Kaylee_D's aziatische Aqua-30


kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Berichten
938
Locatie
woerden
Sinds maandag heb ik een nieuwe aquarium, een Aqua-30 met de maten: 35x22,5x31,5 in de kleur zilver.

Hoe ik hem kreeg:
e98c6d36-d214-46ef-9ffe-61a867f8efaf_zpszgrudvpb.gif


Goed schoongemaakt aan de binnen en buitenkant. Daarna de achterwand erin geplaatst (Gister gedaan)
achterwand_zps96hjom0n.gif


Het vissenbestand wordt:
- 1 halfmoon betta man
- x aantal vuurgarnalen

Plantenbestand wordt sowieso:
- Cryptocoryne wendtii
- javamos
- Limnophilia sessiliflora
- Pistia stratiotes

Vanavond/morgen even voor 24 uur in water, daarna de hardscape maken.
 
Net m'n aqua-30 ingericht. Nu indraaien maar :D En natuurlijk heeeeel goed groeien. Aangezien de Limnophilia sessiliflora erg kort is. hopen dat ook de cryptocoryne wat meer bladeren krijgt. Zit nog wel te denken wat er nog meer in kan, en heb daar ook meer dan genoeg tijd voor. eerst minimaal 3 weken wachten. Dan de vuurtjes erin, zodat die alvast wat kunnen settelen.
Idee�n voor het cree�ren van schuilplaatsen zijn welkom
Dit is hem nu:
aqua-30_zpscihn2vue.gif


rechtsachterin liggen trouwens opgestapelde stenen en links achterin onder het javamos zit een garnalenbuis verstopt.

Verder post ik morgen natuurlijk weer een betere foto
 
Op dit moment zit er geen lamp in, ik heb daarom een bureaulampje ernaast staan die aan staat ;) Maar hierbij was ik vergeten de instellingen van de camera te veranderen, waardoor hij zo donker is.
 
Dat is de Pro-scan set van JBL, Dan scan je door middel van strips de waterwaardes en de app van JBL kijkt dan wat de bijbehorende waardes zijn. Ik heb ook een druppelset, maar ik kan kleuren niet goed vergelijken dus dan is deze app ideaal.
 
Vandaag levermos gekregen en weer wat meer waterpest vanuit m'n grote bak geplant.
geheel_zps31nbgt43.gif

levermos_zpsfwod3pu4.gif


Foto van de betta die in deze bak komt, deze komt morgen al, maar eerst gaat hij 2 weekjes in m'n grote bak erbij:
betta_zpsaq8vjxg9.gif
 
helaas is de betta die ik in eerste instantie maandag overleden toen de persoon hem langs wilde brengen.

Vandaag naar cabauw (corydora.nl) gereden om deze prachtige betta te halen. Hij is nu aan het inwennen in m'n grote bak en over hopelijk 2 � 3 weken mag hij naar deze bak.

betta%201_zpslw6kc5tu.gif

betta%202_zpsnqda9kgi.gif

betta%203_zpsmfylxeef.gif

betta%204_zpstym7is6w.gif
 
Ik ben er ook zeer blij mee. Hij is nu lekker aan het indruppelen, zometeen laat ik hem los en houd ik het licht nog heel even aan om hem in de gaten te houden.
 
zwart met een blauwe gloed en dan in de staartaanzet is het blauw en de uiteindes rood ;).
 
Mijn betta heeft z'n nieuwe aquarium.
betta%20aqua_zpsrahzmu3b.gif


De water waardes zijn goed na 4 weken.
waterwaardes%20klein%204-4-15_zpspsergkck.gif


Nu voor een mooie vrouw kijken voor m'n rekord 800, zodat ik hopelijk kan fokken.
Wat is het gemiddelde aantal jongen die je per keer krijg?
 
Al een tijd geen update gedaan. Dit is m'n bakje nu (in een filmpje, met m'n andere bak erbij, sorry voor de beweging, dat heb ik altijd bij filmpjes :S ):
het filmpje

22 mei zag ie er zo uit nadat ik er nieuwe planten had ingezet:
20150517_160826_zpsj3zwza9i.gif
 

Terug
Bovenaan