Wat is er nieuw

Kempvis wordt aangevallen door vrouwtjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter liekeklaassen
  • Startdatum Startdatum
Je moet echt een soort eitje zien zitten. Een man heeft het ook alleen Is dat de anus. Een vrouw heeft daar ook vaak een buikje bij. 😉

mijn mannetjes zitten allemaal in bakken zonder extra verwarming wel boven de verwarming het water is rond de 20 -21 graden en ze doen het goed hoor heb bij 2 mannetjes alweer schuimnesten liggen (zonder eitjes 1 is net van zijn nest gescheiden) die voelen zich zekers op hun gemak, is dus goed mogelijk
je zou het toch niet op je geweten willen hebben als de kunstofbak omvalt in je aquarium met de gevolgen van dien.

Ook ik heb alles apart maar ik ben dan ook een hobbykweker. Bij mij Is de kamer constant verwarmd op 25.8 graden. Een bakje in je bak zou ik je niet aanraden, sommige betta's kunnen er ook uitspringen als ze dat willen. Ik zou proberen iets te regelen met je lfs. Ik hoop dat dat nog lukt. Het gebeurt veel te vaak dat vermomde mannen worden verkocht als vrouw. Helaas.

We hebben vanmorgen toen de aquarium speciaalzaak open ging gelijk contact opgenomen. Zij gaven ons twee opties: de kempvisman omruilen voor een ander, of de twee vrouwtjes omruilen voor 2 anderen. We hebben hierop besloten om de vrouwtjes in te ruilen. Daar gekomen melden ze ons dat het dus geen twee vrouwtjes zijn, maar 2 mannetjes. Snap nu gelijk waarom ze allebei aanvielen.
De vrouwtjes die we nu hebben zijn ook en stuk saaier om te zien, dus hopelijk gaat het nu wel echt goed.

En ik hoop dat de kempvis man weer goed geneest in z'n vinnen. Weet iemand hoe lang genezing daarvan duurt?

Pffft toch wel redelijk lang meestal tussen 3 a 5 maanden kunnen de vinnen weer terug groeien. Het wordt meestal niet meer zo mooi zoals je hem gekocht zal hebben.

Ben overigens blij dat het met de lfs goed opgelost Is. Fijn.

We hebben vannacht de twee neppe vrouwtjes in een zakje in het aquarium gehouden. De bovenkant was open zodat er voldoende lucht bij kon, maar het zakje was wel zo vast gemaakt dat ze er niet uit konden springen.

Nadat de nieuwe vrouwtjes erin zaten begon het mannetje er al achter 1 aan te zitten, zoals het hoort. Hopelijk blijft dit goed gaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan