Wat is er nieuw

kardinaal met opgezet buik

• Onderwerp starter Onderwerp starter jansen 65
  • Startdatum Startdatum
J

jansen 65

Guest
Hallo allemaal,

Een tijd niets van mij laten horen,want alles ging goed met mijn bak.

Ik heb 100 kardinaal tetras gekocht in rhodos griekenland,want in turkye is er niet aan te komen. (Daar woon ik)

Nu zijn de vissen aan boord,en het water is gemaakt via een watermaker ph=4,

Met aquadur breng ik minerals in het water,zodat de vissen niet kunnen verdrinken.

Tot mijn verbazing zie ik 1 kardinaal met een puntige buik zwemmen met zijn kop naar beneden, als hij stopt met zwemmen dan komt hij omhoog.

Mijn vraag is is dit een begin van een ziekte of heeft hij lucht ingeslikt,en is dit te verhelpen?

De heledag zwemt de kardinaal met pompbeweging .

Heeft iemand advies,of een tip,om het visje te helpen?

vriendelijke groet, jansen

Ik zou het visje uitvangen,als dat lukt.

Zoals Mondeo ook al aangeeft kun je die vis beter voor de zekerheid uitvangen.
Wat heb je dan een lage ph zeg. Je moet er best wat voor over hebben.

Een aantal van mijn neons hebben precies hetzelfde nadat ik ze eten heb gegeven na een dag is dit weer weg

Mondeo en john

Dank voor jullie antwoord,

Mondeo en john,het visje is apartin een kleine bakje van 20 liter.Het lage ph heeft te maken met het feit dat ik van zeewater zoetwater maak via een watermaker. Het water in turkye is uit de bergen afkomstig en de verontreinigingen zijn zeer hoog, de po4 is soms 35 met jbl druppel test gemeten.Zelfs dit water gaat eerst door een watermaker heen voordat ik het in mijn bakken doe thuis.Op dit moment ben ik zeevarend en zijn de vissen in een grote aquarium mee.

Autogeak ik zal het morgen in de gaten houden qua voeren.

Ook zal ik achter ph verhoger aan gaan, maar alle vissen hebben het naar de zin.
Al 10 weken zeevarend , de vissen zijn gegroeid en krijgen extra vitaminen en afwisselende voer.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de resultaten.

Vriendelijke groet, Jansen.

Hier een update,

de vis is ok en eet normaal,de schubben zijn strak om het visje,het heeft 2 dagen geduurd.

Dank voor jullie meedenken

vriendelijke groet, Jansen

Heb je ook een foto van je bak?

Hallo Bertus, deze vraag had ik vorig jaar al van je verwacht, in een andere topic.

Ik heb er geen foto van maar wel maten.

165x60x60. De zijkanten en achterkant is met 5 mm blauw piepschuim afgeplakt.

Aan de buitenkant , er draaien 2 buiten pompen van eheim en bruissteentjes om het water koel te houden. Buiten 35 graden in het aquarium 24 graden. Er zitten geen planten in omdat door het slingeren van het zeevarend schip de planten uit het grind komt.De vissen zijn maar 3 a 4 mnd. aan boord. Daarna gaan ze thuis in 4 andere bakken dat met planten en kienhoud en kersen garnalen zijn ingericht.

Natuurlijk wil je fotos van deze bakken zien,dat houd je tegoed van me in een andere topic dat ik ga openen.

Vriendelijke groet, Jansen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan