kardinaal XL/L of gewone kardinaal?


V

vriend van de cory

Guest
Als ik kijk om kardinalen te kopen kom ik "kardinaal tetra XL" tegen.
Maar waarin verschilt deze vis in vergelijking met de gewone?
Zijn deze gewoon volgroeit of zo gekweekt?
Heeft iemand de zogenaamde XL versie?

Alvast bedankt om duidelijkheid te scheppen :)
 
Ik weet niet hoe het bij andere groothandelaren/winkels gaat, maar bij Ruinemans zijn de L/XL vissen gewoon volgroeide vissen. S/M zijn dan ook jongere vissen die niet volgroeid zijn.

Zoals je waarschijnlijk zelf hebt gemerkt zijn de vissen die je in de winkel koopt bijna nooit volgroeid. Ik neem aan dat ze interesse hebben om volgroeide kardinalen te verkopen zodat mensen die ze bij maanvissen of discussen willen houden de tetra's niet apart moeten houden totdat ze groot genoeg zijn.
 
Ik weet niet hoe het bij andere groothandelaren/winkels gaat, maar bij Ruinemans zijn de L/XL vissen gewoon volgroeide vissen. S/M zijn dan ook jongere vissen die niet volgroeid zijn.

Zoals je waarschijnlijk zelf hebt gemerkt zijn de vissen die je in de winkel koopt bijna nooit volgroeid. Ik neem aan dat ze interesse hebben om volgroeide kardinalen te verkopen zodat mensen die ze bij maanvissen of discussen willen houden de tetra's niet apart moeten houden totdat ze groot genoeg zijn.

thanks voor het duidelijke antwoord christian ;) !
 
Klopt wat Christian zegt,99% van de aangeboden vissen in de winkel zijn nog hele jonge dieren.
Dat is vaak ook het probleem van startende mensen in deze hobby,vinden het vaak onzin dat bv een kardinaal tetra niet in een nano bak zou kunnen oid.
Staan er niet bij stil dat zo'n klein visje van 15mm nog ruim 3 keer zo groot kan worden.
 
Ooooow dat heb ik nog niet gezien! Ga ik volgen :p
 
XL Kardinalen zijn volwassen dieren, uit het wild afkomstig. Deze hebben vaak meer aanpassingsproblemen dan jonge wildvang dieren.

Ik zou om die reden niet kopen. Daarnaast weet je ook net hoe oud ze zijn. Het kan een jaar zijn maar ook 4 of 5 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk koop ik nooit vissen die al de volwassen afmetingen hebben bereikt omdat je inderdaad niet weet hoe oud ze zijn. Dat zie je ook regelmatig met volwassen Betta mannen hier.
 
Ze zijn ook veel en veeel duurder, de zogenaamde "XL" versies :p

Dus ik koop gewoon normale kardinalen.

Ik had ergens een deal zien staan voor 100 kardinalen 40 euro, maar spijtig genoeg vind ik de deal niet meer terug :( .
 
@Canon heeft ook is veel kardinalen met zo´n "actie" gekocht, volgens mij was daar weinig mis mee en had die weinig uitval.

( als je er een paar honderd koopt heb je altijd wel wat uitval natuurlijk )
 
Dat is goedkoop, ik was voor 50 stuks, 25 euro kwijt...

50cent per vis is ook niet veel hé!
Veertig cent is wel heel erg goedkoop en ik vraag me af of dat goede kwaliteit is.

Ik denk het wel hoor, ik zou er ook wel 50 75 euro voor betalen, daar niet van. Maar als ik minder kan betalen ;) .

Het probleem is dat het allemaal shops in Nederland zijn en niet in België die zulke acties doen, dus ik ga mijn lokale LFSen eens sturen of ze mij een deal kunnen voorschotelen ;) .
@Canon heeft ook is veel kardinalen met zo´n "actie" gekocht, volgens mij was daar weinig mis mee en had die weinig uitval.

( als je er een paar honderd koopt heb je altijd wel wat uitval natuurlijk )
Dacht ik wel , daarom ga ik er ook iets meer kopen.
 
koidream in valburg misschien? kijk er wel even goed naar voor je ze koopt.

Deze heb ik ook al een keertje zien staan tussen advertenties, maar ik ga nog wat zoeken in eigen land :) .

Als ik naar Nederland moet wordt het een daguitstap.
 
En als je naar Koidream gaat kom dan langs voor een kopje koffie (is 16 km "om ;-) )

Hahaha dankje ! :D
Maar ondertussen is er al een zaak in de buurt die mij een mooie deal wil voorschotelen :)
 

Terug
Bovenaan