Wat is er nieuw

Kan ik rode vuurgarnalen nemen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter aquaria17
  • Startdatum Startdatum
A

aquaria17

Guest
Ik zou graag wat rode vuurgarnalen aan het bestand mijn rio 180 toevoegen. Alleen weet ik niet zeker of ze bij mijn huidige visbestand kunnen. Vandaar mijn vraag, kan ik rode vuurgarnalen nemen? Mijn bestand is als volgt:

- 5 Bloedvlektetra's
- 5 Vijfstreepbarbelen
- 1 Labeo bicolor
- L-nummer?
- 8 Kardinaal tetra's

Ja en vooral de jongen zullen weinig kans hebben. Ik zou zeggen niet doen.
De garnalen zullen een prooi worden voor de vissen en dat zou ik ze niet aandoen.

Dan gaan we dat niet doen. Misschien een andere garnaalsoort wel een optie?

Ja dat klopt Bertus. Maar ja dat is iets anders dan Vuurtjes he.
Een grotere is wellicht een optie ja.

Waaierhand garnalen heb ik ook gehad, maar die zijn me een stukje te groot.
Welke (iets) grotere soort is wel een optie voor mij?

chrisgarnalenshop - Home

chrisgarnalenshop - den haag. Thuis in garnalen en kreeften. DE webshop voor
al u ( dwerg ), sier garnalen, kreeften, overige aquarium bewoners en ...
www.chrisgarnalenshop.nl/

Kijk daar eens.voor een garnaal.
let op , er zijn er ook, die niet in zoet water kweken.

Kijk ook eens op Marktplaats. worden ze ook wel verkocht.

Ik denk dat het per beestje verschilt. sommige kreeftjes zijn natuurlijk agressiever van aard dan anderen.
maar ze zullen zich zeker verdedigen, ik zou het er niet op wagen...

Kan alle kanten op met een cpo in dit bestand maar dat het niet goed gaat is toch meer aanwezig.
Kreeftje kan idd bepaalde vissen wat aan doen of de vissen nemen het kreeftje te grazen tijdens of net na het vervellen bv.

Ik wil het risico liever niet lopen dat een cpo mijn vissen opeet of aantast. Een andere soort die wel een optie is? Ik heb niet zo veel verstand van garnalen, dus ik weet ook niet welke garnalen een beetje de juiste grote en karakter hebben om bij mijn vissen te plaatsen.

Is een beetje afhankelijk door het gedrag van de vissen,bv Japonica's hebben best een aardig formaat als ze volwassen zijn en ook niet heel bang maar worden ze constant lastig gevallen zullen ze zich verschuilen en zie je ze niet.

Seabait zei:
Is een beetje afhankelijk door het gedrag van de vissen,bv Japonica's hebben best een aardig formaat als ze volwassen zijn en ook niet heel bang maar worden ze constant lastig gevallen zullen ze zich verschuilen en zie je ze niet.
en de jongen moeten in brak 😉

Ja als de ts nakweek wil wel idd 😉 ze worden normaal gesproken wel een stuk ouder dan vuurgarnalen dus lijkt mee geen groot probleem.

Vroeger had ik altijd vuurgarnalen in mijn gezelschapsbak, en dat vond ik altijd erg leuk. Vandaar dat ik het nu ook graag weer zou willen. Nakweek is niet een randvoorwaarde, maar het is wel leuk als ze zichzelf een beetje in stand kunnen houden in het aquarium.

Maar misschien kan ik de vraag anders stellen: Welke vis belemmert het houden van vuurgarnalen in de bak voor mij?

Misschien kan ik wat aan mijn visbestand veranderen namelijk.

Haast alle vissen,die vrij zwemmen.
En waar het if,of grotere bek hebben.

Bodemvissen pakken geen garnalen.

Tja dan wordt het lastig, ga niet m'n hele bestand leeghalen haha.
Ik had de rode vuurgarnalen vroeger bij guppen, dwerg regenboogzalmen, siamese algeneters en zwaarddragers. Dat ging toen prima, garnalen werden met rust gelaten.

Na even googlen kwam ik op de volgende garnaalsoort terecht, welke mij wel geschikt lijkt voor het gezelschapsaquarium, namelijk de Neocaridina sp. tiwarii.
Wat is jullie mening hierover?

Ik vind dat het je eigen beslissing moet zijn ze wel of niet te nemen.
De genoemde garnaal is dacht ik de regenbooggarnaal en heeft dezelfde grote als de vuurgarnaal.
Het blijft oppassen vooral met iets grotere vissen. Ook denk ik dat er heel weinig jongen dan zullen overleven.

Zoals Bertus al opmerkte zal iedere garnaal die in de bek van een vis past het niet overleven.

Dat zijn inderdaad regenbooggarnalen. Deze zou 3,5-5cm worden, en de vuurgarnaal 2,5. Vandaar dat regenbooggarnaal mij wel een goede optie leek.
Ik zal er eens even goed over nadenken.

Ik heb zelf al jaren vuurgarnalen tussen de vissen zitten in m'n gezelschapsbak en moet er soms uitscheppen omdat het er anders veel te veel naar m'n zin worden.
Heb op dit moment niet heel veel grotere vissen zitten maar zelf met de ramirezi en grote zalmen bleven er nog meer dan genoeg over om de populatie flink in stand te houden.

Je zal wel met een hele grote groep moeten beginnen,als je er nu bv 10 in zet is de kans heel groot dat ze binnen no-time allemaal opgegeten zullen worden maar neem je er 3-4 keer zoveel is de kans groot dat het zal lukken.

Dan ga ik toch maar voor een groep van 30 en kijken of ze het een beetje overleven : )

Ik weet niet of het helpt maar je zou kunnen zorgen dat je vissen net eten hebben gehad wanneer je de garnalen in de bak doet bv,kan dat ze nog wel aangetrokken worden door de garnalen maar zal het iig van de honger zijn 😉

En zorg voor wat schuilplekken zoals een dot mis oid.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan