Keuze 120cm bak

Discussie in 'Aquaria en meubels' gestart door steven93, 7 sep 2018.

View Users: View Users
  1. Lecturer in Recent Runes

Lecturer in Recent Runes

Lid geworden:
    27 nov 2011
    Die 20w verlichting van Eheim zegt niet zoveel, het gaat om de lichtopbrengst. Ter vergelijking: Ik heb 50w op een 150cm bak zitten en dan heb ik een beste bak licht. Je zult er geen high energy aquascape mee kunnen trekken, maar wat je noemt moet prima willen. Eheim stemt wat dat betreft de boel wel goed op elkaar af. En wat is je bezwaar tegen het Ecco filter? Dat zijn uitstekende filters met een laag stroomverbruik en de 300 die hierbij zit zou voor een Z-A bak ook goed kunnen, tenzij je er een groot aantal zware vervuilers zoals L-nummers in zet. Maar goed, dat zou je zo kunnen upgraden met een groter (of tweede) filter.

Je geeft in een eerder post aan dat 120cm eigenlijk de maximale lengte is en naar wat ik zo begrijp is de Akvastabil eigenlijk boven je gestelde budget en daar komt dan nog alle techniek overheen. Voor mij zou het een no-brainer zijn: De Eheim. Heb je binnen budget een topbak met alles er op en er aan en dan kun je altijd nog zien of je voor je bestand extra licht of meer stroming nodig hebt.

2. Bary57

Bary57

Lid geworden:
    29 aug 2018
    Okee, 400 km rijden en een bus huren gaat inderdaad wat ver. Ik woon dan dichterbij de grens, via Aalten/Bocholt ben ik er na bijna 1,5 uur rijden (iets van 1 uur en 24 minuten volgens de navigatie). Is wel zeer de moeite waard, mocht je eens in de buurt zijn.

steven93 vindt dit leuk.
  3. TS
    TS
    steven93

steven93

Lid geworden:
    7 sep 2018
    Wat me tegenhoud wat betreft de eheim is dat ik graag de verwarming ook in de filter zou hebben, en het liefst een dimbare LED erin zou hebben, hoe ik het op de site van Eheim zie is dat helaas niet het geval.

De Akvastabil is eigenlijk ook niet heel aantrekkelijk daarom nee.
    Mijn twijfel zit nu dus tussen de Eheim & de Aquatlantis
    De prijzen zitten heel dicht bij elkaar, voordel van de Eheim is dat deze wel met een filter komt, ik geloof ook meteen dat dit een goede filter is, alleen zou het niet mijn eerste keuze zijn.
    Voordeel van de Aquatlantis is dat deze dan weer de uitgebreidere LED die erin licht, en wel dimbaar is.

Ze gaan voor mij dus een beetje gelijk op.

4. Bary57

Bary57

Lid geworden:
    29 aug 2018
  5. Bary57

Bary57

Lid geworden:
    29 aug 2018
    Wat de verwarming in een filter betreft heb ik daar ook eens naar gekeken. Maar gelezen dat filters/filterkoppen nog wel eens stuk willen gaan en je dan meteen ook zonder verwarming komt te zitten. Heb dus besloten dit niet te combineren.

Laatst bewerkt: 10 sep 2018
    Bertus vindt dit leuk.
  6. DeathSniper

DeathSniper

Lid geworden:
    13 sep 2018
    Ikzelf zoek ongeveer hetzelfde , mijn keuze gaat nog altijd tussen de juwel rio 350 met speciale afmetingen , en de eheim vivaline 240 led , heb het ondertussen aan tog veel personen gevraagd met meer als 20 jaar ervaring en van de 7 personen kiezen ze met 5 voor de juwel rio 350 , negatieve dinge zijn stevigheid is minder dan de eheim en dan die interne filter. Dus ik weet het ook nog niet.

7. flipper34

flipper34

Lid geworden:
    9 mei 2013
    RichD1011 vindt dit leuk.
  8. huismannetje

huismannetje

Lid geworden:
    27 jan 2013
    Een stekkerdimmer gaat hem inderdaad niet worden in 99.999% van de gevallen (kan wellicht nog een duizendste procent hoger uitvallen). Maar een TC-420 gaat prima lukken voor zo ongeveer alles wat normaal werkt op 12, 18 of 24V gelijkspanning en niet van zichzelf dimbaar is via een interne regelaar.

Enne... Ook hier een +1 voor de Aquatlantis/ADM bakken (mede vanwege de uitstekende EasyLed module die erin zit en het gebruik van metalen op plaatsen waar veel anderen werken met kunststof).

9. Markie

Markie

Lid geworden:
    20 dec 2017
    Als he achterkant zwart maakt, kunt je het interne Biobox filter van Aquatlantis misschien gebruiken als voorfilter en verwarming?!

intern filter kun je ook als backup gebruiken. Toen mijn Eheim kapot was, heb ik de Biobox in de bak gehangen met de media uit de Eheim erin.

Wat betreft de Eheim bak, kun je misschien de Ecco 300 inleveren voor korting op een groter filter. Gewoon even met de winkel bespreken. Ik wer alleen niet of de led dimbaar is