Kersenbuikjes hebben ruzie


B

bedirhan

Guest
hoi,
Paar dagen geleden heb ik mijn kersenbuik chichlide vrouw gerolen tegen een ander vrouwen chichlide. Ik heb gemerkt dat nu het neiuwe vrouwtje zeer agressief doet tegen het mannetje en deze steeds opjaagd. Weet iemand misschien waarom dit is en/of hoe ik dit kan oplossen? alvast bedankt.
 
Je hebt een grote fout gemaakt.

Een willekeurig man en vrouw is geen koppel. Deze 2 zullen elkaar de tent uit blijven vechten. Ik zou maar snel deze dame weer omruilen voor het vrouwtje wat je hebt weggedaan indien mogelijk.

Je hebt een goed koppel uit elkaar gehaald.

Wat was daar de reden van? En hoe groot is je bak?
 
Waarom heb je de dame geruild? Kersenbuikjes vormen koppels, als ze vechten is het geen goed koppel en zul je een andere man of dame moeten vinden. Zelf heb ik een goed koppeltje gehad en paar keer kleintjes. Erg leuk om te zien maar bedenk wel dat er genoeg ruimte in de bak moet zijn, zeker als je er nog andere vissen bij hebt.
 
Ik had mogelijk broertjes zusjes en ik had gehoord dat deze zwakkere jongeren zouden krijgen.
 
Inteelt is bij veel vissen NIET schadelijk (enkele uitzonderingen daargelaten) sterker nog bijna alle vissen in de winkel behalve wildvang dieren zijn inteelt producten. En bijna alle Kersenbuiken in Nederland zijn ws ook aan elkaar verwant.

Dus je oude vrouw dus weer terug en de nieuwe vrouw weer weg is het beste.
 
Het is ook Kersenbuik eigen om te vechten.
Ik had ze eens in een bak van 700 liter. Zelfs die was te klein als ze jongbroed hadden. Ze worden vaak als beginnersvis bestempeld. Ik ben het daar niet mee eens.
Hoe groot is je bak?
 
Hoe groot is je bak?
 
60x30x35
En ik sta open als iemand een grotere bak voor een mooi prijsje wegdoet.
 
Dan is het handig omte weten wat je woonplaats is.

60x30x35 is iig veelte klein voor Kersenbuiken.
 
Ik zou zeer zeker naar een grotere bak uitkijken hoor.
Ze kunnen erg agressief uit de hoek komen en in een te kleine bak dan helemaal.
op MP staan vaak grotere bakken voor niet teveel geld.
 
Ik ben woonachtig in Tilburg
 
Hoi,

Misschien is de laetacara dorsigera iets voir jou.
Deze soort is erg vreedzaam.
 

Terug
Bovenaan