Keizer tetra doet "anders"


Mark D

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2019
Berichten
456
Leeftijd
61
Sinds een dag of twee vertonen mijn mannetjes keizertetra's gedrag dat ik nog niet eerder bij ze heb gezien. Ik heb een klein schooltje van drie mannetjes en twee dames. Waar iedereen altijd rustig met elkaar aan het zwemmen was, zijn er nu twee mannetjes die zich steeds heel erg "groot" maken. De onderste vin zat altijd netjes tegen de buik, nu zwabbert de ondervin continue helemaal uit naar onderen.
Zijn ze op oorlogspad? Voelen ze zich misschien niet lekker? Of... en dat zou natuurlijk het allerleukste zijn, zijn ze volwassen geworden en willen ze paren?
Ik laad een foto in, maar de kwaliteit is niet zo goed. Goede foto's maken van de vissen is erg moeilijk vind ik.

groet

Mark
IMG_1879.JPG
IMG_1880.JPG
 
Mijn vriendin heeft deze ook, prachtige vissen vind ik het. En ja, die vertonen ook paaigedrag.
 
Nou, het wordt nog veel gekker.
Van de week was er een vrouwtje dat raar zwom, steeds vertikaal naar boven gericht. Ik vond het er een beetje zielig uitzien omdat ik dacht dat ze misschien een kapotte zwemblaas oid zou kunnen hebben. Maar nu ik vandaag kijk zijn de heren ook ineens datzelfde gaan doen en nu heb ik 4 van die "potloden" in me bak hangen.
Ik zie wel wat er gaat gebeuren, maar 4 tegelijk met een kapotte zwemblaas is statistisch onmogelijk.

gr

Mark
 
Je zou bijna aan iets bacterieels gaan denken.
 
Je zou bijna aan iets bacterieels gaan denken.
Echt ? Grrrr.. dat zou ik wel heel naar vinden. Nu ja, sinds ik de verlichting vanmiddag heb aangedaan zwemmen de mannetjes weer normaal, maar dat ene vrouwtje blijft raar doen. Het is nu net een dobber van een vislijn, steeds moeite doen om verticaal naar boven te komen en dan weer naar beneden zakken.
Ik vind het zielig, ze moet inmiddels uitgeput zijn. Toch een zwemblaas die niet meer werkt?
Als dit zo blijft dan denk ik dat ik haar in de kruidnagelolie moet gaan leggen.
Wat vind ik dit NIET leuk zeg.

Mark
 
Wanneer dit geen normaal gedrag is dan zal er een oorzaak zijn denk ik maar goed ik ken deze visjes verder niet. Wellicht is het paaigedrag zoals eerder is genoemd maar als je dit nog niet eerder hebt gezien dan even goed monitoren.
 
Ik doe nog even niks dan Jessica. Ze is nog wel steeds geïnteresseerd in eten en andere visjes.
Ik wil niet dat ze lijdt, maar ik wil ook zeker niet euthanasie plegen als het niet nodig is/was.
 

Terug
Bovenaan