Kempvis zonder water


L

Lilydevis

Guest
Lilydevis:
Oké, ik ging dus het aquarium schoonmaken en aan t einde moest ik met een emmertje het water eruit halen, kennelijk is de kempvis hierin gezogen en gooide ik dat vervolgens op een grote witte plantenbak. Ik had niks door tot ik nog maar twee vissen zag. Efim overal gezocht, maar dan ook echt overal nergens kunnen vinden, dus lieten t vervolgens zitten. Zijn verder gaan met schoonmaken en nieuwe vissen gehaald. Vervolgens denk ik toch even kijken en ja hoor daar lag die in de blubber t snakken naar lucht. Ik snel een bekertje gepakt erin gedaan en in de tweede aquarium gedaan en toen zwom ze weer nu ligt ze al een paar uur hier heel zielig op de bodem. Wij denken dat ze een hersenbeschadiging heeft. Ze heeft ruim een uur in de blubber gelegen, wie heeft tips! Ik weet dat t mega erg is, maar we hebben echt overal gezocht
 
Je kunt erg weinig doen behalve het beste ervan hopen..
bdw. hoe is de temperatuur in bak 2 want dat kan ook nogal dezelfde impact hebben dat ze op de bodem gaan hangen als het verschil te groot is..

Ok, en dan nu even in de afzeik modus, sorry kan het niet laten
Bak schoon maken, water verversen ed. doe je het best altijd met een slang, nooit met een emmer
zijn ook van die handige slangen van Tetra bijvoorbeeld zit een klepje in en die hoef je alleen maar op en neer te schudden, loopt het water er zo uit
 
Ik ben echt al mega blij met je reactie! We hebben haar, zo snel mogelijk terug in haar oude aquarium gedaan met een goede temperatuur, water waarde etc. We hebben vandaag ook per direct een slangetje gekocht! Maar ze ligt nu dus al sinds 17:00 op de bodem, ze verplaatst zich soms.. maar daar is t ook wel mee gezegd. Wat ik wel vreemd ze ademt veel sneller dan de anderen.
 
Ik heb wel wat tips voor je maar dat gaat via dit medium niet werken
je mag NU bellen, check je inbox
 
Ja ze heeft echt ruim een uur in de blubber gelegen, dus snap niet dat ze het overleeft heeft. Ze heeft veel pit en is altijd vrolijk, lag nooit een seconde op de bodem. Nu ligt ze daar dus al de hele dag en ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik heb geen berichtje van je gezien
 
Als er een vis is die hier tegen kan dat is het wel een kempvis. Die heeft namelijk een speciaal orgaan waarmee ze lucht kunnen happen om zo te overleven in kleine poeltjes water. Ik zou zeggen vooral veel rust geven en hopen op het beste!
 
Ja, ik hou haar goed in de gaten en weet anders ook niet zo goed hoe ik haar moet helpen. Ze ligt in een hoekje
 

Bijlagen

  • IMG_1553.MP4
    24.8 MB
Dat is iets dat een ieder wel kan overkomen, of misschien wel overkomen is.
Ik heb het ooit met een gup gehad.
Het aquarium moest leeg vanwege renovatie en na het uitvangen miste ik een mannetje.

Deze vond ik een paar dagen later in een hoekje op de grond naast het aquarium .
Dood, uiteraard.
Kennelijk een sprong uit de bak of het netje gemaakt tijdens het vangen.

Je doet het niet expres.
Betta's zijn doorgaans taaie rakkers.
Kwestie van nu met rust laten en afwachten.

Lullig voor je, maar zulke dingen gebeuren.
En vanaf nu zal het je niet weer gebeuren. 😉
 
Heb vanacht gesprekje gehad met mevrouw en geadviseerd de vis los in de hand te houden en door het water te wiegen
om water door de kieuwtjes te laten stromen zodat die zonder kracht kan ademen want beestje was natuurlijk wel uitgeput
En betta's kunnen wel wat hebben, maar dan was dit ook nog een jong dier..

Ik schat de kansen voor het beestje op 25% maar wie weet hè
 
M
(oriëntatie, evenwicht, gerustelling, bewegen, warmte allemaal factoren van ondergeschikt belang het ding moet weer even op aarde landen tenzij die al halverwege is dan is het goodbye)
Met dieren is het altijd afw88. Ik heb dieren erdoor gehaald waarvan je het niet verwacht. En ik heb dieren verloren waarvan je het niet zou verwachten.
 

Terug
Bovenaan