Kant en klare cassettes of zelf vulling maken voor buitenfilter


Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gast13

Guest
Wat is beter en zelf gemaakte en geknipte vulling zoals watten en een mat samen met van die glasringen of kant en klare casttes.
Had eetst klie, foam, watten en koolstof.
Nu glas korrels een nitriet mat en watten.

Die casettes hebben gaatjes en kan je zo stapelen.
Nu in het filter een slang er in gemaakt die het rouleren aanstuurt.
 
Welk filter gaat het om?
Filterschuim.eu heeft namelijk voor de meeste filters kant en klare sets die aanzienlijk goedkoper zijn
 
ik heb een teclantis filter, wel een buitenfilter
 
ik heb een teclantis filter, wel een buitenfilter
Een teclantis is toch een binnenfilter? Overigens zijn cassettes uitsluitend gemaakt om de producent aan inkomsten te helpen. Zijn geven vaak ook nog onnodige vervangingen aan. Zelf vullen is aanzienlijk goedkoper en zeker niet slechter. Voor wat die watten betreft zou ik kiezen voor filterdoek, herhaald te gebruiken, je spoelt het gewoon uit indien nodig.

 
Nee biotenfilter zoals ik schreef. Ze heten ook wel aqustlantis en cleansys.
Ik heb een fusion serie.
 
Aquatlantis Cleansys..

Nieuwe externe pomp van Aquatlantis
 
Deze dus?
 
Yes die heeft ie als ik het zo lees
 

In feite maakt het niet uit wat voor buitenfilters... maar is zelfgemaakt niet beter en goedkoper?
Is gewoon een aquatlantis cleansys pro maar het zelde als een jbl filter.
Ze hebben dat patent gekocht.
Casettes zijn duur en vandaar mijn vraag.
 
Voor de fabrikant zijn de cassettes beter 😂
Voor jou is dat wat anders.
Mijn raad (die je helemaal niet dient op te volgen) gooi al die schuim, spons en watte rommel er uit en gebruik enkel steentjes, ringetjes en andere vaste media.
Filtert even goed (zo niet beter) en is in een mum van tijd, zonder spoelwater uitgekuist.
Het water dat in de pot zit is voldoende.
 
Zou kijken of die cassettes open kunnen om zo je eigen media erin te stoppen
 

In feite maakt het niet uit wat voor buitenfilters... maar is zelfgemaakt niet beter en goedkoper?
Is gewoon een aquatlantis cleansys pro maar het zelde als een jbl filter.
Ze hebben dat patent gekocht.
Casettes zijn duur en vandaar mijn vraag.
Er is wat verwarring omdat je aanvankelijk een ander soort filter aangaf. In jouw buitenfilter passen helemaal geen cassettes voor zover ik weet. Daar moeten vullingen in zoals gewoonlijk in buitenfilters. Er zal ook het e.e.a. al meegeleverd zijn?
 
Er is wat verwarring omdat je aanvankelijk een ander soort filter aangaf. In jouw buitenfilter passen helemaal geen cassettes voor zover ik weet. Daar moeten vullingen in zoals gewoonlijk in buitenfilters. Er zal ook het e.e.a. al meegeleverd zijn?
Ben er zitten in de cleansys zeker casettes.

 
Ben er zitten in de cleansys zeker casettes.


Ok, ik ken de filtersoort niet. Maar mijn eerdere argument blijft; ik zou er nooit voor kiezen. Cassettes zijn veel te duur hoewel ze hetzelfde doen als eigen toegevoegd materiaal. Mocht blijken dat zo'n filter alleen cassettes gebruikt of kan gebruiken dan lijkt het mij veel verstandiger om te kiezen voor een ander filter.
 
Ok, ik ken de filtersoort niet. Maar mijn eerdere argument blijft; ik zou er nooit voor kiezen. Cassettes zijn veel te duur hoewel ze hetzelfde doen als eigen toegevoegd materiaal. Mocht blijken dat zo'n filter alleen cassettes gebruikt of kan gebruiken dan lijkt het mij veel verstandiger om te kiezen voor een ander filter.
o ik keek niet naar jou argument verder hoor, keek enkel even naar dat jij zelf zei dat er geen cassettes in zijn,. wat ik wel een voorbarig antwoord vindt btw. aangezien je aangeeft dat je die filters niet kent. zou ik dan ook niet meteen zeggen dat er iets niet in zit.

Maar bij deze. dit zijn nieuwe filters wat je los koopt of bij krijgt vanaf de Fusion Pro Aquariums.

Het schijnt dta Aquatlantis de patent hebben gekocht van JBL 00 series en dan de buitenkant en de casettes zelf hebben aangepakt.
 
o ik keek niet naar jou argument verder hoor, keek enkel even naar dat jij zelf zei dat er geen cassettes in zijn,. wat ik wel een voorbarig antwoord vindt btw. aangezien je aangeeft dat je die filters niet kent. zou ik dan ook niet meteen zeggen dat er iets niet in zit.

Maar bij deze. dit zijn nieuwe filters wat je los koopt of bij krijgt vanaf de Fusion Pro Aquariums.

Het schijnt dta Aquatlantis de patent hebben gekocht van JBL 00 series en dan de buitenkant en de casettes zelf hebben aangepakt.
Dat heeft te maken met de verwarrende berichtgeving over welke filtersoort het nu precies ging. Er is namelijk gesproken over een Teclantis filter, een soort die ik wel ken. Maar dat is een binnen filter terwijl iemand desondanks aangaf over een buitenfilter te spreken. Overigens gaf ik bij mijn eerdere bericht al aan; voor zover ik weet... Mocht het een soort van kopie zijn van JBL dan zou ik gauw voor zo'n filter kiezen met bewezen kwaliteit. Het feit dat men in de kopie kiest voor cassettes geeft aan dat er sprake gaat zijn van een extra verdienmodel waaraan overigens veel meer merken zich bezondigen.
 
Daarom vroeg ik ook wat is beter?
Ik heb nu dteentjes een nitriet mat op maat geknipt, watten en een slang imn het filter gemaakt voor circulstie in het awuarium.... is veel goedkoper maar weet niet of het beter is.
En ja die firma is aquatlantis maar filters en verlichting en dimmer zijn teclantis= aquatlantis en dan noemen ze filter ook nog eens cleansys pro......
 
En met wat overtuiging?
Zou me niet verbazen als het gelijmd is, maar zou wel slecht zijn
Heb hier de biobox van aquatlantis gehad en die cassettes zitten muurvast inelkaar. Hier met geweld open gehaald met verschillende resultaten 🙈
Heb hier op het forum volgens mij al iemand voorbij zien komen die met een dremel een opening in de bovenkant van deze grote cassettes had gemaakt.
 
Heb hier de biobox van aquatlantis gehad en die cassettes zitten muurvast inelkaar. Hier met geweld open gehaald met verschillende resultaten 🙈
Heb hier op het forum volgens mij al iemand voorbij zien komen die met een dremel een opening in de bovenkant van deze grote cassettes had gemaakt.
Deze casettes zijn simpel van elkaar te verwijderen.
Dat is niet het probleem.
Vraag is is een zelfbouw geknutseld systeem beter als cassettes.
 
Laat verder maar volg mijn intuitie. Mensen snappen het denk ik niet. Mijn vraag buiten wat voor externe filter je hebt... zijn cassettes beter of zelf geknutseld systemen.volg topic
 
Vraag van @tuinkabouter was als ik het goed heb of je de cassettes zelf los kunt halen zodat je bij het filtermedium kunt. Daar antwoorde ik op.
Dat klopt je kan ze boven elkaar plaatsen maar niet los maken

Zie ookyou tube filmpje dat geplaatst is.... kijk of lees eerdt wat er is geschreven.. hiet schiet ik niks mee op.
Verwijder topic maar... schijnt te moeilijk te zijn.
 
Was niet mijn bedoeling om je te frustreren :sorry:
Dichte cassettes zijn naar mijn idee slecht omdat je niet bij het filtermedium kunt om deze goed uit te spoelen. Daarnaast zijn er veel mensen die zelf hun filtermedium willen kunnen kiezen die niet wordt aangeboden in deze cassettes. Zelf geen buitenfilters dus kan je hier niet verder mee helpen.
 
Ik wist dat er een topic was waar deze cassettes ook voorbij kwamen. Even omlaag scrollen naar de laatste paar posts.
 
Ik wist dat er een topic was waar deze cassettes ook voorbij kwamen. Even omlaag scrollen naar de laatste paar posts.
Geeft ook geen antwoord op de vraag
 
Moderater kan je dit verwijderen...
Gaat niet opschieten zo.
Laat verder maar... zal geen vragen meer stellen hier
 
Geeft ook geen antwoord op de vraag
Wat wil je weten dan? Of je zelf vulling kan samenstellen in eem filter? Ja, dan kan, maar dan wel in de originele bakjes die erin zitten. Om de flow door het filter op de juiste manier te behouden.

bij de Eheim Classic series kun je zelf vulling in panties doen en in de filterbak leggen. Omdat die helemaal open is en onderin aanzuigt, en bovenzijde retour uitstroomt naar de bak.
 
Wat wil je weten dan? Of je zelf vulling kan samenstellen in eem filter? Ja, dan kan, maar dan wel in de originele bakjes die erin zitten. Om de flow door het filter op de juiste manier te behouden.

bij de Eheim Classic series kun je zelf vulling in panties doen en in de filterbak leggen. Omdat die helemaal open is en onderin aanzuigt, en bovenzijde retour uitstroomt naar de bak.
En wat beter is is afgezien van de prijs.
Zag ergens prijzen die totaal niet kloppen.
Duurste cassete zou ong. 8.50 zijn

Gewoon topic lezen
 
Zoals ik eetder vroeg sluit dit maar
 
Jij geeft makkelijk op..

maar of het beter of slechter is kan je zelf wat van vinden.
Gesinterd glas veranderd weinig, of je het van eheim, jbl of Sera koopt.
Net wat je zelf wilt.

zelfde geld voor je sponsen en watten/fleece.
Zal geen werelds verschil zitten in de kwaliteit tussen de merken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan