Kan iemand bij aub helpen bij het uitzoeken van vissen


J

juwel350

Guest
Hallo,
Ik heb vorige week een nieuw aquarium gekocht (juwel rio 350L) 121x50x66

Ik weet nu dus niet welke vissen ik er in wil. Zou iemand mij hierbij aub kunnen helpen?

Mvg
 
Je hebt zeker nog drie weken de tijd voor ze erin kunnen dus ga eens in een goede spciaalzaak kijken maak foto's en notities en zonder vissen weer naar huis.
Dan onderzoek doen naar wat je mooi vind.
 
Hallo,
Ik heb vorige week een nieuw aquarium gekocht (juwel rio 350L) 121x50x66

Ik weet nu dus niet welke vissen ik er in wil. Zou iemand mij hierbij aub kunnen helpen?

Mvg
Misschien is het, naast het advies van Dirk, ook een goed idee om eens te kijken welke planten je wilt. Daarbij moet je je keuze ook samen laten vallen met de mogelijkheden van je hardware. Je zou dus moeten weten of je al of niet CO2 gaat toevoegen. Hoeveel licht kun je de planten bieden. Er zijn planten die veel licht vragen maar wanneer je voorlopig geen CO2 wilt toevoegen of je hebt geen mogelijkheid om een hoge lichtintensiteit te bieden kijk dan naar planten die een bescheidener vraag hebben. Maar misschien wil je helemaal geen planten, ook dat is mogelijk. Maar dan moet je ook weer weten welke vissen daar bij passen. Je hebt tijd, neem die tijd en kijk eerst goed rond, Dirk gaf je ook deze waardevolle tip! Google is daarbij je vriend!
 
:sorry: maar kan het niet laten :sorry:
Je koopt een juwel rio 350L Maar heb geen Idee wat je er in wil :juggle::juggle::deal:
Beide heren geven je een goede tip maar misschien wil je er helemaal geen planten bak van maken er zijn zo veel mogelijkheden
kijk op je gemak rond naar wat jij mooi vind met in het achterhoofd je maten en inhoud van de bak
En verdiep je in de vissen die je wilt kan het bij elkaar juiste temperatuur verhouding ph waardes en zo voort
Succes in je zoek tocht
 
:sorry: maar kan het niet laten :sorry:
Je koopt een juwel rio 350L Maar heb geen Idee wat je er in wil :juggle::juggle::deal:
Beide heren geven je een goede tip maar misschien wil je er helemaal geen planten bak van maken er zijn zo veel mogelijkheden
kijk op je gemak rond naar wat jij mooi vind met in het achterhoofd je maten en inhoud van de bak
En verdiep je in de vissen die je wilt kan het bij elkaar juiste temperatuur verhouding ph waardes en zo voort
Succes in je zoek tocht
Ja ik heb van te voren gegoogled maar ben er nog niet zo zeker van, maar ik heb idd te tijd
 
:sorry: maar kan het niet laten :sorry:
Je koopt een juwel rio 350L Maar heb geen Idee wat je er in wil :juggle::juggle::deal:
Beide heren geven je een goede tip maar misschien wil je er helemaal geen planten bak van maken er zijn zo veel mogelijkheden
kijk op je gemak rond naar wat jij mooi vind met in het achterhoofd je maten en inhoud van de bak
En verdiep je in de vissen die je wilt kan het bij elkaar juiste temperatuur verhouding ph waardes en zo voort
Succes in je zoek tocht


Beter een aquarium kopen en dan nog nadenken welk vissen je wilt. Dan een bak kopen en meteen vissen erin gooien :oops::sorry::r
 
Òf: dacht je aan een biotoop?
Of toch liever een gezelschapsbak?

Beste tip is inderdaad: kijk zoveel mogelijk plaatjes en lees zoveel je kunt, en probeer je een beeld te vormen van wat jij ècht leuk zou vinden.

Goede informatie over vissoorten kun je vinden op aquavisie.retry.org/database of op SeriouslyFish.com.
Daar heb je ook de mogelijkheid om soorten te zoeken.

En als je daarbij leuke ideeën opdoet, kun je die altijd nog even hier voorleggen, zodat je van de ervaring van anderen gebruik kunt maken.
Hoef je niet alle fouten zelf te maken, dat hebben wij al voor je gedaan .....
 
Wees je er van bewust dat heel veel sites, veel verschillende informatie geven. Beste kun je wat moois zoeken en hier even vragen of het kan/samen gaat. Veel van de informatie, op een aantal sites nagelaten, is namelijk toch al verouderd en worden er andere dingen aangeraden met de kennis van nu. Wees je daarvan bewust. Een klein visje hoeft niet automatische in een kleine bak te kunnen, dit is heel afhankelijk van het gedrag. Is het een drukke soort, zul je hem daar ook de ruimte voor moeten bieden. Daarentegen kan een wat grotere vis juist heel rustig zijn en dus weer wat kleiner gehouden worden.
En zoals @Paddy.K.1966 ook al zegt, ook wij zijn allemaal lang niet zo goed begonnen :juggle:
Hoef je niet alle fouten zelf te maken, dat hebben wij al voor je gedaan .....
 
tsja wat voor vis wil je erin hebben? wil je een volle plantenbak? afrikanen? amazones? alles kan maar het hangt er echt vanaf wat voor een bak je wilt maken. zou bijv. geen Geophagus soorten in een mooe plantenbak doen :p heb je opeens heel veel drijfgroen :p ook de Discus heeft weer de voorkeur aan veel open zwemruimte met wat kienhout om te verschuilen (al doen ze dit niet echt daar ze nogal ijdeltuiten zijn als ze op hun gemak zijn en zichzelf graag laten zien!) en de maanvis heeft weer de voorkeur aan lekker veel zwaardplanten. misschien is het eerst even slim om te kijken wat voor een bak je wilt maken? (rots/planten/oever/open ruimte blablabla) dan kan je erna je visbestand erop afstemmen zodat de diertjes iig lekker op hun gemak zijn in hun nieuwe thuis.
 
Je hebt van die dagen dat je denkt, Goh, laat ik eens een aquarium kopen en wat we er mee gaan doen zien we dan wel weer :D

Maar even zonder gekheid, heb je al enige ervaring op dit gebied of is het je eerste bak?
Het is iig een beste plens water waar je heel veel kanten mee op kunt, maar we moeten eerst weten wat je mooi vindt uiteraard om wat gericht advies te kunnen geven.

De standaard meegeleverde verlichting zal voldoende moeten zijn voor de wat makkelijkere (niet zoveel licht vragende) planten, en zonder ervaring kun je daar ook het beste mee beginnen.
 
Oeps idd, hoe kan ik dat nou gemist hebben , raar dat het stond bij nieuwe berichten dan?
 
nope :p ben pas sinds gisteren weer terug hier sinds een aardige tijd. maar ben dan wel benieuwd wat het dan uiteindelijk geworden is :D
 

Terug
Bovenaan