Wat is er nieuw

kan een kempvis samen met ballon molly

• Onderwerp starter Onderwerp starter steffi.lenaert
  • Startdatum Startdatum
S

steffi.lenaert

Guest
hey,
Ik heb een vraagje, momenteel heb ik een aquarium met ballon mollys, neon tertas en corydoras kan ik hier bij een kempvis plaatsen?
alvast bedankt

Waarom zou je dat doen?
Rustige vis ,bij drukke vissen zetten.

oke geen goed idee dus daarom vraag ik het na
bedankt

wat zou een betere combinatie zijn voor de kempvis?

Als je de mollys niet had gehad zou het prima kunnen.

Ligt eraan hoe groot je aquarium is en hoeveel schuilplaatsen, planten etc.
Ik vind bv een Betta in zn eentje in zo'n kale nanocube (wat kennelijk 'normaal' is..)echt superzielig, dan zie ik ze liever in een gezelschapsbak met mollies tetras en cory's.
Mits ze zich goed kunnen verschuilen en in de mogelijkheid zijn om hun eigen plekje(territoriumpje) te cre�ren.

Rustige niet al te grote vissen, het liefst geen vissen die wel eens willen proeven van de betta z'n vinnen. Vissen als sumatranen, de meeste 'standaard' verkr igbare levendbarenden, dus mollies guppen, zwaarddragers, en andere gouramisoorten wordt afgeraden maar kan soms wel goedkomen (dit wegens territoriaal gedrag wat wel eens kan botsen met dat van de betta). Boraras en rasbora soorten zijn over het algemeen goede keuzes, evenals kleine zalmpjes.

en met dwerggoerami's in plaats van de ballon mollys zou dit wel gaan?

aah oei dus dwerggourami's best ook niet

Dit gaat om een 60cm aquarium toch?

En is dat hetzelfde aquarium als waar dit topic over gaat? Of heb je meerdere aquaria?

ik heb momenteel 3 aquariums twee van 60 en ��n van 80
de ballon mollys, neontetras en de corydoras zitten momenteel in die van 80 cm.
��n van de aquariums van 60 is momenteel nog aan het opstarten en zou hier dan eventueel een combinatie met de kempvis willen in plaatsen.

Dat is dan inderdaad een goed plan: die 60 cm gebruiken voor de kempvis. Daar nog wat leuks en geschikts bij zoeken.

Welke Corydoras heb je in je 80 cm aquarium? Zou je in je 60 cm misschien ook een Corydoras willen, andere soort bijvoorbeeld?
Borarasjes zijn al genoemd. Spreken die je aan?

ik denk dat ik momenteel corydoras paleatus heb
en vint dit wel heel leuke vissen dus dat is eventueel ook wel een optie voor bij de kempvis

Ik heb ook in de 60cm een Betta met een groep Cory s zitten.De Cory en de Betta gaan op zich prima samen hoor.

dus corydoras neontetras en kempvis zou gaan ?
zou ik het hier bij laten of zou ik er nog n soort bij kunnen zetten?

Voor een 60cm zou ik het laten bij neons een betta en de cory's (panda misschien? )

Ik zou zelf corydoras niet in een 60cm houden, 80cm is toch wel minimaal voor deze leuke bodemvroetertjes.. Wat heb je in je andere 60cm zitten?
Dwergklauwkikkertjes zijn ook heel leuk en grappig, moet je er wel wat lange plantjes inzetten. Betta's zitten ook graag tussen lange plantenslierten. Ligt er denk ik ook aan wat voor betta je hebt, de ene soort is feller dan de anderen.
Als bodembewoners voor een 60cm zou ik of kuhli's of garnaaltjes oid kiezen,ligt beetje aan je bodem.

Ik denk dat de Panda prima in een 60cm kan hoor. Ik heb er 7 en die scharrelen lekker rond.
Ook heb ik een bak met de DKK inderdaad en daar zit dan een Betta bij.

Het zijn dan ook geen baantjestrekkers 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan