Kan je vissen/ planten houden in het bioloog


D

David de vis

Guest
Beste mensen hier
Ik heb een groot schildpadden aquarium met bioloog ik heb in het bioloog al wat planten staan maar zou ik Daar vissen in kunnen doen ?
 
Ja dat kan zeker. Planten is sowieso erg goed, als die groeien gebruiken zijn ook wat afvalproducten zoals nitraat dus dat is zelfs positief. Wel licht geven natuurlijk. Vissen vervuilen maar ik heb in het verleden vaak kroost een paar maanden laten groeien in veilige omgeving van een lege kamer in een bioloog.
 
Ja dat kan zeker. Planten is sowieso erg goed, als die groeien gebruiken zijn ook wat afvalproducten zoals nitraat dus dat is zelfs positief. Wel licht geven natuurlijk. Vissen vervuilen maar ik heb in het verleden vaak kroost een paar maanden laten groeien in veilige omgeving van een lege kamer in een bioloog.
Ik heb de planten vooral in de eerste bak want had ze eerst in de laatste maar daar zijn natuurlijk geen voedingstoffen meer heb nog wel een paar planten in de laatste bak laten staan want wil de vissen een zo schoon mogelijke bak geven en ik heb er een grote 30w lamp boven
 
Ik wil hem denk ik als bak gebruiken om mollys in groot te brengen
 
Maar ben ook bang dat als ze nog klein zijn opgezogen worden door de pomp
 
Onder je post staat in het grijs de tekst "bewerk" zodat je nog iets kunt toevoegen ;)

Als je de vis wil grootbrengen in de kamer waar je opvoerpomp staat dan kun je wellicht met wat fijner filtermat een scheidingswand aanmaken en zo een extra 'kamer' tussen de pomp en de overloop creëren. Geen idee hoeveel ruimte je hebt maar dan zit je vis weer veilig. Wel oppassen voor de doorstroming, dat je niet je opvoerpomp droog zet.

Al is een simpel 60L tankje ook zo van marktplaats geplukt voor dat soort projectjes!
 
Dankjewel voor alle hulp
Het enige probleem is dat mijn moeder niet zo blij word van nog meer aquarium hahaha
 
Mag ik vragen waarom je molly's apart groot wilt brengen? Lijken mij er altijd wel een paar van te overleven in een aquarium toch? Voor je het weet zit je met een gigantisch overschot van deze levendbarenden die je aan de straatstenen niet kwijt kunt. Wees je daarvan bewust
 
Ik ben me er zeker van bewust heel erg bedankt!
 
Ik heb de planten vooral in de eerste bak want had ze eerst in de laatste maar daar zijn natuurlijk geen voedingstoffen meer heb nog wel een paar planten in de laatste bak laten staan want wil de vissen een zo schoon mogelijke bak geven en ik heb er een grote 30w lamp boven
Dat is niet geheel hoe het werkt.
Het is niet dat de ammonia in het eerste vak word omgezet naar nitriet en in het 2e vak naar nitraat en in het 3e vak de nitraat naar stikstofgas.
Alle voeding is door het gehele filter ongeveer hetzelfde aanwezig
 
Hoe is dat bioloog opgebouwd?

zonder aanpassingen zie ik bij mij geen optie om vissen in 1 vak te houden namelijk.
 

Terug
Bovenaan