Wat is er nieuw

Keuze buitenfilter Juwel Rio125

• Onderwerp starter Onderwerp starter NiekB
  • Startdatum Startdatum
N

NiekB

Guest
Goeieavond,

Ik ben op zoek naar een nieuw filter voor mijn 80cm Rio. Momenteel hangt er een Aquael Turbo 500 in alleen deze filter veel te grof dus heb last van erg veel zweefvuil.

Qua binnenfilters is het niet veel meer dus ga ik voor een extern filter. Heb me oog laten vallen op de Jbl Cristalprofi E701 Greenline en Eheim 2422 Experience 150.

Qua prijs schelen ze niet veel, echter heeft de Eheim iets minder pompvermogen (500L om 700L).

Is Eheim nog steeds het beste of is JBL ook prima?

Ik heb de jbl e701 en hij pompt super en je hoort hem niet. Ik heb hiervoor twee eheims gehad en die deden het ook super maar hoorde je wel en met schoonmaken een gepiel (had toen geen kraantjes die moet je namelijk los kopen)
De jbl is heel makkelijk los te koppelen

Wij hebben tweemaal een e701, een e700 (de voorloper) en een Eheim 2213.
De beide JBL's vinden we wat gebruiksveriendelijker.
Waar ik ook even op wil wijzen is de instroom- en uitstroomset van beiden. De instroom van de Eheim is alleen in hoogte te verstellen als je er een stuk vanaf zaagt, die van de JBL werkt met een schuisysteem. De uitstroom van de Eheim kun je niet in een bepaalde richting sturen, dat is rechtdoor en that's die, die van de JBl kan je draaien.

~ Ivo

Tnx voor de reacties. Kies dan voor een jbl gezien de voordelen die deze heeft. Zeker de uitstroom die aan te passen is.

Zo, vandaag is de JBL binnen gekomen. Inderdaad heel gebruiksvriendelijk en stil. Enige vrees is en blijft dat de slangen los schieten en ik een waterballet kan doen op me parket 😛

Ik zou niet weten hoe je slangen los zouden moeten schieten als je ze er goed op geduwd hebt en dan die ringen eroverheen hebt gedraaid.

Ik ook niet maar het risico (hoe klein dan ook) blijft altijd aanwezig 😉 😛

NiekB zei:
Zo, vandaag is de JBL binnen gekomen. Inderdaad heel gebruiksvriendelijk en stil. Enige vrees is en blijft dat de slangen los schieten en ik een waterballet kan doen op me parket 😛

Staat geen druk op. Als je er niet aan loopt te trekken gebeurt er niks

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan