Wat is er nieuw

Kan ik de hydrocotyle tripartita verticaal laten groeien in het aquarium?

• Onderwerp starter Onderwerp starter nielsaquarium
  • Startdatum Startdatum
N

nielsaquarium

Guest
Beste mede aquarianen,

Ik heb vrijdag een Hydrocotyle Tripartitan gekocht in de dierenwinkel en vroeg of deze snel zal gaan groeien. Ze zijden dat de plant snel zal groeien maar ik las op het internet dat deze plant over de bodem hoort te groeien.

Kan ik deze plant ook in een bos achterin het aquarium plaatsen en dat die dan een dichte bos gaat vormen?
Ik heb 4 X 18 watt TL op een 112 liter bak met een voedingsbodem en een co2 installatie erop.

Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen.

Groet Niels

Deze groeit inderdaad over de bodem.

Beste Peter,

Is het mogelijk om hem dan in een bos te laten groeien?

groet Niels

Neen, deze plant is gewoon een bodembedekker en zal alleen bij zeer hoog lichtgebrek omhoog gaan groeien, de tussenruimtes (internodi�n) tussen de blaadjes wordt dan heel lang en de blaadjes klein.

Is denk ik niet de bedoeling? Je kunt wel de Hydrocotyle leucocephala gebruiken, poot elke stengel apart en je krijgt in jouw bak de mooiste bossen die je hebben wil.
Je kan ook Shinnersia rivularis "weisgr�n" gebruiken, is apart maar ook heel mooie bladplant.

Greetzz Bigsmoke

Draai er wat van over een stuk hout/plastic en bevestig dat ergens in het aquarium.
Heb het zo al uit het aquarium kunnen laten groeien.

Ja het is mogelijk, maar hij zal het alleen doen als die echt te weinig licht heeft. Wat je wel kan doen is lange stengels langs de zij/achterwand prikken van onder naar boven. Dan zal deze zijtakken maken en kan je een bos suggereren. Makkelijker is om gewoon een opgaande stengelplant te gebruiken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan