Wat is er nieuw

kent iemand dit visje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter mitchke1995
  • Startdatum Startdatum
M

mitchke1995

Guest
442552_0_82_img_09511.jpg

158621_0_82_img_09541.jpg

ik heb dit visje zonet gekregen van een vriend , hij zei dat deze achter zijn ballon mollys aan ging.
ik hoop dat iemand weet wat dit is!

fotos zijn met mijn gsm gemaakt dus sorry voor kwaliteit..

.Purperkopbarbeel (Barbus Nigrofasciatus)
Purperkopbarbeel (Barbus Nigrofasciatus)

Lengte: 6 cm
De Nederlandse naam van de purperkopbarbeel is misleidend, want de grondkleur van deze vissen is bleek goud en alleen het mannetje vertoont de rode kleur aan de kop. U kunt deze actieve kleine scholenvis in een gemengde school met andere kleine barbelen met verticale strepen houden.

De ideale omstandigheden:
Water: Tamelijk zuur tot neutraal.
Temperatuur: 20-26
Voedsel: Kleine levende/diepvries waterdiertjes. Vlokkenvoer
Minimum aantal in het aquarium: 4
Minimum formaat bak: 60 cm
Waterlaag: Bodem, midden en boven.

is er iets speciaals dat ik erover moet weten?

Puntius nigrofasciatus de purperkopbarbeel.

Jij hebt een jong dier. Minimale bakmaat 1 meter en niet te warm 16-22 graden en een licht stroming.

Zorg voor veel vrij zwemruimte en 1 man op 2/3 vrouwen. Als je meerdere mannen hebt kleuren ze mooier dan wanneer je maar een man hebt.

Man
cUjIDxt7VL2XrD64pNdqJaf7iBm1h9fp.jpeg

Vrouw
cUjIDxt7VL2XrD64pNdqJaf7iBm1h9fp.jpeg

Jonge mannen hebben een zwarte rugvin. Vrouwtjes hebben nog een doorzichtig randje aan het uiteinde van de rugvin.

Hele leuke scholenvis.
Mannen in stemming zwart lijf met rode kop.
Niet agressief tegen andere vissen.
Ik vind 60 cm bak te klein
4 stuks is ook te weinig vind ik. Verhouding man vrouw 1:1

In mijn fotoalbum staan wel foto en filmpjes van ze

Ik zeg ook niet 1 m/3 vrouwen ik zeg verhouding m/v 1m/2 of 3 vrouwen en ik doelde met de opmerking erna dat je meer dan die 4 dieren moet houden. En zeg ik persoonlijk dan het liefst 12 of meer dieren..

Ja.. 6 a 7 is minimaal. Als deze vis in haar eentje werd gehouden is het niet vreemd dat ze achter andere vissen aan ging.

dus ik heb nog een jong vrouwtje ? hmm , en nu zal ik maar zoeken als ik nog soortgenootjes vind voor mijn nieuwe vriend..

mitchke1995 zei:
dus ik heb nog een jong vrouwtje ? hmm , en nu zal ik maar zoeken als ik nog soortgenootjes vind voor mijn nieuwe vriend..
Vriendin. 😉

Het is geen visje voor bij Molly's. Deze laatste willen veel warmer.

ik heb ze voorlopig eve bij de platys gezet , ongeveer 23/24graden ..
maar het is geen bak van 1meter , maar wel eentje van 80 cm denk ik , maar de enigste medebewoners zijn 6platys dus hoop ik niet dat dit problemen gaat geven?

ik ben trouwens net eve naar de LFS gegaan , maar daar hadden ze deze niet , misschien dat ze donderdag na de levering er hebben , maar zolang moet mijn nieuwe 'vriendin' toch maar bij de platys blijven! 😀

Met 80cm doe je deze vis ook geen recht.
Ik heb ze op kamertemperatuur zitten nacht dag 18 20 graden.
Je kan haar beter naar de lfs brengen en ander visje zoeken die bij je bestand past.

@Botia ik bedoel dus verhouding 1 man 1 vrouw en dan met minimaal 8

@Harmen:Ik zag pas later dat je op het bericht van Bertus reageerde. zelf zou ik per man wat meer vrouwen houden.

De mannen zijn bij voornamelijk met elkaar bezig en dan zie je mooi gedrag
Vrouwen hebben bij mij geen last van overdreven gejaag vandaar dat ik 1:1 heb

Zijn trouwens heel zorgzame vissen, de vrouwtjes dan toch.

Want ik heb die ook gehad en had al volwassen vrouwtjes.
Maar had een klein vrouwtje en mannetje bijgekocht.

En ze zorgen voor het kleine vrouwtje en het kleine mannetje zwom al bij de mannetjes.
Als dat kleintje achterop geraakt in de groep, keerden ze zich om en leken ze het kleintje wel te stimuleren om mee te zwemmen. 😛

Heel leuk gedrag vond ik 😀

Dit doen ze bij mij ook

[video]https://www.youtube.com/watch?v=LbxOlsnh_5g&feature=youtube_gdata_player[/video]

Wat zijn ze mooi op kleur, Harmen! Schitterend :smitten:

Na dat filmpje waren ze vast duizelig van al die rondjes...

Jones zei:
Wat zijn ze mooi op kleur, Harmen! Schitterend :smitten:

Dit waren niet mijn vissen maar zo zien ze er bij mij regelmatig uit en het kan zelfs nog feller van kleur.
Dat rondjes draaien kunnen ze best lang volhouden

Botia zei:
@Harmen:Ik zag pas later dat je op het bericht van Bertus reageerde. zelf zou ik per man wat meer vrouwen houden.

Ik had mijn bericht weggehaald,kreeg het niet open.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan