Kardinaal tetra's zwemmen niet

H� jongen klaar nu he. Ik ben jaloers op je Zap dat je je eigen visjes kunt vangen hahahaha.
Waar ze ook vandaan komen. In mijn beleving zijn er geen verbindingen tussen beide leefgebieden.
De guppies bij de hoogovens zijn ook niet komen zwemmen he hahahaha.

Al met al zijn het prachtige beestjes die in mijn beleving, zoals zo veel vissen, een donkere bodem in combinatie met bovendekking fijner vinden dan een lichte bodem met fel licht.

Hier is sprake van een donkere bodem, dus da's niet het probleem. Even bedenken wat het wel kan zijn. Stroming is een andere optie.

Mijn kardinalen trekken toch echt door de meterbak en hangen bijna nooit stil (neons doen dat wel vaak).

Off topic : Zap, heb je ook Corys zelf gevangen ?????
 
Kan je nagaan zeg !!! Die zijn nog steeds onderweg.
 
Dan zou het temaken hebben met mijn stroming.
Heeft iemand idee hoe ik die kan verminderen? Extra spons toevoegen in mijn filter? Heb nu de standaard filter erin zitten heb nog ruimte om een spons toe tevoegen of watten.
 
Mascha&Ivo zei:
Nou zo heel toevallig weet ik dat er een groothandel is die een tijd een exportstation in Suriname is geweest waar bij het opdoeken daarvan wel degelijk behoorlijk wat is ontsnapt. Ik ben dus benieuwd: waaruit zou af te leiden zijn dat het niet om ontsnapte exemplaren gaat? Een zendertje zullen ze niet hebben gehad waarmee is getrackt dat ze vanuit de stroomgebieden van de Rio Negro en Orinoco naar Suriname zijn gezwommen.

~ Ivo

Ben je hier zelf wel eens geweest?
Of stond dit ook op internet?
Opsommen van wat er op internet te vinden is of geschreven staat betekent niet dat je enige kennis hebt van het gebied.

Je hebt toch ook geen kennis van een land omdat je toevallig de reisfolders hebt gelezen?

Het zou prettig zijn als je eens wat aanneemt van mensen die kennis hebben van een gebied, ook al staat het anders in de boeken of internet.

Vroeger dacht men dat de aarde plat was toch?....omdat een of andere idioot dat ooit eens heeft geroepen. Diegene die zelf had ontdekt dat de aarde rond was werd in het begin voor gek verklaard.
 
Het zou ook prettig zijn als jij dat internet argument niet te pas en te onpas gebruikt.

Je slaat de plank hier namelijk knetterhard mis. Dat van die groothandel is enerzijds first hand information van iemand die er werkt en anderzijds informatie van iemand die er zaken mee doet.

En dat staat niet eens op internet... Tjonge jonge
 
Dan weet je ook waar dat was.....

Ik weet zeker dat ik mijn kardnalen heel ver daar uit de buurt heb gevangen....en nee ik sla de plank niet mis...je wilt het niet horen...je hebt jouw kennis uit de boeken/internet en dat is dus de waarheid.....

En ik moet erkennen, je weet veel van wat er geschreven staat...maar betekent dat gelijk dat andere info dan foutief is? Dat vindt ik nou jammer..........
 
Je slaat de plank wel mis door steeds aan te nemen en te suggeren dat mijn informatie slechts van internet en uit boeken komt. Hierboven een voorbeeld waar dat niet zo was. Daarbij komt dat als je het ergens niet mee eens bent je daarbovenop suggereert dat het om informatie zou gaan die minderwaardig is aan de jouwe. Je weet ook niet wat voor boeken dus is die suggestie per defiitie voorbarig en vaak onterecht (ik heb wel een idee van de kwaliteit van de boeken die ik gebruik, me dunkt). Je weet bovendien niet hoeveel gigabytes aanonderwaterbeelden en hoeveel wetenschappelijke artikelen er op mijn pc staan en hoe en wanneer ik die gebruik als il iets stel.

E.e.a. doe je bij meerdere personen en daarmee wek je irritatie op en niet alleen bij mij.
Dat je in Suriname woont en daar dingen ziet moet prachtig zijn,maar het maakt je geen alwetende.


Ik wacht overigens nog steeds op die beelden...
 
Ik heb geen zin in wellus nietus spelletjes.

Ik heb nooit beweerd dat de info uit (goede) boeken/internet niet correct is...wel beweer ik dat het de informatie is van de omstandigheden van dat moment op die plaats.

En ik vindt het jammer dat het irritatie opwekt dat ik met aanvullende informatie kom. Je hoeft het er niet mee eens te zijn.

Doe er mee wat je wil, maar val het niet gelijk af

P.s. ik hebt echt wel respect voor je kennis
 
Soms is er niet 1 waar antwoord, zijn er meerdere factoren die een rol spelen.
Het is mooi als je kennis kan delen, ook al ben je het niet altijd met elkaar eens.
Er is nog zoveel te leren en te weten, alle kennis zou daarom welkom moeten zijn ;)
 
Ik kan mij daar alleen maar volledig bij aansluiten.

En mocht er irritatie(s) zijn ontstaan, dan biedt ik daar oprecht mijn excuses voor aan, want dat is never en nooit mijn bedoeling geweest......
 
Nou Zap, dit vind ik nou grootmoedig van je, niet dat je mij irriteerde hoor, je bedoeld het gewoon goed en deel jou kennis die jij ook weer hebt opgedaan. Dat is mooi toch? ;)
 
astrid j zei:
Nou Zap, dit vind ik nou grootmoedig van je, niet dat je mij irriteerde hoor, je bedoeld het gewoon goed en deel jou kennis ;)

thx Astrid :petjeaf:
 
Opgelost. No hard feelings.
 
Nou wil me nergens mee bemoeien maar vind dit erg volwassen opgelost zonder dat het een slepende kwestie wordt zoals je weleens ziet her en der.
Top heren (dat mag ook weleens gezegd worden denk ik) :thumbs:
 
Even terug on topic, Zap vraagt hoe de stroming te verminderen.
Is niet echt moeilijk, neem een uitstroombuis met gaatjes bekend van o.m. Eheim. Boor die gaatjes op tot 5-7 mm en de stroomsnelheid neemt evenredeig af.

Ook kun je de uitstroom buis vertakken in 3 en dan met een verloopstuk op elk uiteinde een dikker stuk(je) slang plaatsen, dan gebeurd hetzelfde!

Ik heb op mijn 340 liter bakje 3 pompen met een gezamenlijk debiet ( gevuld met media) van 1200 liter. Mijn visjes hebben nergens last van...!

Greetzz Bigsmoke
 
Of de uitstroom naar de dichtstbijzijnde ruit richten. Dat wil ook al een hoop helpen.
 
Knijpen met een kraantje kan ook nog.
 
Terug
Bovenaan