Wat is er nieuw

Kan ik slakken in mijn aquarium doen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Niels B
  • Startdatum Startdatum
N

Niels B

Guest
Ik wil graag in mijn bakje een aantal slakken. Liefst niet van die kollosale maar van het formaat anatome Helena.

Mij leken de anatome Helena, de renslak en de zoetwater Mossel wel wat.
Maa r ik heb een koekoeksmeerval en een betta splendens in mijn bak zitten. Dus gaan die de slakken dan niet opeten.

De Betta zal dat niet doen. Van de meerval durf ik dat niet te zeggen. Je kan ook de gewone puntslakken in je bak nemen.

Daar moeten gerust wat slakjes bij kunnen hoor.

80/30/40

Als je kiest voor een Anentome helena dan zou ik andere slakken achterwege laten. Uiteindelijk zullen deze :chef: 😉

Dat moet wel kunnen, de meerval zal de slakken wel met rust laten. Ik heb zelf ook Anatome helena bij Synodontis en dat gaat prima.

MarcelK zei:
Als je kiest voor een Anentome helena dan zou ik andere slakken achterwege laten. Uiteindelijk zullen deze :chef: 😉

Dan komen de andere slakken op het menu van de Anentome helena :d

Wel leuk afgebeeld, Marcel!

Dan ga ik voor de anatomie Helena

Toen mijn 30cm bak er nog stond heb ik er twee gehad vanwege een slakkenplaag. Ze deden hun werk goed. Maar toen ze naar de 80cm gingen. (Zonder 30 min in een zakje en 1 dag na het opstarten) waren der geen slakken meer dus toen gingen ze dood. En nu is er ook geen slak te bekennen in het aquarium.
En een slak is te sloom om bij het voer te komen.(ik heb hele snelle eters). Dus hoe hou ik ze dan in leven.

Als er geen slakken meer zijn zal de Anentome helena op ander voer overgaan:

[url=http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/item/anentome-helena zei:
hobbykwekers.nl[/url]]Naast slakken eten ze ook Planaria. Planaria zijn wormachtige diertjes die in het aquarium soms een ware plaag kunnen vormen. Doordat planaria op het dieet staan van de Anentome helena voorkom je een uitbraak met deze plaag diertjes en kun je een besmet aquarium op diervriendelijke wijze van deze wormpjes afhelpen.

Zodra er geen levende slakken meer zijn valt de Anentome helena terug op het eten van aas, detritus en plantaardig afval. De levende planten laten ze geheel met rust.

Ze zullen dus niet zomaar dood gaan als de slakken op zijn.

MarcelK zei:

Met of zonder dipsausje 😀 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan