Wat is er nieuw

kast zakt door??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Davevs15
  • Startdatum Startdatum
D

Davevs15

Guest
Goedendag!

Ik heb nu sinds een week of 3 weer een aquarium draaien.
Nu kwam ik gister tot ontdekking dat de kast door aan het zakken is! Het is geen offici�le aquarium kast, maar wel een stevige.
Het is vrij ernstig, de kast staat al bol. Dus dit weekend zal alles eruit moeten voordat het glas knapt!
Maar mijn vraag is... wat kan ik hieraan doen?
Moet ik mijn hele aquarium leeg laten lopen, vissen ergens opvangen en op een andere manier weer opbouwen ofzo?
Ik uitgerekend zit dit weekend ook nog eens met erge tijd gebrek!

Graag hoor ik van jullie!
Met vriendelijke groet,
Dave

Alles er uit en nieuwe kast halen is denk ik het enige wat je kan doen

Kun je een fotoplaatsen van het geheel? Mss volstaat een betere topplaat wel.

-NcbKRaadHVuPwAwNcI0mHltEck8cjhg.jpeg

Hierbij de foto! De bak is 120x35x50

hmm, ik weet niet hoe ik de foto een slag kan draaien.
Maar ik neem aan dat het zo wel duidelijk is?

Lades gaan niet meer open? Het aquarium is kleiner dan de bak,dat geeft veel druk op de kast in dit geval.
Een dikkeplaat 12mm zoiets,onder het aquarium net zo groot als de kast zou al veel schelen.
Dan verdeel je het gewicht,over de gehele kast. Drukpunten op het stevige gedeelte,de zijkanten.
Maar het wordt wel een flinke klus,water zal eruit moeten.

De foto staat gewoon recht hoor.

Als ie echt doorzakt, dan zul je toch zsm actie moeten ondernemen en de kast vervangen of echt verstevigen.

Niet wachten tot het weekend maar zsm de bak leeghalen en overzetten. Mocht het echt niet anders kunnen, dan de bak voor zover mogelijk laten leeglopen om het gewicht op de kast te verminderen. Andere kast kopen voor het aquarium.

oke!
Ik zit nu op het werk, stiekem te kijken naar een bak van 2 meter.
Als er geld ingestoken moet worden kan ik net zo goed een 2e hands grotere bak kopen!🙂
Maar ik zal eerst vandaag iets van 35% van het water uit halen.
En dan kijken of ik dit weekend de tijd kan vinden om het aquarium te verplaatsen!

Kijk onder de kast ,(achter het plint)of hij in het midden ondersteunt wordt.
Eventueel balkjes onder de staanders schuiven.

Foto staat scheef.

Wat je eventueel ook kan doen is een 15/ 18mm dikke plaat over de volledige achterkant van de kast te maken. Waardoor de kast dan massiever wordt en meer gewicht kan opvangen en hierdoor kan de kast ook niet scheef komen te staan, behalve als hij scheef op de vloer.
het einige nadeel is dat je aqua er even af moet om de kast te kunnen verschuiven
en dan kan je ook kijken of er een balk onder de kast in het midden geplaatst kan worden zoals bertus beschreef

Denk dat je kast alleen maar op de plint draagt. Net wat Bertus zegt. Dan is het snel op te lossen met extra balken eronder

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan