Kan ik een (paar) garnaaltjes in mijn babybakje doen?


cassss

Well-known member
Lid geworden
8 april 2018
Berichten
63
Leeftijd
33
Hallo,
Ik heb een baby bakje met daarin jongen van mijn gouden honinggourrami koppel, alleen ben ik bang dat door het voeren het water te snel vervuilt. Dus is het een idee om een paar jonge garnaaltjes hierbij in te doen om de boel schoon te houden, ik zal er dan ook wat mos bij in doen voor de garnaaltjes. Ik wil niet dat ze aan mijn babys gaan knabbellen want deze zijn slechts een dag oud en zwemmen nog niet erg goed en liggen dus soms ook op de bodem.
 
Jonge garnaaltjes passen snel in de bek van een jonge vis denk ik en dienen dan als voer. Dus let erop dat ze niet als voer kunnen gaan dienen.
 
Ik dacht zelf dat het misschien andersom zou zijn, de visjes zijn echt ienimini en de garnaaltjes die ik op het oog heb zijn minstens 3-4 keer zo groot.
 
Ik heb een baby bakje met daarin jongen van mijn gouden honinggourrami koppel, alleen ben ik bang dat door het voeren het water te snel vervuilt.

Bedoel je zo'n in de bak drijvend plastiek bakje?

Die zijn niet echt ideaal doordat er gewoonlijk enkel in de bodem gaatjes zijn waardoor er dus inderdaad te weinig aanvoer van vers water is.
Je hebt ook "net-breeders" of zoiets, daar zijn de wanden gemaakt van een fijnmazig netje waardoor er betere doorstroming is.

Als het zo'n plastiek bakje is dan kan je misschien meermaals per dag het bakje even optillen en terug onder duwen om het water te verversen?

Een apart bakje voor de kleintjes is natuurlijk altijd beter. Ook makkelijker om dagelijks water te wisselen dan.
 
Het is een drijvend bakje, een aparte bak voor de babys gaat hem niet lukken. Ik heb nu zand op de bodem van het bakje liggen, omdat de babys er anders nog uit kunnen. Wat ik nu doe is met een bekertje wat water erbij in gooien steeds en soms wat afhevelen. Maar ik dacht voor het voer en de eitjes die niet zijn uitgekomen, er iets in te doen wat dit zou opruimen.
 
Daar moeten echt geen garnalen in hoor. Ik dacht dat het een klein aquarium betrof.
 
Ook geen kleine garnaaltjes?
 
Nee zou ik niet doen en ten tweede ruimen die amper wat op.
 
Hebben jullie dan nog een tip om het water schoon te houden in het babybakje zonder te veel aanpassingen?
 
Ik zou zo zuinig mogelijk voeren en af en toe wat verversen.
 

Terug
Bovenaan