Wat is er nieuw

KevinK garnalen bak

KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Mijn bovenbuurman ging over op een grotere bak, dus heb dit nano aquarium gratis van hem mogen overnemen 🙂 Ik wou graag nog een garnalen bak dus dit kwam mooi uit 🙂

In het begin was hij redelijk vies + zat er een naar mijn mening lelijke grind bodem in + voedings bodem. Deze heb ik er uit gehaald en vervangen voor zand van de hornbach.

Had hierna planten besteld + een Spons filter voor de garnaaltje en deze zijn vandaag binnen gekomen. Dus ben gelijk aan de slag gegaan 🙂

869726_0_82_img_0925.jpg

Bakje hoe ik hem kreeg.

983371_0_82_img_0959.jpg

Eleocharis matten 🙂

498986_0_82_img_0960.jpg

Matten in het bakje

717216_0_82_img_0965.jpg

Eleocharis, Vallisneria asiatica en Heteranthera zosterifolia

De bewoners worden waarschijnlijk vuurgarnaaltjes of crystal reds 🙂

Ziet er al leuk uit!

Ben benieuwd hoe het gaat worden!

ja nu even afwachten of alles aanslaat 🙂

Hoe groot is het bakje eigenlijk qua liters? 10 of 20?

Vind het idee wel leuk gedaan zo'n grasveld. Als het goed aanslaat dan heb je flink vaak te snoeien 😉
Hoop wel dat de garnalen dit genoeg beschutting vinden, misschien wat drijfplantjes?

Zon 40 liter 🙂 gingen zon 4 10 liter emmers in 🙂

Het snoeien vind ik totaal niet erg vind echt mooi namelijk 😛

Ja zal even kijken indd of drijfplanten nodig zijn. eerst even de filter indraaien 😛

Ah dan is hij een stuk groter dan verwacht. Mijn enige referentiekader was die thermometer - die is dus gewoon erg groot ofzo 😉

Ja hij is redelijk hoog nog dus denk dat het daardoor komt 🙂

Leuk begin, ben benieuwd wat het gaat worden.

Dat ziet er mooi uit zo met die matten erin! Ga je CO2 toevoegen? Volgens gaat dit plantje flink assimileren als je CO2 erbij gooit. Weet ik niet zeker hoor, maar het is wel een prachtig gezicht al die belletjes!!

Ik ga geen CO2 toevoegen, er gaan alleen garnalen in het bakje. Momenteel zitten er 10 vuur garnaaltjes in gister opgehaald 🙂

Zal vanavond even nieuwe foto's plaatsen 🙂

Leuk bakje en als ik een advies mag geven zou ik als start met vuurtjes beginnen.
Deze zijn vrij gemakkelijk te houden.

heb ik ook gedaan gister 10 vuurtjes gekocht bij de garnalen schuur 🙂

Leuk bakje Kevin , geniet van je bakje 🙂

Zal wel lukken 🙂 Kom binnenkort wel een keer langs voor cyrstal red / blacks 🙂

Beter laat dan nooit, foto's van de bewoners. Helaas hadden ze er momenteel vrij weinig trek in om zich te laten zien.

431545_0_82_img_1033.jpg

945467_0_82_img_1034.jpg

173674_0_82_img_1035.jpg

Binnenkort nog 10 vuurtjes er bij doen , je ziet ze momenteel namelijk weinig 😛

Hoe gaat het met de bak
Zag ik nou dat je een buiten pomp er op hebt ??
@KevinK

Lovevissen123 zei:
Hoe gaat het met de bak
Zag ik nou dat je een buiten pomp er op hebt ??
@KevinK

Ik heb helaas redelijk wat uitval 🙁 snap er ook niks van me N02 N03 en N04 is 0. Zelfde geld voor me ammonia.

Nee is gewoon een interne spons filter 🙂

Ook weer eens een update van me garnalen bak.

Na redelijk wat uitval in het begin. ( snap nog steeds niet waarom ) Gaat het nu de goede kant op 🙂

Ik heb momenteel redelijk wat kleine garnaaltjes ( Heb er z'n 16 geteld ) Planten groei is helaas wat minder de Eleocharis matten en de valesneria hebben het niet overleefd. Ga hier nu wat nieuwe makkelijke te houden planten voor kopen aangezien het redelijk leeg is nu. Hieronder wat foto's 🙂

424715_0_82_img_1305.jpg

Lekker op de spons filter.

982684_0_82_img_1307.jpg

Kleine garnalen alleen heel moeilijk op de foto te krijgen 😛

762712_0_82_img_1308.jpg

Totaal overzicht. Zeer kaal momenteel maar komt goed even wat simpele planten bestellen zodat het weer wat voller word 🙂

Zuurstofplanten erin doen.

Is ook de bedoeling ga er cabomba in zetten 🙂 en nog wat Echinodorussen of javaren.

Update 🙂

Planten gehaald voor de garnalen bak aangezien hij toch flink leeg was.

393724_0_82_img_1349.jpg

Totaal overzichtje, wat makkelijke planten gekocht aangezien het licht niet zeer sterk is + wil geen plantenvoeding etc. toevoegen voor de gezondheid van de garnalen.

442481_0_82_img_1347.jpg

Allemaal kleine garnalen bij elkaar 🙂

Wil binnenkort wel het tl balkje vervangen, deze is volgens mij nog nooit vervangen en is wel echt op. Ik ga denk over op led verlichting, aangezien het een aangepaste maat tl balk is en kan hem nergens vinden. En voor deze maat bak heb je voor een kleine 50 euro led verlichting wat je in de loop van de tijd er toch wel uit haal 🙂

ziet er leuk uit zo dit bakje!

hoe gaat het er nu mee?

jakkie30 zei:
ziet er leuk uit zo dit bakje!

hoe gaat het er nu mee?
Zie nu pas het bericht maar hierbij een update en een flinke.

Het bakje is letterlijk helemaal omgegooid, mijn oom heeft een aquarium staan met allemaal vuurtjes en die waren allemaal dood gegaan door een domme fout ( Cabombo direct planten in de bak zonder te spoelen ). +/- 200 vuurtjes dood. Vond dit toch wel zeer lullig dus heb mijn vuurtjes weg gegeven aan me oom om opnieuw te beginnen.

Aangezien ik toch graag al eens crystal reds wou hebben was dit gelijk een mooie kans om de bak om te gooien aangezien hij toch leeg was. Heb de bodem vervangen voor een ph verlagende bodem, enorme spons filter vervangen voor een super fish filterje wat ik nog had liggen en een nieuw verwarmings thermostaat er in want die was kapot. Gelijk ook maar de achterwand zwart geverfd met schoolbord verf.

Momenteel staat hij er nu zo bij :

611787_0_82_img_0291.jpg

Nog wat kaal + achterwandje moet nog een keer geverfd worden.

385435_0_82_img_0293.jpg

was vandaag bij de LFS en zag deze dragon stones liggen dus maar gelijk meegenomen. Gelijk op kalk getest maar gelukkig helemaal niks. Alleen zijn ze wel super vies dus liggen nu te weken in een emmer.

Moet nog wel de verlichting van dit bakje vervangen want het tl balkje zit er volgens mij al vanaf het begin in en is echt op. Wil overgaan op zon lampje van dennerle die je zo op je bakje kan klikken.

Qua plantjes moet ik nog kijken wat ik wil doen, ga denk voor een zuurstof plant en wat laaggroeiers waarbij ik dacht aan de pogostemon helferi of iets wat over de bodem kruipt. Aangezien ik geen voedingsstoffen ga toevoegen moeten het wel makkelijk te houden planten zijn 🙂

Zal weer even een update plaatsen zodra de plantjes er zijn en de dragons stones in het bakje liggen.

Gister de dragon stones in de nano bak geplaatst en vind het resultaat er goed uit zien 🙂 Nog een overbodig plantje uit me 1.20 er bij geplaatst 🙂

was vandaag bij hornbach daar verkochten ze de pogostemon helferi, maar � 7.50 voor een plantje vind ik serieus overdreven dus die heb ik maar laten staan. Binnenkort dus even online bestellen.

Overigens zoek ik nog een zwarte spons voor mijn super fish filtertje, want deze blauwe valt namelijk heel erg op.

Resultaat :

574315_0_82_img_0299.jpg

Ziet er stijlvol uit, ik vind die sterke contrasten altijd erg mooi. Laatste update is inmiddels weer een maand of twee geleden, hoe ziet het er nu uit? En heb je er inmiddels ook weer garnalen in zitten?

Weemism zei:
Ziet er stijlvol uit, ik vind die sterke contrasten altijd erg mooi. Laatste update is inmiddels weer een maand of twee geleden, hoe ziet het er nu uit? En heb je er inmiddels ook weer garnalen in zitten?
Hier komtie 😛 Beetje druk gehad laatste tijd dus vandaar dat alles even op zich heeft laten wachten.

Momenteel zit er 9 stuks crystal red garnalen in, waren er 10 maar 1 is kort na het overwennen dood gegaan. Ook heb ik het stuk dragon stone er toch maar uit gehaald en vervangen voor hout, vind dit toch natuurlijker 🙂

Ook is de techniek geupdate, heb de Dennerle Nano light, 11 Watt op het bakje gezet, de tl balk die er in zat was een speciale maat en niet meer te krijgen. Ook heb ik nog een 2de filtertje ingehangen.

Hieronder wat foto's voor een indruk :

752779_0_82_img_0561.jpg

Totaaltje, wil de planten bossen nog wel wat aanvullen is nog wat kaal.

695756_0_82_img_0564.jpg

Hout met javamos, javamos moet nog wel gaan groeien.

231628_0_82_img_0563.jpg

De bewoners 🙂

Dank voor de update 🙂.

Ik vond de witte Dragon stone juist erg mooi staan zo op dat zwarte grind en achtergrond, maar voor de garnalen is het denk ik inderdaad prettiger als er meer begroeiing in de bak zit (los van dat de steen door algenvorming waarschijnlijk sowieso snel niet meer zo strak zou afsteken).

Het bemoste hout ziet er ook wel echt goed uit, en mooie CR's ook!

kellemes zei:
Waarom heb je er nu eigenlijk een tweede pompje bij?

Vond de doorstroming in me bak niet echt super, daarbij is het een stuk makkelijker schoonmaken 🙂

Mooi bakje hoor, maar moet toegeven dat ik de dragonstone ook wel erg mooi vond!

Mooie bak maar met de dragonstone vond ik hem ook zeer chique 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan