Wat is er nieuw

Kan hier nog iets bij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter patje begint
  • Startdatum Startdatum
P

patje begint

Guest
ben net begonnen met een bak van dertig liter en twee sluierstaartjes red cap en een zwarte telescoop kan er nog wat bij?

Ik ben geen expert met deze vissen, maar ze zitten nu al te klein lijkt mij.
Deze bakjes zijn meer voor een enkele Betta of voor een groepje garnalen.
Ik zou denk ik echt deze groter gaan huisvesten en in ieder geval niks erbij doen.

inderdaad John,
Sluierstaarten hebben 50 liter (volgens mij per stuk)nodig.
Misschien kun je nog wel een grotere bak op marktplaats vinden en dan een paar meer sluierstaarten nemen, of een speciekuip, die kun je in de bouwmarkt voor een laag prijsje krijgen.
of wat john al zegt, goudvissen verkopen en garnalen en/of kleine visjes nemen.

Remco

Er zijn hele leuke garnalen te koop die wel prima hierin zouden kunnen hoor.
Ook een Betta zou tot de mogelijkheden behoren. Zelf heb ik een aantal van dit soort bakjes met ook 1 Betta erin.

Een bak van 30 liter is inderdaad te klein. Heb zelf een behoorlijke poos een meterbak gehad met 4 sluiterstaarten. Ze groeien hard en ze worden behoorlijk groot. Ik vond dat ze hier wel veel plek hadden, zeker gezien het feit dat goudvissen en sluierstaarten doorgaans in erg kleine bakjes gehouden worden, maar volgens de "regels" zou zelfs die bak al te klein zijn voor 4.

De standaard die we hier op het forum hanteren is dat een sluierstaart minimaal 50 liter per vis moet hebben en het aquarium een minimale lengte moet hebben van 100 cm. Dit zijn minimale eisen, en naar mijn mening aan de krappe kant. Jouw visjes zitten veel te klein behuisd, als ze te lang in deze bak zitten zullen ze volledig vergroeien. Mijn advies is dus om echt geen vissen er bij te doen en een grotere bak voor je huidige vissen te kopen.

1 kleine vis moet denk ik nog wel kunnen. Het is belangrijk dat je de vissen goed in de gaten houdt. Zodra je merkt dat ze ergens last van krijgen moet je een grotere bak kopen.

Zodra je merkt dat ze ergens last van krijgen ben je te laat. Slecht plan.

~ Ivo

Dat is inderdaad GEEN slim plan blubfan.
Ik ben bang dat TS het topic niet terug kan vinden.

@ Blubfan, als iemand een 30Liter bakje heeft met 3 sluiers, dan is het absoluut niet aan te raden om er nog een klein visje bij in te zetten. Een 30Liter bak is nog niet eens groot genoeg voor 1 sluier.

En wat hierboven ook al is gezegd, als je merkt dat ze ergens last van krijgen, dan ben je al te laat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan