Keuze externe filter


D

DannyH

Guest
Na jaren ga ik mijn aquariumhobby weer oppakken. Dit keer alleen met een wat kleiner formaat aquarium.

Voor mijn nieuwe Juwel Rio125 of Lido120 wil ik een externe filter aanschaffen. Ik heb zelf positieve ervaringen gehad in het verleden met de Tetratec-lijn. Overige opties zijn voor mij de Eheim Classic 2213 of de JBL greenline E902.

Dit aquarium komt in onze woonkamer en zodoende ben ik eigenlijk op zoek naar het stilste filter.

Welk filter adviseren jullie?

Groeten, Danny
 
Zijn allebei stil.

Voor nieuw zou ik voor de 2222 of 4 gaan.
slangaansluiting zit er al aan.

Zou marktplaats kijken.
 
Beide zijn prima denk ik en je hebt ook de JBL 701 nog als tussenmaat. Ik heb de 901 naast de kast in de woonkamer staan en hoor niks maar ook de 2213 die ik gebruik hoor je niet als het kastje openstaat.
 
Vervelend is, kranen bij kopen.
Bij de 2222 en 4 zitten ze er al aan. net als de 901.
 
Ik heb hele goede ervaring met die van jbl. Ik heb de e401 en e901 op nog geen halve meter van mijn bed staan en hoor helemaal niets. Zijn ook fijn met onderhoud, je hoeft er geen kranen bij te kopen. De 401 heb ik nu ongeveer 3 jaar en nooit problemen mee gehad, de 901 ongeveer 2 jaar en ook nooit problemen mee. Mijn volgende wordt zeker weer een jbl :D
 
Eheim heb ik geen ervaring mee.

Heb zelf de E902 op mijn Rio 125 draaien in de kast onder het aquarium en qua geluid moet je je best doen om hem te horen.
Destijds gekozen voor JBL en niet Eheim vanwege het feit dat de JBL een grotere filtercapaciteit heeft.
 

Terug
Bovenaan