kan iemand mij helpen, weet niet wat dat is

N

nikon

Guest
Ik heb ongeveer 1 maand geleden een bruine aanslag op de planten gekregen en bij sommigen zit er ook kleine gaatjes in
de aanslag is er niet af te spoelen, Ik heb verder nergens alg kunnen ontdekken ook niet op de ramen en de planten groeien goed, ik zal proberen er een foto bij te plaatsen,
het is een 180 liter bak die nu 2 maanden draait en is opgestart met water van een goed draaiende bak, mijn water waardes zijn
mg 3 = 25
mg 2 = 0
Gh = 7
KH = 6
PH = 7,0
Ci = 0
Temparatuur is 26 graden
ik geef co2 met regelaar die op 7 PH staat, de lampen zijn Dennerle T5 28w color plus en Amazon day ze staan 10 uur per dag aan, de de planten krijgen 1x p.week 18 ml ferro en elke dag 2,5 ml profito, het water word elke 2 weken 25% ververs
Mijn visbestand is
1x glasmeerval
5x marmerbijlzalm
11x Roodneuszalm
2x diamandgoerami
5x Keizertetras
11x KardinaalTetras
2x sherrybarbeel
4x zwarterouwtetras
3x platy
Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven ik ben nieuw op het forum en heb nog niet veel ervaring
_dsc9537.jpg
 
Er is op de foto toch wel wat van alg te zien op de bladeren van de planten wat samen met de beschadigingen op een gebrek bij de planten wijst.

Ik neem aan dat de mg 3 en 2,no 2 en 3 moeten zijn ;)
Kan je de po4 ook meten?

Moet ook zeggen dat je een filnk bestand in de bak hebt zitten met erg veel verschillende soorten vissen en is niet echt ideaal.
Wel filter staat er op de bak?
 
En Geef totaal foto van je bak.
 
Bedankt voor jullie reactie,
ik bedoel inderdaad no 2 en 3
De pomp is een Cristalprofi van 900 lit p.uur
Ik dacht al dat ik een te groot vis bestand heb dus ik ga dat uitdunnen met het verwijderen van
1x Glameerval
4x Rouwtetras
3x Platy
1x Fantoomzalm
Ik kan de po4 nog niet meten maar ik ga morgen een testzetje ophalen en zal ik het resultaat morgen vermelden
De foto is niet zo goed hij is gemaakt met de telefoon
20140225_192429.jpg
 
Ik heb vandaag de po4 gemeten en is 1.0
ga het maar verhogen naar 2.0 omdat het volgens de Estimative index een goede waarde is
Zou het misschien ook niet roetalg kunnen zijn
 
verhogen van je po4 is nu niet nodig hoor
zolang hij op 1 blijft is het perfect
 
Dus de alg is erniet vrij genakkelijk met de vinger af te wrijven??
Ik zou de verlichting naar 8 uur terugbrengen zodat er minder vraag is naar voeding. Het lijkt me geen bruinalg als je het er niet kan afwrijven.
Als je profito doseerd is Fe toevoegen in principe niet nodig.
Hoelang draait je bak nu dan??
Volgens mij doseer je de profito conform de gebruiksaanwijzing. Je hebt co2 en redelijke belichting dus ik zou wat meer profito gaan toevoegen om tekorten uit te sluiten.
Een po4 van 1 is krap maar kan voldoende zijn.

Zit de aanslag ook op de andere planten??
 
mijn bak draait nu 2 maanden
Ik heb de po4 toch maar verhoogt naar 2.0 en geef nu 3ml profito p.dag
De aanslag zit op de Vallisneria en Javaren
Maar niet op Cabomba Aquatica en Tijgelotus en die groeien ook het best
Ik sta toch in twijfel of het niet ook misschien roetalg is en dat ik het moet behandelen met waterstof peroxyde 3%
Willem van Wezel heeft daar eens een stukje over geschreven
Is dat ook een optie om te proberen
 
Terug
Bovenaan