O
ja ik bedoel heb al veel rond gevraagd aan experts aan alles die datnioides al heel lang houden en zeggen dat mijn aquarium geschikt is voor 1 datnioides
Datnoides worden 50cm . In een bak van 1,5 gaat dat niet passen.
Een gar wordt rustig 1 meter. Gaat ook zeker niet passen in 1.5m
Cichla melaniae xingu Wordt 40cm gaat ook zeker niet passen in 1.5m
Je bent met 1.5 meer opzoek naar vissen onder de 20 cm. Ik hou zelf al jaren roofvissen en kan je wel wat vissen aanraden die aggresief zijn. Het probleem hierbij is dat je niet veel vissen bij elkaar kan houden en beter af bent met 1 of 2 vissen in zon bak.
Je vriend weet vast veel maar hij is nog erg jong en heeft duidelijk geen verstand van hoe groot de vissen worden die hij aanraadt. Ik zou je eigen onderzoek doen en niet teveel op hem blind vertrouwen.
Ben bewust dat als je roofvissen houd in een klein formaat bak dat je in ieder geval 50% moet gaan verversen van het water iedere week. Dat is behoorlijk veel werk iedere week voor de komende 10 jaar in ieder geval (als je ze goed houd) .
idee 1:
1 x dwerg slangenkop , (bleheri of andrao of gaucha ) (kunnen verder geen vissen bij, hooguit 1 ancistrus)
Idee 2:
1x erythrinus erythrinus ( kan verder niks bij )
Idee 3 :
1x vlindervis
1 a 2 x ctenopoma
Idee 4:
1x dragon pufferfish
( 1x ancistrus )
Idee 5:
3 wimpelen
1x vlindervis
1x afrikaanse mesvis (x. Nigri, alle andere soorten worden veelste groot en agressief )
Hou er rekening mee dat dit complete bestanden zijn en je hier dus niet meer of andere vissen bij wilt hebben. Roofvissen zijn leuk maar je houdt meestal 1 bak met 1 vis. Want ze zijn aggresief dus er kan niks bij.
Je bak is eigenlijk gewoon niet groot genoeg voor de vissen die je wilt. Een vis van 40 cm kan zicht niet omdraaien in jouw bak van 40cm breed
Als je cichliden wilt zou ik een koppel doen, 1 ancistrus en verder ook niks ivm agressie. Zijn veel kleinere blijvende leuke cichliden die goed als koppel in je bak kunnen.