Kardinaal tetra met een Pop-eye.


benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
13,306
Locatie
Hellendoorn
Website
aquaforum.nl
Een poos geleden had ik een Kardinaal tetra met een uitpuilend oog. Dat kan een ontsteking zijn maar ook een bacterieel iets. In mijn plantenbak zijn vissen niet zo makkelijk te vangen maar het probleem loste zich zelf op. Het visje ging dood. Maar nu heb ik er weer een wat me op de gedachte brengt dat dit niet "zomaar" een ontsteking zal zijn maar waarschijnlijk dus toch een bacterie. Ik moet dus op pad; Cerpofor Bactylec kopen. Maar voorlopig heb ik de UV-c aanstaan Maandag aangezet en die zal ik eens een aantal dagen laten draaien. Hebben bacteriën ook een hekel aan vermoed ik. Hopelijk helpt dit laatste want ik heb het niet zo op medicijnen in m'n bak.
 
Laatst bewerkt:
Ik herinner me dat nog, hoelang geleden is dat nu?
 
Zou jammer zijn als je middeltjes tegen bacterien gaat toevoegen want dan krijgt de bacteriecultuur in de bak ook een klap denk ik.
 
Jij gebruikt plantenvoeding toch? want een zieke vis ontstaat niet vanzelf en gezien je ervaring in de aquariumwereld sluit ik alles uit behalve je plantenvoeding, je leest vaker dat vissen er gevoelig voor zijn
 
Nou Tetra kunnen volgens mij prima tegen plantenvoeding.
 
Nou Tetra kunnen volgens mij prima tegen plantenvoeding.
Ja ik weet niet of je dat zo stellig kan brengen, er zijn best voorbeelden te vinden van mensen met heel andere ervaringen, uiteraard zijn de voorbeelden waar het wel goed gaat enorm talrijk maar 100% waterdicht is het niet
 
En als je ze voert, kun je ze dan niet uitvangen? Anders misschien Voogle proberen evt icm met wat waterverversing.

Antibiotische middelen zit je inderdaad niet echt op te wachten in jou bak, je moet immers aan t end ook weer aan de kool.

Gr
Stefan
 
Vanmiddag ben ik even op pad geweest voor een geneesmiddel (Cerpofor Bactylec) maar het was niet op voorraad. Nu ben ik er, als gezegd, toch al niet dol op dus ik laat mijn UV-c lamp eens een tijdje aan. Wanneer dit veel voor gaat komen is er altijd nog het internet. Ik zie plantenvoeding niet echt als oorzaak want eigenlijk heb ik nooit dit soort problemen gehad terwijl ik al jaren dezelfde plantenvoeding geef in exact dezelfde dosering (automatisch). Wat nog wel opviel dat zowel in het eerste geval een tijd terug en ook in dit geval het gaat op erg grote en ook oudere Kardinalen, waarschijnlijk vrouwtjes.
 

Terug
Bovenaan