Wat is er nieuw

kan je probleemloos purigen verwijderen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter doejfa
  • Startdatum Startdatum
D

doejfa

Guest
Ik begijp dat purigen verhindert dat organische materiaal wordt omgezet in ammonium, nitriet en tenslotte nitraat.
Betekent dat nu dat er te weinig voedsel is voor de groei van voldoende nitrificerende bacterien? Zodat je bij het verwijderen van purigen met een ammoniak- en nitrietpiek komt te zitten?

Als je het verwijderd krijg je bij een goed ingedraaide bak niet een piek hoor. Ook zal je voldoende nitrificerende bacteriën hebben want anders zou het gebruik van Purigen niet zijn aan te bevelen.

Als je het verwijderd krijg je bij een goed ingedraaide bak niet een piek hoor. Ook zal je voldoende nitrificerende bacteriën hebben want anders zou het gebruik van Purigen niet zijn aan te bevelen.
Ds je kan purigen niet gebruiken om een ammoniak- of nitrietpiek heel snel teniet te doen? Daar leek het me nu juist zo handig voor!

Even terug naar af, de veronderstelling waar je dit topic op baseert:
Ik begijp dat purigen verhindert dat organische materiaal wordt omgezet in ammonium, nitriet en tenslotte nitraat.
Is dat wel zo, ervaringsdeskundigen dan wel bekenden met het materiaal?
Zo neen zijn de vervolgvragen ook gelijk beantwoord.

Purigen bind een gedeelte van de organische stoffen, waar een stikstof atoom in zit. Deze gebonden stoffen hoeven daarom niet meer door het filter verwerkt te worden.
Echter kan purigen niet alles tegelijk binden, dus er blijft voldoende over voor de bacteriën.
Daarnaast wordt purigen doorgaans als laatste filtratie stap toegepast, dus zijn de meeste stoffen al omgezet door de bacteriën.
Enkel de stoffen die het filter passeren kunnen deels opgenomen worden.
Deels, want purigen heeft doorgaans 24 uur nodig, om zichtbaar te werken. Dus dat zijn meerdere filter cycli.

PS
Volgens mij beetje vaak deels gebruikt.😳Maar goed is het gelijk duidelijk.

Purigen bind een gedeelte van de organische stoffen, waar een stikstof atoom in zit. Deze gebonden stoffen hoeven daarom niet meer door het filter verwerkt te worden.
Echter kan purigen niet alles tegelijk binden, dus er blijft voldoende over voor de bacteriën.
Daarnaast wordt purigen doorgaans als laatste filtratie stap toegepast, dus zijn de meeste stoffen al omgezet door de bacteriën.
Enkel de stoffen die het filter passeren kunnen deels opgenomen worden.
Deels, want purigen heeft doorgaans 24 uur nodig, om zichtbaar te werken. Dus dat zijn meerdere filter cycli.

PS
Volgens mij beetje vaak deels gebruikt.😳Maar goed is het gelijk duidelijk.
Bedankt voor je geheel helder antwoord. Het komt erop neer dat ik purigen kan gebruiken zonder bang te hoeven zijn dat ik de bacteriecultuur aantast.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan