Kan iemand mij helpen?


F

Femous

Guest
Ik ben op zoek naar de naam van deze vissen. Ze zijn erg rovend en ze graven kuilen in de ondergrond. Ik heb een mannetje en een vrouwtje. Ze hebben nu al 2 keer baby visjes gehad, maar die eten ze zelf ook weer op. De 2 vissen zijn ook verschillend. Het mannetje is groter en heeft meer reflecterende stippen dan het vrouwtje. Ze aten al m'n andere vissen uit m'n aquarium op. En waren heel beschermend over hun baby's. Die namen ze in de mond mee naar andere plekken in m'n aquarium.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
 
Heb je een foto van de vissen? Of zal ik de foto's die je gisteren naar Ruben gestuurd hebt hier even plaatsen? ;)
 
Hemichromis bimaculatus?

qK8wfQSuWOhaOsZ2JOq3-hOe6ZEGElNd.jpeg
 
Dat is de Rode Acara.
Als die het is! per koppel in een 80 cm bak.

cM3jpGZOs3EkwQhBQOdma6T2Pl4rbou9.jpeg

Dit was de mijne in 80 cm .
Verbouwde constant de bak. hoop links, dan hoop rechts.
 
Betere foto's zijn nodig. ik vind het geen Hemichromis bimaculatus kop.
 
Die namen ze in de mond mee naar andere plekken in m'n aquarium. ??
Dan heb je Muilbroeders .
Geen Acara,s .
 
Ze zijn niet rood. Ik heb nu betere foto's maar ik heb geen idee hoe ik die erop krijg. Kan iemand me daar mee helpen?
 
Ik ben net even bij een expert geweest en volgens hem zijn het paardenkop cichlides. Ofwel geophagus steindachmer hondae
 
Femous zei:
Ik ben net even bij een expert geweest en volgens hem zijn het paardenkop cichlides. Ofwel geophagus steindachmer hondae

Dan kun je dat stukje expert wel ff doorkrassen :p want dat is die dan zeker niet haha
 
Dan een foto.als die het niet is.
Dit is tijd verspilling.
 
meksjoef zei:
SaskiaZ zei:
jack dempsey?

Inderdaad :) Op zijn Latijns Rocio Octofasciata

Da's de huidige naam idd, kon er even niet opkomen. Ik zag een bekend koppie op de foto, maar toen ik ze had heetten ze nog Cichlasoma octofasciatum.

Als het idd jack dempseys zijn dan heb je daar een beste bak voor nodig (250 liter is in ieder geval aan de kleine kant, daar had ik ze nl in) en beste bakgenoten (andere 15cm+ midden amerikaanse robuuste cichliden).

Jack Dempsey was een bokser, raad eens waarom deze vis naar een bokser is vernoemd :6
 
Misschien beter even terug on-topic.

Sorry als ik niet goed lees, maar de enige info die wij over de betreffende vissen hebben is deze:
"Ik ben op zoek naar de naam van deze vissen. Ze zijn erg rovend en ze graven kuilen in de ondergrond. Ik heb een mannetje en een vrouwtje. Ze hebben nu al 2 keer baby visjes gehad, maar die eten ze zelf ook weer op. De 2 vissen zijn ook verschillend. Het mannetje is groter en heeft meer reflecterende stippen dan het vrouwtje. Ze aten al m'n andere vissen uit m'n aquarium op. En waren heel beschermend over hun baby's. Die namen ze in de mond mee naar andere plekken in m'n aquarium".

Na alle vragen die intussen zijn gesteld heeft TS het kennelijk niet meer aangedurfd een foto te plaatsen.
Op zichzelf wel begrijpelijk .....
Want we kunnen hier natuurlijk wel van alles roepen, maar zonder behoorlijke foto's weten wij ook niks.

Oftewel: Femous, zet toch maar eens een behoorlijke foto van je vis op dit forum, het moet al wel heel vreemd lopen als niemand hier daar wat zinnigs over kan zeggen!
 
Het is toch al duidelijk welke vis het is? Als ik op Rocio octofasciata google lijken deze vissen als 2 druppels water op elkaar, ondanks de onduidelijke foto's.
 

Terug
Bovenaan