Wat is er nieuw

KH/GH verhogen nodig?

Ronald_J

Well-known member
Lid geworden
12 september 2021
Leeftijd
48
Sinds ik in Lelystad woon zie ik dat de KH/GH behoorlijk gezakt is. In mijn oude gemeente was de KH 5 en de GH 8. Hier is de KH 3 en de GH 5.
Ik vraag me een beetje af of dit wel goed is voor de Tylo's. Ik heb vorige week bij Diebo 2 zogenaamde landscape stones gekocht. Deze zijn duidelijk zichtbaat kalkhoudend. Er zitten witte strepen in en het geeft poederachtig af. Maar tot nog toe zie ik weinig verschil. Zijn er nog andere stenen die hier beter voor zijn? Is het überhaupt nodig? Ik zie er wel slakken overheen kruipen, maar ze kruipen overal overheen, dus of ze er echt iets vanaf nemen zou ik niet weten.

Je kan ook een stukje sepia in de bak doen. Maar of dat nodig is............................

Tja, als vegetariër kom je niet veel in aanraking met kippebotjes. Sepia kan ik naar kijken. Ik ken dat van vogels. Ben altijd een beetje huiverig met dingen in de bak gooien die daar niet voor bedoeld zijn.

Tja, als vegetariër kom je niet veel in aanraking met kippebotjes. Sepia kan ik naar kijken. Ik ken dat van vogels. Ben altijd een beetje huiverig met dingen in de bak gooien die daar niet voor bedoeld zijn.
Wat denk je dat er in de natuur met een dode vogel gebeurt dit in het water terecht komt? Natuurlijk is dat meer water, maar daarom moet je dus ook zorg dat er niet meer vleesrestjes aanzitten dan je bak aan kan.

Ik heb destijds een stukje bij de dierenwinkel gekocht en dat erin gelegd een je kan er ook een deel van gebruiken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan