ldr12 🙄

Zou ik niet doen. De kempvis kan nog wel eens agressief reageren op de gekleurde staarten van de guppy's. Ook met garnalen gaat het lang niet altijd goed. Je loopt kans dat de kempvis de hele populatie uitmoordt. Naar mijn mening gaat het dus niet.

Iets meer info graag.
Grootte van de bak, precieze samenstelling, foto's zou ook mooi zijn 😉
Hoe lang heb je deze bak nu? En de visjes?

Biologist zei:
Zou ik niet doen. De kempvis kan nog wel eens agressief reageren op de gekleurde staarten van de guppy's. Ook met garnalen gaat het lang niet altijd goed. Je loopt kans dat de kempvis de hele populatie uitmoordt. Naar mijn mening gaat het dus niet.

Hier ben ik het helemaal mee eens en kan het weten. hier vond de Betta de Citroengarnalen erg lekker 🙁.

De bak is 60cm lang 40cm breed 35cm hoog

Mee eens wat betreft het vermoorden van de garnalen. Hier onlangs mijn man na slechts een paar dagen al weg moeten doen ivm het opeten van de garnalen.

Edit; heb je mss een foto en aantallen van je vissen? Het klinkt namelijk alsof je bak al vrij vol zit

Dat is niet een rustige en goed beplantte bak volgens mij. Ik zou de volgende keer op iets grotere afstand rustig een filmpje maken. Nu is het nogal bewogen en lastig te zien. Ik zie wel dat hier geen betta in moet en dat de bodem ook niet ideaal is.

en een goudvis/maanvis/vuurgarnaal

Ik denk dat je heel wat in en aan de bak moet veranderen als ik het filmpje zo heb bekeken.
Het is wat lastig te zien zoals ik al aangaf maar misschien zou je daar ook eens een topic voor moeten openen. Dan kun je de nodige tips/hulp vragen 😉.

Dit klinkt stom maar weet iemand nog hoe je een nieuwe topic opent

Ik zie net dat je plantjes nog in het potje hebt staan. Ik zou dit dus zo niet doen en de planten uit het potje halen en het "wol" dat je ziet verwijderen. Dat is niet goed voor je vissen namelijk.

Is de opstart ook goed gedaan? want zoals je het zegt lijkt me dat je de bak en de vissen tegelijk hebt gekocht...

Die indruk krijg ik inderdaad ook, en dan is het dweilen met de kraan open, kun je wachten op meer gezondheidsproblemen bij de dieren.

En 60cm is te klein voor Molly's en Zwaarddragers.

Ik wil ook nog graag een Roodstaart Labeo kan dat ook?

goed dan ga ik maar voor endlers guppy's black Molly's vuurgarnaal platy's zwaarddrager

Zoals Botia ook al aangeeft zijn de Molly s en de Zwaarddrager niet geschikt voor deze bak :sorry:.

ldr12 zei:
en een goudvis/maanvis/vuurgarnaal

Wat een combinatie in je bak allemaal zeg.

Maanvissen zijn zeker niet geschikt voor dit kleine bakje, net hetzelfde met de goudvissen.

Vuurgarnaaltjes kan wel, maar dan wordt er aangeraden om geen andere vissen bij de garnalen te zetten.

In de regel telt dat alles wat vissen in hun mond kunnen stoppen, ze dat ook doen.

Hierbij zou je dan toch beter geen risico nemen.

Met de maanvis en goudvis ben ik het eens. Vuurgarnaaltjes kunnen echter wel bij andere vissen hoor. Er zullen af en toe wel wat jongen opgegeten worden, maar ze planten zich snel genoeg voort om de populatie in stand te houden.

Ja, maar zouden ze af en toe ook geen 'volwassen' garnalen mee opsmokkelen?

Ik ben nog altijd de voorstander van garnaaltjes apart te houden, in een nano bakje, dat is ook nog eens heel mooi.

Hier at de Betta zonder moeite mijn volwassen Citroentjes op. Nou was dat ook niet een bak met echt veel verstopplekken moet ik toegeven.

zolang er geen betta en maanvis/goudvis bij zit kunnen de garnaaltjes gewoon hoor. Wat zijn de aantallen die je er in hebt zitten? Zoals er hierboven wordt aangegeven, probeer eerst eens je bak op orde te krijgen voordat je extra vissen gaat aanschaffen:

-Goed bestand(nieuw topic openen)
-Grove bodem? liever iets in de richting van filterzand!
-Planten toevoegen met de wortels in de bodem, niet in pot.
-Temperatuur & voer kloppend maken bij je vissen.
-Nog meer inlezen, en zorgen dat je kennis groeit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan