Wat is er nieuw

Kan mijn cpo's niet in leven houden.

60601

Well-known member
Lid geworden
2 juli 2016
Hallo
Ik heb nu al 3 keer cpo's gekocht maar kan ze maar niet in leven houden.
De eerste 2 keer lag het aan het aanbod van voedsel volgens een kweker van cpo's.
De derde keer heb ik er 10 gekocht voor mijn nieuwe aquarium afmetingen 165x60x65 cm
dus ruimte zat.
Heb er veel schuilplaatsen in gemaakt en de aquarium is goed gevuld met planten.
De vissen die er bij in zitten zijn de koninklijke regenboogvissen, corydorussen,odessa barbeel,siamese algeneters.
Ik voerde ze 2 x per dag met tabletten en ander korrelvoer.

De Siamese algeneter is geen lievertje dacht ik dus ik weet niet in hoeverre ze last hebben gehad van de medebewoners.

CPOs zijn net als garnalen erg gevoelig voor koper. Kun je jouw aquaria in wat meer detail beschrijven? Dingen zoals: Hoe ziet de techniek eruit en wat voor onderhoud doe je met welke frequentie? Voeg je supplementen (plantenvoeding) toe en zo ja welke precies?

Vindt de je dode cpo s ook terug en zie je iets aan hun gedrag kort voor het doodgaan? Ze zijn ook meesters in het verstoppen maar ja als je ze dood vindt dan zijn ze in elk geval niet verstopt. Ik heb ze in het verleden in een 65 liter bak gehad maar ook hier was het niet echt een succes.

Toevallig helenaslakken in je bak?
Woon je in een nieuwbouwwoning want dan zou koper een issue kunnen zijn.
Geef je plantenvoeding of voeg je andere middeltjes toe?

Ik heb 2 binnen filters waar ze niet in kunnen komen.
Ik gebruikte all in one maar sinds zaterdag EI methode.
Ververs het water 1x in de week was 30% en nu 50%.
Heb nog nooit een dode cpo gevonden
De Siamese algeneters zijn nog te kleine om de cpo's wat aan te doen.

Ze kunnen ook uit je bak gekropen zijn dat doen ze soms als de omstandigheden niet goed zijn.
Plantenvoeding en kreeften/garnalen zijn naar mijn ervaring geen gelukkige combi, de dieren kunnen daar zelfs aan overlijden

All in one van planted-box.com? Die zou veilig moeten zijn voor garnalen en kreeften dus dat zou de reden niet mogen zijn. Wat het wel is durf ik ook niet te zeggen.

Zijn je waterwaarden geschikt voor cpo's?

Als ze niet voldoende mineralen ter beschikking hebben via het water en voer kunnen ze problemen krijgen met hun vervelling en daardoor doodgaan.

Hier met cpo's nooit problemen gehad met plantenvoeding of easycarbo of dat soort dingen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan