Wat is er nieuw

Kast kraakt

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rianne20
  • Startdatum Startdatum
R

Rianne20

Guest
Hallo allen,
Ik heb nu een paar maanden een tweedehands kast voor mijn aquarium, alleen soms kraakt deze. Ik heb gelezen dat dat bij een nieuwe kast normaal is maar deze is al een flink aantal jaren oud. Is het beter deze te vervangen? Ik heb niet echt zin in een aquarium op de grond namelijk.

Aquarium zal niet zomaar op de grond komen te liggen hoor.

Is het meubel uit elkaar geweest? Of flink nat geweest?

Aquarium zal niet zomaar op de grond komen te liggen hoor.

Is het meubel uit elkaar geweest? Of flink nat geweest?
Uit elkaar weet ik niet, hij is wel vervoerd in de auto. Nat is hij ook wel geweest maar alleen de bovenkant, het hout is in een hoek een beetje uitgezet, maar dat was al toen ik m kocht 3 maanden terug

Voor (tijdelijke) versteviging kun je er diagonale balken/planken in of tegenaan schroeven. Driehoeken buigen minder snel (of niet) dan vierkante vormen.

Wanneer kraakt het kastje precies? Is dat als je naar het aquarium kijkt of als je het deurtje open en dicht doet? Het scharnier van een van mijn deurtjes piept namelijk een beetje. Een beetje WD40 kan de oplossing zijn. Het kastje zal niet zomaar in elkaar storten hoor.

Wanneer kraakt het kastje precies? Is dat als je naar het aquarium kijkt of als je het deurtje open en dicht doet? Het scharnier van een van mijn deurtjes piept namelijk een beetje. Een beetje WD40 kan de oplossing zijn. Het kastje zal niet zomaar in elkaar storten hoor.
Nee dat denk ik ook niet hoor, dat het opeens in elkaar stort😉. Gepiep van scharnieren is echt heel anders, ik hoor het echt als ik ernaar kijk of in de buurt ben. Ik heb een beetje gevoeld en geduwd hier en daar en het lijkt echt alsof het in de bovenkant zit. Die is dus inderdaad wel nat geweest toen het andere aquarium lek was.

als je geen goed gevoel hebt bij die kast of twijfelt,zou ik hem gewoon vervangen, want dan zul je het nooit vertrouwen

Nog een probleempje, hoe vervang ik de kast zonder teveel opschudding? Ik kan natuurlijk nooit t aquarium in z'n geheel even overzetten
15865379649748404468194599771582.jpg

Dit viel me net pas op, maar mijn theorie dat de bovenkant uitgezet is klopt dus

als je dezelfde kast terugkoopt zou je het water er grotendeels uit kunnen halen de stenen als je die hebt.dan is hij al een stuk lichter,dan de kasten naast elkaar zetten en het aquarium overschuiven

als je dezelfde kast terugkoopt zou je het water er grotendeels uit kunnen halen de stenen als je die hebt.dan is hij al een stuk lichter,dan de kasten naast elkaar zetten en het aquarium overschuiven
Of kasten voor elkaar en naar voren schuiven, achterste kast weg en dan met 2 man/vrouw de nieuwe kast met aquarium erop oppakken en daar plaatsen.

Nog een probleempje, hoe vervang ik de kast zonder teveel opschudding? Ik kan natuurlijk nooit t aquarium in z'n geheel even overzettenBekijk bijlage 295665
Dit viel me net pas op, maar mijn theorie dat de bovenkant uitgezet is klopt dus
Dat zou ik iets minder vertrouwen..

Of kasten voor elkaar en naar voren schuiven, achterste kast weg en dan met 2 man/vrouw de nieuwe kast met aquarium erop oppakken en daar plaatsen.

Dat zou ik iets minder vertrouwen..
Daar kan ik wel wat mee, dat komt helemaal goed.

Een nieuwe kast is besteld, maar het duurt zo'n 3-4 dagen voor deze binnen is, is het misschien niet slim om alvast wat water eruit te halen? Ik heb nog een 30 liter aquarium staan die ik dan kan vullen.

het water wat je eruit hoef je niet perse te hergebruiken de meeste bakterien zitten tenslotte in je filter en bodem substraat,zie het als een grote waterwissel

het water wat je eruit hoef je niet perse te hergebruiken de meeste bakterien zitten tenslotte in je filter en bodem substraat,zie het als een grote waterwissel
Een hele trage waterwissel dan ook 😉 ik heb er wel van geleerd en koop niet zomaar iets tweedehands meer, had ik 120 euro mee kunnen besparen. Maar ja als je alles van te voren weet is het leven ook zo saai he😉

Eigenlijk komt deze situatie best goed uit, ik kwam erachter dat op deze plek er nogal wat zonlicht in valt in de avond. Dinsdag komt de kast binnen, en ik ben nu al de andere nodige verplaatsingen aan het doen(2 grote plafondhoge ikeakasten in m'n eentje). Ik hoop dat ik dan niet meer savonds vroeg al met de gordijnen dicht hoef te zitten😊

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan